هر روز، مردم برای یافتن بهترین چیزهایی که وب ارائه می دهد به جستجو مراجعه می کنند. ما مدتهاست که خطمشیها و سیستمهای خودکاری برای مبارزه با هرزنامهها داریم، و برای رسیدگی به تاکتیکهای نوظهوری که به دنبال بازی نتایج ما با محتوای کم کیفیت هستند، کار میکنیم. ما به طور منظم آن خطمشیها و سیستمها را برای مقابله مؤثر با این روندها بهروزرسانی میکنیم تا بتوانیم به ارائه محتوای مفید و ارتباط افراد با وبسایتهای با کیفیت بالا ادامه دهیم.
امروز ما تغییرات کلیدی را که برای بهبود کیفیت جستجو و مفید بودن نتایج شما انجام می دهیم، اعلام می کنیم:
- بهبود رتبه بندی کیفیت: ما در حال ایجاد پیشرفتهای الگوریتمی در سیستمهای رتبهبندی اصلی خود هستیم تا مطمئن شویم مفیدترین اطلاعات را در وب ارائه میکنیم و محتوای غیراصلی را در نتایج جستجو کاهش میدهیم.
- سیاست های جدید و بهبود یافته هرزنامه: ما در حال بهروزرسانی خطمشیهای هرزنامه خود هستیم تا محتوای کمکیفیت را از «جستجو» دور نگه داریم، مانند وبسایتهای منقضی شده که توسط مالکان جدید به عنوان مخزن هرزنامه تغییر کاربری داده شدهاند و هرزنامههای درگذشت.
کاهش نتایج با کیفیت پایین و غیر اصلی
در سال 2022، ما شروع به تنظیم سیستم های رتبه بندی خود کردیم تا محتوای غیرمفید و غیراصلی را در جستجو کاهش دهیم و آن را در سطوح بسیار پایین نگه داریم. ما چیزهایی را که از آن کار آموختهایم در بهروزرسانی اصلی مارس 2024 آوردهایم.
این بهروزرسانی شامل اصلاح برخی از سیستمهای رتبهبندی اصلی ما میشود تا به ما کمک کند بهتر بفهمیم آیا صفحات وب مفید نیستند، تجربه کاربری ضعیفی دارند یا احساس میکنیم برای موتورهای جستجو بهجای افراد ایجاد شدهاند. این میتواند شامل سایتهایی باشد که عمدتاً برای مطابقت با عبارتهای جستجوی بسیار خاص ایجاد شدهاند.
ما معتقدیم این بهروزرسانیها میزان محتوای کمکیفیت در «جستجو» را کاهش میدهد و ترافیک بیشتری را به سایتهای مفید و باکیفیت ارسال میکند. بر اساس ارزیابی های ما، ما انتظار داریم که ترکیب این به روز رسانی و تلاش های قبلی ما مجموعا محتوای بی کیفیت و غیراصلی را در نتایج جستجو تا 40 درصد کاهش دهد.
به روز رسانی در 26 آوریل 2024: از 19 آوریل، ما عرضه این تغییرات را تکمیل کردیم. اکنون 45 درصد کمتر محتوای بی کیفیت و غیراصلی را در نتایج جستجو خواهید دید در مقابل 40 درصد بهبودی که در این کار انتظار داشتیم.
جلوگیری از هرزنامه بیشتر از نتایج شما
برای دههها، ما به سیستمهای پیشرفته مبارزه با هرزنامه و سیاستهای هرزنامه برای جلوگیری از نمایش محتوای کمکیفیت در نتایج جستجو متکی بودهایم و کار همچنان ادامه دارد.
ما چندین بهروزرسانی را در خطمشیهای هرزنامه خود انجام میدهیم تا به شیوههای سوءاستفادهکننده جدید و در حال تکاملی که منجر به نمایش محتوای غیراصلی و با کیفیت پایین در جستجو میشود، بهتر رسیدگی کنیم. ما از امروز نسبت به انواع بیشتری از این رفتارهای دستکاری اقدام خواهیم کرد. در حالی که سیستمهای رتبهبندی ما بسیاری از انواع محتوای با کیفیت پایین را از رتبهبندی بالا در جستجو جلوگیری میکنند، این بهروزرسانیها به ما اجازه میدهند تا اقدامات هدفمندتری را تحت خطمشیهای هرزنامه خود انجام دهیم.
سوء استفاده از محتوای مقیاس شده
ما مدتهاست که سیاستی علیه استفاده از اتوماسیون برای تولید محتوای با کیفیت پایین یا غیراصلی در مقیاس با هدف دستکاری رتبهبندی جستجو داشتهایم. این خطمشی در اصل برای رسیدگی به مواردی از محتوای تولید شده در مقیاسی طراحی شده بود که مشخص بود اتوماسیون در آن نقش دارد.
امروزه، روشهای تولید محتوای مقیاسپذیر پیچیدهتر هستند و اینکه آیا محتوا صرفاً از طریق اتوماسیون ایجاد میشود، همیشه به این روشنی نیست. برای رسیدگی بهتر به این تکنیکها، ما در حال تقویت خطمشی خود هستیم تا بر روی این رفتار توهینآمیز تمرکز کنیم – تولید محتوا در مقیاس برای افزایش رتبه جستجو – چه اتوماسیون، چه انسان یا ترکیبی. این به ما امکان میدهد تا در مورد انواع بیشتری از محتوا با ارزشی کم یا بدون ایجاد در مقیاس، مانند صفحاتی که وانمود میکنند به جستجوهای پرطرفدار پاسخ میدهند اما محتوای مفید ارائه نمیدهند، اقدام کنیم.
سوء استفاده از شهرت سایت
گاهی اوقات، وبسایتهایی که محتوای عالی خود را دارند، ممکن است محتوای بیکیفیت ارائه شده توسط اشخاص ثالث را نیز با هدف سرمایهگذاری از شهرت قوی سایت میزبان میزبانی کنند. به عنوان مثال، یک شخص ثالث ممکن است نظرات وام های روز پرداخت را در یک وب سایت آموزشی مورد اعتماد منتشر کند تا از مزایای رتبه بندی سایت برخوردار شود. چنین محتوایی در رتبهبندی بالا در جستجو میتواند بازدیدکنندگانی را که ممکن است انتظارات بسیار متفاوتی از محتوای یک وبسایت داشته باشند، گیج یا گمراه کند.
ما اکنون محتوای بسیار کم ارزش و شخص ثالث را که عمدتاً برای اهداف رتبهبندی و بدون نظارت دقیق صاحب وبسایت تولید میشود، بهعنوان هرزنامه در نظر میگیریم. ما این خطمشی را دو ماه قبل از اجرا در 5 مه منتشر میکنیم تا به صاحبان سایت فرصت دهیم تا تغییرات لازم را انجام دهند.
سوء استفاده از دامنه منقضی شده است
گاهی اوقات، دامنه های منقضی شده با هدف اصلی افزایش رتبه جستجوی محتوای بی کیفیت یا غیراصلی خریداری و تغییر کاربری داده می شوند. این می تواند کاربران را گمراه کند که فکر کنند محتوای جدید بخشی از سایت قدیمی است، که ممکن است اینطور نباشد. دامنه های منقضی شده ای که با هدف افزایش رتبه جستجوی محتوای کم کیفیت خریداری و تغییر کاربری داده می شوند، اکنون هرزنامه محسوب می شوند.
جستجو به افراد کمک میکند تا هر روز میلیاردها سؤال داشته باشند، اما همیشه زمینههایی وجود خواهد داشت که میتوانیم در آنها پیشرفت کنیم. ما به سختی تلاش خواهیم کرد تا محتوای کم کیفیت در جستجو را در سطوح پایین نگه داریم و اطلاعات بیشتری را که برای کمک به افراد ایجاد شده است نشان دهیم.