آمازون HQ2 قرار بود سال گذشته شغل اضافه کند. در عوض آنها را رها کرد. | دانش مرکز داده

آمازون در ایجاد مشاغل جدید در دفاتر مرکزی ویرجینیای شمالی آنقدر از برنامه عقب افتاده است که نیروی کارش در آن دفاتر در سال گذشته کاهش یافته است، این شرکت تأیید کرد و تأکید کرد که چگونه پروژه ای که در ابتدا به عنوان یک ضربه اقتصادی مطرح کرده بود در عوض با کندی روبرو می شود.

چند سال پیش پس از قرعه کشی بسیار پرحاشیه در سرتاسر آمریکای شمالی، این غول فناوری با مقامات ایالتی و محلی قراردادی امضا کرد تا نیمی از “HQ2” خود را در آرلینگتون، درست خارج از دی سی، در ازای 750 میلیون دلار یارانه مالیات دهندگان قرار دهد. از ویرجینیا، موافقت کرد که یک پردیس عظیم جدید در نزدیکی پنتاگون بسازد و آن را با ده ها هزار کارمند جدید پر کند.

این شرکت طبق توافق خود با کشورهای مشترک المنافع، از جمله بیش از 2500 شغل جدید در سال گذشته، قرار بود تا پایان دهه به تدریج 25000 شغل جدید در HQ2 اضافه کند. در عوض، بیش از 200 موقعیت موجود در آرلینگتون را در سال 2023 از دست داد – کاهشی که احتمالاً بر میزان پول دریافتی از ایالت تأثیر خواهد گذاشت. (بنیانگذار آمازون جف بزوس مالک واشنگتن پست است.)

هالی سالیوان، معاون توسعه اقتصادی شرکت در سراسر جهان، روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: «سال گذشته تصمیم سختی برای حذف درصد کمی از نقش‌های شرکتی و کاهش استخدام در سراسر جهان گرفتیم که بر رشد پیش‌بینی ما در HQ2 تأثیر گذاشت.» عصر

سالیوان گفت که این شرکت هدف خود را برای 25000 شغل رها نکرده است. او این پروژه را “سرمایه گذاری بلندمدت” خواند و خاطرنشان کرد که 1000 موقعیت باز در HQ2 وجود دارد، جایی که دو برج اداری رو به رشد – بخشی از مجموع 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری – در سال گذشته افتتاح شد.

اما در بحبوحه تغییر عادات کاری ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا و فشار در صنعت فناوری، رکود در استخدام نشان‌دهنده شکست دیگری در تقویت آمازون در ابتدا به این منطقه است. حتی زمانی که پیمانکار آن ماه گذشته نصب تاسیسات آب و برق را در یک قطعه زمین خالی در HQ2 آغاز کرد، ساخت و ساز در سه ساختمان اداری دیگر و آینده‌نگر “Helix” که قرار بود به آنجا برود، بیش از یک سال است که متوقف شده است.

برای دریافت یارانه از ایالت، آمازون باید هر بهار سندی را به جامعه مشترک المنافع ارسال کند که در آن جزئیات کل پیشرفت استخدام خود در HQ2 از سال 2019 را نشان دهد.

برنامه آن در آوریل گذشته گفت که این شرکت 6939 کارمند را برای مشاغل واجد شرایط استخدام کرده است، از مجموع 8000 موقعیت در آرلینگتون. گزارش امسال آمازون اعلام کرد که 6644 شغل واجد شرایط را پر کرده است و 7791 کارمند در کل به HQ2 منصوب شده است.

انگیزه های ویرجینیا برای شرکت قرار است پاداش پیشرفت آن به سمت هدف ایجاد 25000 شغل جدید در آرلینگتون تا سال 2030 باشد. همچنین ساختار آنها به گونه ای است که شرکت آن مشاغل جدید را حداقل برای پنج سال حفظ کند.

طبق گفته مقامات ایالتی برای هر شغل تمام وقت با میانگین حقوق 150000 دلار 22000 دلار به شرکت پرداخت می شود. قرارداد. (قرار است این حقوق هر سال اندکی افزایش یابد؛ سال گذشته 159205 دلار بود.)

درخواست آمازون در سال گذشته از ایالت درخواست کرد که نزدیک به 153 میلیون دلار یارانه مالیات دهندگان تا اواخر سال 2026 پرداخت شود. رکود استخدامی که در گزارش اخیر منعکس شده است احتمالاً به این معنی است که در صورت ثابت ماندن استخدام در سال آینده، میزان پرداخت ویرجینیا ممکن است چندین میلیون دلار کاهش یابد. نیم.

از آنجایی که شرکت امسال به جای درخواست رسمی، «گزارش پیشرفت» را ارائه کرد، ویرجینیا احتمالاً در سال 2027 هیچ گونه مشوقی به آمازون پرداخت نخواهد کرد. این شرکت همچنین تا سال 2021 از درخواست مشوق های مشترک المنافع خودداری کرده بود، حتی به دلیل چالش های مربوط به بیماری همه گیر، حتی اگرچه برای استخدام در HQ2 به طور مداوم جلوتر از برنامه بود.

گزارش امسال اولین باری است که آمازون از اهداف استخدامی خود در آرلینگتون عقب افتاده است.