خلاصه اخبار مرکز داده: تراشه های هوش مصنوعی، DCW 2024، هکرهای اوکراینی | دانش مرکز داده

از آنجایی که اخبار مرکز داده سریعتر از همیشه در حال حرکت هستند، می‌خواهیم کار را برای متخصصان این صنعت آسان کنیم تا سر و صدا را کاهش دهند و مهم‌ترین داستان‌های هفته را پیدا کنند.

این دانش مرکز داده News Roundup آخرین اخبار و تحولات در صنعت مرکز داده را برای شما به ارمغان می آورد – از سرمایه گذاری و ادغام گرفته تا تهدیدات امنیتی و روندهای صنعت.

برای به‌روز ماندن در مورد همه مراکز داده، مشترک شوید دانش مرکز داده خبرنامه برای دریافت محتوا مستقیماً به صندوق ورودی شما.

چیپس A(I)hoy: مجموعه ای از اعلانات چیپ

با ادامه علاقه به هوش مصنوعی، این هفته شاهد اعلامیه‌های تراشه‌های هوش مصنوعی از سوی غول‌های فناوری بودیم اینتل، گوگل، و متا.

  • روز سه شنبه، اینتل نسخه جدیدی از تراشه هوش مصنوعی خود، Gaudi 3 را در تلاشی برای به چالش کشیدن معرفی کرد Nvidiaتسلط 's در بخش نیمه هادی.
  • در این هفته گوگل رویداد Cloud Next، این شرکت از تراشه جدیدی رونمایی کرد که با فناوری آرم هولدینگ، طراح تراشه مستقر در بریتانیا ساخته شده است تا حجم کاری رو به رشد هوش مصنوعی را مدیریت کند.
  • روز چهارشنبه، متا آخرین نسخه تراشه متا آموزش و شتاب دهنده استنتاج (MTIA) خود را معرفی کرد.

علاوه بر این، TSMC در مسیر دریافت 11.6 میلیارد دلار کمک مالی و وام از دولت ایالات متحده به عنوان بخشی از قانون تراشه ها و علم 2022 برای تقویت صنعت نیمه هادی ایالات متحده است. TSMC از این بودجه برای ساخت سومین کارخانه تولید تراشه خود در آریزونا استفاده خواهد کرد.

حتی Dominion of Canada نیز در حال پرش از AI باند. بودجه فدرال 2024 این کشور شامل مقررات سرمایه گذاری 2.4 میلیارد دلاری در زیرساخت ها و تحقیقات هوش مصنوعی است.

هوش مصنوعی پتانسیل تغییر اقتصاد را دارد. جاستین ترودو نخست وزیر روز یکشنبه اعلام کرد و پتانسیل ما در استفاده از مزیت غیرقابل انکار کانادا نهفته است.

حمله هکرهای اوکراینی به مرکز داده روسیه

از آنجایی که جنگ مدرن به طور فزاینده ای بر فناوری دیجیتال و ارتباطات متکی است، ابر به یک میدان نبرد حیاتی برای عملیات نظامی تبدیل شده است.

در روز دوشنبه، روزنامه مستقل کیف گزارش داد که هکرهای اوکراینی – که احتمالاً به سرویس امنیتی اوکراین (SBU) مرتبط هستند – یک مرکز داده مورد استفاده بیش از 10000 نهاد درگیر در صنعت نظامی روسیه را تخریب کردند که آخرین قربانی در تشدید جنگ سایبری بین دو کشور است.

به گفته ایلیا ویتیوک، رئیس امنیت سایبری SBU، اوکراین از زمان شروع جنگ تمام عیار در سال 2022 تقریباً 10000 حمله سایبری را دفع کرده است.

معاملات و تحولات مرکز داده این هفته

در تحولات مرکز داده، مایکروسافت برنامه های خود را برای سرمایه گذاری 2.9 میلیارد دلاری در مراکز داده هوش مصنوعی در ژاپن تا سال 2025 اعلام کرد که بزرگترین سرمایه گذاری مایکروسافت در مجمع الجزایر تا به امروز است. مطابق با نیکی آسیامایکروسافت نیمه هادی های هوش مصنوعی را در دو مرکز داده موجود ژاپن نصب خواهد کرد و همچنین یک آزمایشگاه جدید در توکیو برای تحقیق و توسعه هوش مصنوعی توسعه خواهد داد.

برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، گفت: «رقابت هر بخش از اقتصاد ژاپن… به پذیرش هوش مصنوعی بستگی دارد.

در یک جزیره دوردست دیگر – ایرلند – نهاد برنامه ریزی مستقل ملی، An Bord Pleanála، طرح هایی را برای مراکز داده هنر200 مگاوات پردیس مرکز داده 1.2 میلیارد یورویی در انیس. با توجه به نگرانی های زیست محیطی، پیشرفت در پردیس به کندی پیش می رود. پس از شش سال در مراحل منطقه بندی و برنامه ریزی، انتظار می رود که ساخت و ساز شش سال دیگر طول بکشد.

روز چهارشنبه، اپراتور مرکز داده بلژیکی LCL برنامه ای برای اضافه کردن پنجمین مرکز داده به پردیس مرکز داده «متصل» ترین منطقه، LCL Brussels-North با سرمایه گذاری 30 میلیون یورویی اعلام کرد.

در جای دیگر بلژیک، گوگل در یک پردیس مرکز داده جدید در یکی از فقیرترین شهرداری‌های کشور به وجود آمد. این پردیس سه ساختمانی، یک میلیارد یورویی، 570500 فوت مربع را پوشش می دهد و ظرفیت 200 تا 300 مگاوات را ارائه می دهد. در یک چرخش پایدار، شرایط مرتبط با مجوز برنامه ریزی مستلزم آن است که 90 درصد انرژی مصرف شده توسط پردیس تا سال 2025 و 95 درصد تا سال 2030 بدون کربن باشد.

در پاریس، شرکت ساختمانی اروپایی سیاره تیر منجر به گسترش خواهد شد ملک دیجیتالپارک دیجیتال پاریس پس از تکمیل، انتظار می رود پردیس دارای 39000 متر مربع فضای سفید و 76 مگاوات برق باشد.

سرانجام، مراکز داده برتر روز پنجشنبه اعلام کرد که قصد دارد دومین پردیس زوریخ (ZRH2) خود را در تابستان امسال افتتاح کند. پردیس 226000 فوت مربعی از برنامه های محاسباتی با کارایی بالا برای مشتریان ابر مقیاس و ابری Vantage پشتیبانی می کند.

Data Center World 2024: جلساتی که نمی توانیم از دست بدهیم

در آماده سازی برای هفته آینده دنیای مرکز داده کنفرانس و نمایشگاه در واشنگتن دی سی، دانش مرکز داده درو راب، مشارکت‌کننده، مورد انتظارترین جلسات DCW خود را به اشتراک گذاشت، از جمله جلساتی که در مورد تأثیر هوش مصنوعی در دنیای واقعی، گزینه‌های در حال تحول قدرت و خنک‌کننده، و شکاف مهارت‌های مرکز داده بحث می‌کنند.

اگر می‌خواهید در DC حضور داشته باشید، حتماً توصیه‌های Drew را به برنامه کنفرانس خود اضافه کنید. ما شما را آنجا خواهیم دید!

دیگر مطالب عالی در DCK این هفته

کارایی باز کردن قفل: مزایای مراکز داده چند طبقه. انتظار می رود به لطف پتانسیل آنها برای صرفه جویی در هزینه و افزایش پایداری، شاهد افزایش مراکز داده چند طبقه باشیم.

Cloudflare ابزارهای داده، سرور بدون سرور و هوش مصنوعی را گسترش می دهد. Cloudflare در طول رویداد Developer Week خود در سال 2024 مشغول بود و یک سری به‌روزرسانی‌های اصلی را ارائه کرد تا سازمان‌ها را بهتر قادر به ساخت برنامه‌ها کند.

کنترل‌های سطح کابینت: لایه نهایی امنیت مرکز داده فیزیکی. هیچ مقداری از کنترل‌های امنیتی فیزیکی سطح بالاتر نمی‌تواند انواع خاصی از تهدیدات را که روی کابینت‌های سرور و تجهیزات فناوری اطلاعات داخل آنها تأثیر می‌گذارد، کاهش دهد. در اینجا چیزی است که متخصصان مرکز داده باید بدانند.

راهنمای ارائه دهندگان خدمات Bare-Metal-as-a-a. به دنبال ارائه‌دهنده زیرساختی هستید که فلز خالی را به عنوان خدمات ارائه دهد؟ این راهنما ارائه دهندگان BMaaS را بر اساس دسته بندی تقسیم می کند.

چرا سیستم های خنک کننده مایع امنیت مرکز داده را تهدید می کنند؟. اگر اپراتورهای مرکز داده، شرکت‌های آب و برق و دولت اقدامات پیشگیرانه را در حال حاضر اجرا نکنند، به طور بالقوه در حال تجاوز به بحران تامین آب هستیم.

کامپیوتر کوانتومی آی بی ام در دانشگاه آنلاین می شود. هدف مشارکت با موسسه پلی تکنیک Rensselaer تسریع تحقیقات محاسبات کوانتومی، توسعه نیروی کار و آموزش است.