ایالات متحده به سامسونگ 6.4 میلیارد دلار برای ساخت کارخانه تولید تراشه در تگزاس کمک می کند | دانش مرکز داده

دولت ایالات متحده روز دوشنبه 6.4 میلیارد دلار یارانه به غول فناوری کره جنوبی سامسونگ برای ساخت تاسیسات پیشرفته تولید تراشه های کامپیوتری در منطقه آستین، آخرین موج بودجه دولتی برای آوردن تولید بیشتر تراشه به ایالات متحده اعلام کرد.

این پول به عنوان بخشی از قراردادی است که باعث می شود سامسونگ 40 میلیارد دلار از پول خود را برای ارتقاء کارخانه تولید تراشه که در حال ساخت در تیلور، تگزاس است، سرمایه گذاری کند، علاوه بر این، کارخانه دوم را تا پایان دهه بسازد و به آن اضافه کند. مرکز تحقیق و توسعه جدید سامسونگ همچنین یک مرکز «بسته‌بندی پیشرفته» خواهد ساخت – یک کارخانه تخصصی که تراشه‌ها و قطعات الکترونیکی مختلف را کنار هم قرار می‌دهد تا آنها را برای ورود به خودروها، هواپیماها، تلفن‌ها و هزاران دستگاه و دستگاه دیگر آماده کند.

این معامله با سامسونگ یک هفته پس از آن صورت گرفت که دولت اعلام کرد یارانه 6.6 میلیارد دلاری به شرکت تولید نیمه هادی تایوان یا TSMC برای گسترش فعالیت های خود در آریزونا می دهد. این پرداخت ها بخشی از قانون تراشه های 2022 است که شامل 39 میلیارد دلار یارانه برای تشویق شرکت های آمریکایی و خارجی برای ساخت و ساز در ایالات متحده است. تا کنون، دولت حدود 23 میلیارد دلار از این پول را به تعداد انگشت شماری از شرکت ها اختصاص داده است.

کل زنجیره، تحقیق و توسعه تا بسته بندی، در چند مکان آسیایی متمرکز شده است و این امر زنجیره تامین ایالات متحده را به طور باور نکردنی در برابر اختلال آسیب پذیر می کند. این غیرقابل دفاع است. ما اکنون در حال انجام این سرمایه‌گذاری‌ها هستیم که به ایالات متحده این امکان را می‌دهد تا یک بار دیگر جهان را رهبری کند.»

اگرچه شرکت‌های آمریکایی مانند اینتل و انویدیا بسیاری از پیشرفته‌ترین تراشه‌های رایانه‌ای را طراحی می‌کنند، اما این تراشه‌ها عمدتاً در تعداد انگشت شماری از امکانات در تایوان و کره جنوبی ساخته شده‌اند. TSMC اکثریت قریب به اتفاق پیشرفته‌ترین تراشه‌های جهان را در تایوان تولید می‌کند و این نگرانی را ایجاد می‌کند که اگر چین به این جزیره حمله کند یا نفوذ خود را افزایش دهد، ایالات متحده ممکن است از فناوری‌ای که برای هر صنعت و همچنین برای صنعت بسیار حیاتی شده است قطع شود. ارتش آمریکا

رونق هوش مصنوعی، که نیازمند پیشرفته‌ترین تراشه‌ها برای آموزش و اجرای الگوریتم‌های هوش مصنوعی است، تنها به درخواست‌های رهبران صنعت و امنیت ملی برای گسترش ظرفیت تولید تراشه در ایالات متحده فوریت بیشتری بخشیده است.

ساختن پیشرفته‌ترین تراشه‌های رایانه‌ای که چندین برابر کوچک‌تر از گلبول قرمز انسان هستند، کار شیطانی دشواری است. ساخت یک کارخانه تولید تراشه، که به عنوان “فاب” شناخته می شود، یک دهه و 20 میلیارد دلار طول می کشد. در تایوان، آنها 24 ساعت شبانه روز کار می کنند و توسط مهندسان بسیار متخصص در “اتاق های تمیز” عاری از گرد و غبار و استاتیک نظارت می شوند.

شرکت های آمریکایی دهه ها پیش تولید خود را به خارج از کشور منتقل کردند و به دنبال هزینه های نیروی کار کمتر در یک صنعت بسیار رقابتی بودند. اما از آنجایی که شرکت‌های آسیایی تکنیک‌های تولیدی پیشرفته‌تری را توسعه دادند، ایالات متحده عقب افتاد. مدیران TSMC شکایت کرده‌اند که کارگران و مهندسان ایالات متحده از عهده ساخت و اجرای چنین فرآیند تولید دشواری بر نمی آیند.

طبق بیانیه مطبوعاتی وزارت بازرگانی، قرارداد سامسونگ شامل حدود 40 میلیون دلار برای آموزش شغلی است و دولت انتظار دارد که این پروژه در پنج سال آینده بیش از 17000 شغل ساختمانی و 4500 موقعیت تولیدی ایجاد کند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور