Google News گزینه ارسال دستی را حذف می کند

Google اسناد خود را در مورد افزودن دستی انتشارات برای بازبینی حذف کرد تا Google News گنجانده شود. اعلامیه ای از طریق اسناد جدید توصیه می کند که ناشران دیگر نمی توانند به صورت دستی سایت های خود را اضافه کنند تا برای Google News در نظر گرفته شوند، اما ناشران موجود همچنان به ویژگی های سفارشی سازی دسترسی خواهند داشت اما این موارد نیز به زودی حذف خواهند شد.

Google Publisher Center

Google Publisher Center سرویسی بود که به ناشران اجازه می داد محتوای سایت خود را به Google News ارسال کنند. ناشران همچنین می‌توانند فید به‌روزرسانی‌شده‌ای را ارسال کنند که به Google درباره مقالات تازه منتشر شده هشدار می‌دهد. گوگل همچنین می تواند از نقشه سایت برای کشف مقالات خبری تازه منتشر شده استفاده کند.

در حالی که Google به ناشران راهی برای ارسال صفحات وب به Google برای نمایش در Google News ارائه کرد، گوگل هرگز قول نداد آن سایت ها را نشان دهد.

گوگل همچنین مدعی است که روش‌های خودکاری برای گنجاندن محتوا در Google News داشته است.

سیستم گنجاندن اخبار Google

Google این امکان را برای ناشران برای ارسال دستی وب‌سایت‌ها برای درج در Google News حذف کرد. این فرآیند در حال انتقال به یک سیستم کاملاً خودکار کشف و گنجاندن است.

این سیستم جدید اواخر سال جاری عرضه خواهد شد.

اسناد “انتشار خود را برای بررسی ارسال کنید” حذف شد و با یک صفحه وب پاسخ 404 جایگزین شد.

تصویر صفحه 404 در صفحه راهنمای مرکز ناشر نمایش داده نشد

مستندات جدید

اسناد جدید گوگل توضیح می‌دهد که ناشران نمی‌توانند ارسال‌های دستی را انجام دهند و ناشران فعلی همچنان به ابزارهای ارسال دسترسی خواهند داشت، اما این ابزارها مدتی بعد در سال 2024 حذف خواهند شد.

از اسناد جدید مرکز ناشران:

«از امروز، ناشران دیگر نمی‌توانند انتشارات را به مرکز ناشران اضافه کنند. ما این تغییر را به عنوان بخشی از انتقال به انتشار صفحات انتشارات ایجاد شده به طور خودکار در اواخر امسال انجام می دهیم.

اسناد جدید همچنین توضیح می‌دهد که ناشران فعلی با دسترسی به مرکز ناشران همچنان به ویژگی‌های سفارشی‌سازی دسترسی خواهند داشت، اما این دسترسی در برخی مواقع حذف خواهد شد.

بعدی برای صفحات انتشار چیست؟
با افزودن یک نشریه به مرکز ناشران، ناشران توانستند به صورت دستی یک صفحه منبع ایجاد کنند تا کاربران بتوانند آن را دنبال کنند. ناشران با صفحات انتشارات ایجاد شده به صورت دستی تا اواخر سال جاری به ویژگی‌های سفارشی‌سازی دسترسی خواهند داشت، زمانی که صفحات به صورت خودکار ایجاد می‌شوند. کاربران همچنان می توانند نشریات مورد علاقه خود را دنبال کنند.”

SearchLiaison دلایل تغییر را توضیح می دهد

Google SearchLiaison این توضیح را در X (که قبلاً توییتر نامیده می شد) ارسال کرد:

“برای روشن شدن (من می دانم برخی از مردم این را متوجه می شوند – اما برخی دیگر گیج می شوند) ….

محتوا به‌طور خودکار برای Google News و سطوح خبری در نظر گرفته می‌شود، همانطور که از دسامبر 2019 چنین بوده است. این موضوع تغییر نکرده است.

مرکز ناشران راهی برای ایجاد صفحات منبع به صورت دستی ارائه کرد که به نوعی محتوا را برای Google News و سطوح خبری در نظر نمی گرفت. برخی از کسانی که این صفحات را می‌سازند گیج می‌شوند و فکر می‌کنند صفحه منبع = محتوا در Google News و سطوح خبری. در طول سال‌ها سعی کرده‌ایم این موضوع را بیشتر روشن کنیم…

با وجود آن، برخی هنوز گیج می شوند زیرا … بله، گیج کننده است! بنابراین بخشی از این تغییر، از بین بردن این سردرگمی است. سایت های کوچک و بزرگ همچنان به طور خودکار در نظر گرفته می شوند…

همچنین، پیش‌بینی کسانی که می‌گویند باید کارهای بیشتری برای گنجاندن سایت‌های خبری بیشتر انجام دهیم – حرکت به سمت بررسی خودکار کمک کرده است، در مقایسه با گذشته که در آن شخص واقعاً باید بداند تا درخواست بدهد.

با این حال، بله، همیشه کارهای بیشتری می‌توانیم انجام دهیم – این کاری است که من روی آن فشار می‌آورم (و من تنها نیستم) به‌ویژه در مواردی که سایت‌ها اصلاً محتوایشان در جستارهای خبری نمایش داده نمی‌شوند، اما توسط افراد دیگری ارجاع داده می‌شوند. من واقعاً دوست دارم شاهد پیشرفت ما با این کار باشم.”

چگونه سایت ها را می توان در اخبار گوگل گنجاند

سایت هایی که می خواهند در Google News گنجانده شوند باید از خط مشی های محتوای Google تبعیت کنند. سپس Google از سیگنال‌های الگوریتمی برای تعیین واجد شرایط بودن برای نمایش در Google News و همچنین در سطوح اضافی Google News مانند Top Stories و Tab News در نتایج جستجو استفاده می‌کند.

سیگنال های رتبه بندی اخبار گوگل

درک سیگنال‌های رتبه‌بندی که Google برای Google News استفاده می‌کند، اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است.

Google عوامل کلی را به عنوان بخشی از سیگنال‌های رتبه‌بندی Google News و گروه جداگانه‌ای از عوامل را برای اخبار شخصی فهرست می‌کند (این برگه «برای شما» Google News است).

عوامل عمومی رتبه بندی اخبار گوگل

  • مرتبط بودن محتوا
  • برجستگی
  • اقتدار
  • خنکی
  • محل
  • زبان

فاکتورهای رتبه بندی برای اخبار شخصی شده

  • منافع
  • قابلیت استفاده
  • تنظیمات برگزیده کاربر برای موضوعات یا ناشران

این میزان راهنمایی های ارائه شده توسط Google در مورد آنچه در مورد عوامل رتبه بندی Google News باید بدانید است.

در بیانیه ای آمده است:

“شما می توانید رتبه سایت خود را با حفظ یک وب سایت سازگار با گوگل بهبود بخشید.

… اگرچه ما خوشحالیم که در مورد مسائل فنی در Google News به شما کمک کنیم، نمی توانیم بازخورد زیادی در مورد رتبه بندی ارائه کنیم. ما از درک شما قدردانی می کنیم.»

اسناد جدید به روز شده Google را برای واجد شرایط بودن برای Google News بخوانید:
به روز رسانی در صفحات انتشارات

خط‌مشی‌های محتوای Google News را بخوانید:
خط‌مشی‌های محتوای Google News

بایگانی صفحه پشتیبانی مرکز ناشران گم شده را ببینید:
Archive.org – انتشار خود را برای بررسی ارسال کنید

تصویر ویژه توسط Shutterstock/robuart