چهار چالش مدیریت داده ابر ترکیبی

ابر هیبریدی مزایای مختلفی را ارائه می دهد. اما این یک اشکال اساسی دارد: مدیریت داده ها. وقتی به سمت یک معماری ابر ترکیبی می روید ، اطمینان از اینکه داده های شما مانعی در هزینه ها ، عملکرد و اهداف امنیتی ندارند ، چالش برانگیز می شود.

در اینجا نگاهی داریم به چالش های مدیریت داده ابر ابر ترکیبی برای حل آنها ، به منظور جلوگیری از اجازه داده شدن داده های شما به پاشنه آشیل زیرساخت های ترکیبی شما.

ابر و داده ترکیبی

دلیل ساده ای که مدیریت داده ها ابر ترکیبی را پیچیده می کند. با توزیع بیشتر زیرساخت ها ، انتقال داده ها از طریق آنها به روشی کارآمد و مقرون به صرفه دشوارتر می شود.

به عبارت دیگر ، هنگامی که همه داده های خود را در یک ابر عمومی یا همه در یک مرکز داده خصوصی ذخیره می کنید ، لازم نیست که داده های شما خیلی زیاد حرکت کنند. شاید لازم باشد آن را از یک سرور به سرور دیگر منتقل کنید ، اما این حرکت در شبکه های محلی انجام می شود که نسبتاً سریع و ارزان هستند.

وقتی یک محیط ابر ترکیبی ایجاد می کنید که شامل بخشی از زیرساخت عمومی ابر و بخشی از سرورهایی است که در یک مرکز داده خصوصی کار می کنند ، چنین نیست.

چهار چالش اساسی در مدیریت داده های ابر ترکیبی

ماهیت توزیع شده معماری ابر ترکیبی ، مدیریت داده را از چهار طریق اساسی پیچیده می کند.

کارایی

شاید بارزترین آن عملکرد باشد. از آنجا که داده ها در یک محیط ترکیبی به طور معمول بین مراکز داده از طریق اینترنت حرکت می کنند ، سرعت انتقال داده ها بسیار پایین تر است ، در حالی که تأخیر بیشتر خواهد بود.

برای کاهش این مسئله دو روش اساسی وجود دارد. یکی این است که سعی کنید فرکانس حرکت داده ها بین مکان های مختلف در ساختار ابر ترکیبی شما را به حداقل برسانید. مورد دیگر استفاده از رابط های ابری است ، در صورتی که در مراکز داده شما موجود است و بودجه لازم را برای آنها دارید. اتصالات ارتباطی با عملکرد بالاتر بین مراکز داده و ابر عمومی را ارائه می دهند.

هزینه

دومین عیب حرکت داده ها در محیط های ترکیبی این است که می تواند هزینه های رایانش ابری شما را افزایش دهد. ابرهای عمومی معمولاً هرگاه داده ها از مراکز داده خود خارج شوند ، هزینه های خروج را دریافت می کنند. هرچه اطلاعات بیشتری جابجا شوید ، بیشتر پرداخت می کنید.

در اینجا دوباره ، به حداقل رساندن حرکت داده یکی از کلیدهای به حداقل رساندن هزینه داده در یک ساختار ترکیبی است. فشرده سازی داده ها همچنین می تواند با کاهش اندازه داده های منتقل شده (و از این رو هزینه های خروجی دریافت شده) کمک کند.

و ، از آنجا که ابرهای عمومی هنگام انتقال داده ها به مراکز داده آنها ، معمولاً هزینه ای دریافت نمی کنند ، یک استراتژی ترکیبی که بر حرکت داده های یک جهته (حرکت داده ها از مراکز داده خصوصی به ابرهای عمومی) متمرکز است ، هزینه های متورم را نخواهد داشت. اگر داده های شما از یک مرکز داده خصوصی تهیه شده و برای پردازش به فضای عمومی منتقل شود از منظر هزینه بهتر از برعکس است.

امنیت

از برخی جهات ، معماری های ترکیبی می توانند امنیت داده ها را با کنترل بیشتر در مورد محل ذخیره سازی داده ها و چگونگی ذخیره داده ها نسبت به آنچه شما فقط از یک ابر عمومی یا زیرساخت های داخلی دریافت می کنید ، ساده کنند.

از طرف دیگر ، انتشار داده ها در یک محیط ترکیبی می تواند امنیت داده ها را پیچیده کند ، زیرا ردیابی محل زندگی داده های شما و قوانین دسترسی به آنها دشوارتر است.

شاید بهترین راه برای مقابله با این خطر استفاده از الگوهای IaC باشد که می توانند در زیرساخت های ابری خصوصی و عمومی استفاده شوند. به این ترتیب ، می توانید سیاست های دسترسی به داده خود را در یک پلت فرم متمرکز کنید و از آنها برای اجرای کنترل هایی که اهداف امنیتی و انطباق را برآورده می کنند استفاده کنید.

همچنین ممکن است بتوانید از ابزارهای امنیتی داده استفاده کنید که داده ها را برای خطرات دسترسی و نقض انطباق اسکن می کند ، اگرچه بیشترین موارد موجود تا به امروز فقط برای ابرهای عمومی کار می کنند و در محیط های ترکیبی گسترش نمی یابند. (Google DLP ، که می تواند با داده های داخلی و همچنین داده ها در فضای ابری کار کند ، یک استثنا است.)

افزونگی داده ها

نگهداری نسخه های زاید داده به منظور افزایش در دسترس بودن داده ها در یک محیط ترکیبی دشوارتر است. اگر همه داده ها در ابر عمومی وجود نداشته باشند ، نمی توانید به راحتی چندین منطقه در دسترس بودن یا مناطق ابر را برای آینه کردن داده های خود پیکربندی کنید.

یکی از راه های اصلاح این چالش نگه داشتن همه داده های مهم در یک محیط ترکیبی در ابر عمومی است تا بتوانید آنها را در صورت لزوم در آنجا آینه کنید. ابزارهای پشتیبان تجاری که برای پشتیبانی از ابرهای ترکیبی طراحی شده اند ، در صورت توانایی پرداخت هزینه و بار مدیریت اضافه شده برای آنها ، ممکن است برای افزایش در دسترس بودن داده ها در یک محیط ترکیبی نیز مفید باشند.

نتیجه

معماری های ترکیبی ابر باید عملکرد ، مقرون به صرفه بودن ، امنیت و قابلیت اطمینان را به حداکثر برسانند. اجازه ندهید چالش های مدیریت داده این مزایا را از بین ببرد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور