جایگزین های کابل زیر دریا توجه جدی را جلب کنید | دانش مرکز داده

اهمیت شبکه‌های کابلی زیردریایی که بخش عمده‌ای از ترافیک بین‌المللی اینترنت را حمل می‌کنند به دلیل درگیری در خاورمیانه (دوباره) مورد توجه قرار گرفته است. نوسانات منطقه، شرکت ها و ارائه دهندگان را مجبور می کند تا گزینه های کابل ماهواره ای و زمینی را که در گذشته به دلیل هزینه و عملکردشان کنار گذاشته شده بودند، در نظر بگیرند.

چه چیزی باعث این تغییر می شود؟ بسیاری از کابل‌های حیاتی که آسیا، آفریقا، ایالات متحده، اروپای شمالی، آمریکای جنوبی و موارد دیگر را به هم متصل می‌کنند، در نقاط خفه‌کننده در لبه دریای سرخ و دریای مدیترانه همگرا می‌شوند. قطع اخیر کابل های زیردریایی، اگرچه هنوز به عنوان اقدامات مخرب تأیید نشده است، یک مشکل ثانویه را برجسته کرده است. یعنی، حتی اگر قطع کابل تصادفی باشد (همانطور که اکثر آنها در سطح بین المللی هستند)، تعمیرات در منطقه بسیار چالش برانگیزتر است. به طور خاص، تدارکات و مجوز بسیار دشوارتر است. و نگرانی هایی وجود دارد که اپراتورها نمی توانند بیمه شوند (یا مجبور به پرداخت مبالغ گزاف) برای انجام تعمیرات در منطقه ای که اساساً یک منطقه جنگی است، وجود دارد.

جایگزین ها وارد بازی می شوند

اهمیت شبکه بین المللی کابل زیر دریا را نمی توان نادیده گرفت. این کابل ها حدود 95 درصد از کل ترافیک اینترنت جهانی را حمل می کنند. علاوه بر این، بر اساس Telegeography، روزانه 10 تریلیون دلار تراکنش مالی بر روی آنها جریان دارد.

حتی با وجود آن، این زیرساخت اغلب نادیده گرفته می شود یا تا زمانی که یک مشکل جدی ایجاد شود – مانند قطع شدن کابل های اخیر در دریای سرخ – نادیده گرفته می شود. این اختلالات، کابل های ماهواره ای و بین قاره ای را مورد توجه قرار می دهد.

تاکنون، این رویکردها به دلایل متعددی به موارد استفاده خاص تنزل داده شده اند.

خدمات انتقال داده های ماهواره ای معمولاً هزینه بیشتری برای ارسال داده نسبت به زمانی که از طریق کابل های زیردریایی اینترنت انجام می شود، دارد. علاوه بر این، بسیاری از سرویس های ماهواره ای پهنای باند کمتری در مقایسه با کابل های زیر دریا دارند. و سپس بحث تأخیر وجود دارد. یک سیگنال به یک ماهواره در مدار زمین ثابت (GEO) فرستاده می شود و سپس بازگشت به پست زمین حدود 250 میلی ثانیه طول می کشد. این برای تاخیر قابل توجه در ارتباطات بلادرنگ کافی است. در مقابل، انتقال بین خاورمیانه و مثلاً هند که از طریق یک کابل زیردریایی منتقل می‌شود، به دلیل فاصله بسیار کوتاه‌تری که سیگنال از آن عبور می‌کند، حدود یک دهم زمان طول می‌کشد.

به خواندن این مقاله در محاسبات شبکه ادامه دهید

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور