پیشنهادات برای نیروگاه های جدید ایالات متحده جهش 90 درصدی در افزایش تقاضا | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) – در حالی که شرکت‌های برق در حال رقابت برای پیشی گرفتن از تقاضای فزاینده برق هستند، توسعه‌دهندگان افزایش نیروگاه‌های جدید در سراسر ایالات متحده را پیشنهاد کرده‌اند – و تعداد بسیار کمی از آنها با سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند.

بر اساس یک مطالعه جدید از آزمایشگاه ملی لارنس برکلی، ظرفیت تولید نیروگاه های پیشنهادی که به دنبال اتصال به شبکه برق هستند، در سه سال گذشته نزدیک به 90 درصد افزایش یافته است. در سال 2023، مجموع ظرفیت تمام این نیروگاه ها تقریباً 2600 گیگاوات بود. یک گیگاوات برق می تواند انرژی 750000 خانه را تامین کند.

بر اساس این مطالعه، انرژی خورشیدی و باتری های در مقیاس بزرگ بیش از 80 درصد از ظرفیت پیشنهادی را تشکیل می دهند. در مقابل، نیروگاه هایی که گاز طبیعی یا زغال سنگ می سوزانند، تنها 3 درصد را تشکیل می دهند.

با این حال، این مطالعه هشدار می دهد که از نظر تاریخی، کمتر از 20٪ پروژه هایی که برای اتصال به شبکه درخواست می کنند، واقعا ساخته می شوند.

انتظار می‌رود پس از سال‌ها ثابت ماندن، تقاضای برق ایالات متحده به سرعت افزایش یابد زیرا وسایل نقلیه الکتریکی و مراکز داده در حال افزایش هستند. گزارش روز چهارشنبه BofA Global Research پیش بینی کرد که تقاضا تا سال 2030 15 درصد یا تقریباً 70 گیگاوات رشد خواهد کرد.