ادغام جدید برای GA4 و Search Ads 360

با منسوخ شدن Universal Analytics در جولای 2023، Google ادغام جدیدی از Google Analytics 4 و Search Ads 360 را معرفی کرده است. این ادغام اشتراک داده های ارزشمند و ضروری را بین دو پلتفرم فراهم می کند.

اگر Search Ads 360 را اجرا می کنید، این نکات و مزایای ادغام با Google Analytics 4 را بررسی کنید.

مزایای یکپارچه سازی چیست؟

چندین مزیت برای ادغام این دو منبع داده و حساب با هم وجود دارد:

  • تبدیل Analytics 4 به Search Ads 360 صادر شد
  • داده های هزینه و کمپین Search Ads 360 به Analytics 4 وارد شده است
  • معیارهای تعامل برنامه و سایت Analytics 4 در Search Ads 360 موجود است

این مزایا با گزینه های قبلی پیوند Universal Analytics و Search Ads 360 سازگار است.

پیمایش گزارش‌های بین کانالی

یکی از مزایای اصلی پیوند Search Ads 360 و Google Analytics 4 توانایی آن در گزارش معیارهای بین کانالی است. در این گزارش‌ها می‌توانید انتساب بین کانالی را برای تبلیغات جستجو بررسی کنید:

  • مقایسه مدل
  • مسیر تبدیل
نمونه ای از گزارش مقایسه مدل در گوگل آنالیتیکس.اعتبار تصویر: تصویر از نویسنده، مارس 2022 گرفته شده است

می‌توانید به معیارهای کاربر، جلسه و تبدیل در ابعاد مختلف دسترسی داشته باشید:

  • منبع / رسانه
  • پویش
  • کانال

برای بررسی اکتساب بین کانالی، می توانید آن را در گزارش Acquisition بیابید.

نحوه ایجاد پیوند یکپارچه

برای پیوند دادن این دو پلتفرم، باید ویرایشگر Google Analytics 4 و مدیر حساب Search Ads 360 خود باشید.

برای شروع، به بخش «Admin» حساب Google Analytics خود بروید. از آنجا، گزینه های پیوند را در زیر ستون “Property” خواهید یافت.

  • خواص >> پیوندهای محصول >> جستجوی تبلیغات 360

هنگام پیوند دادن این دو پلتفرم، باید چند نکته کلیدی را در نظر داشته باشید.

  • «فعال کردن برچسب‌گذاری خودکار» به طور پیش‌فرض روشن است. هیچ راهی برای تغییر این تنظیمات هنگام پیوند وجود ندارد.
  • تنظیمات «فعال کردن انتساب کمپین» را ادامه دهید. این اجازه می دهد تا تبدیل ها به Search Ads 360 صادر شوند.

نحوه صادرات تبدیل

برای صادر کردن تبدیل‌های Analytics 4، باید تنظیمات را هنگام ایجاد پیوند یکپارچه‌سازی فعال کنید. به سادگی تنظیم «فعال کردن انتساب کمپین» را در قسمت تنظیمات ویژگی روشن کنید.

صدور تبدیل برای هر تبدیلی که از مدل انتساب آخرین کلیک متقابل کانالی استفاده می کند، در دسترس است.

خلاصه

شما نمی خواهید گزارش تبدیل ارزشمند را روی میز بگذارید. با ادغام این دو پلتفرم، می‌توانید تلاش‌های بازاریابی را با دقت بیشتری به استراتژی کلی کسب‌وکار خود نسبت دهید. اگر در حال حاضر تبدیل‌ها را از Universal Analytics به اشتراک می‌گذارید یا داده‌های کمپین را به آن ویژگی‌ها وارد می‌کنید، ادغام ارزشمند خواهد بود.


منبع: راهنمای Google Analytics

تصویر ویژه: WDNet Creation/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور