مدیر عامل سابق گوگل می گوید جستجوی هوش مصنوعی هیچ پیوندی نخواهد داشت

اریک اشمیت، مدیر عامل سابق گوگل در مصاحبه ای گفت که ماموریت گوگل سازماندهی اطلاعات جهان است نه ارائه لینک های آبی. به نظر می رسد اظهارات عمل گرایانه اشمیت آینده ای را توصیف می کند که در آن وب سایت ها غیر ضروری هستند و تبلیغات به طور فزاینده ای مؤثر است.

پاسخ های بدون لینک آیا تجربه کاربری خوبی است؟

به نظر می رسد پیش بینی مدیر عامل سابق از آینده گوگل با اظهارات مدیر عامل فعلی گوگل که ادعا می کند جستجو و وب به همزیستی خود ادامه می دهند و همچنین دنی سالیوان که بارها گفته است یک اکوسیستم وب سالم برای گوگل مهم است در تضاد باشد. .

اقدامات زیادی توسط گوگل در گذشته انجام شده است که نشان می دهد پیش بینی اریک اشمیت کاملاً با نحوه رتبه بندی سایت های گوگل در گذشته مطابقت دارد.

روزهای اولیه وب نه تنها توسط موتورهای جستجو، بلکه توسط دایرکتوری های وب انتخاب شده که به عنوان مکان شروعی برای کاربران اینترنت برای یافتن اطلاعات، پرش از پیوندی به پیوند دیگر در اینترنت پرپیوند، خدمت می کردند. ایده این بود که هایپرلینک چگونه کاربران می توانند اطلاعات را پیدا کنند.

جستجوی گوگل نه تنها صفحات وب را از دایرکتوری های وب رتبه بندی می کرد، بلکه خود گوگل نسخه ای از DMOZ را میزبانی می کرد، یک فهرست وب منبع باز که توسط هزاران داوطلب مدیریت می شد، درست مانند ویکی پدیا که امروزه توسط ویراستاران داوطلب نگهداری می شود.

اما روزی فرا رسید که گوگل رتبه بندی دایرکتوری ها را متوقف کرد و دلیل آن این بود که تجربه کاربری بهتری برای نمایش پاسخ ها بود و نه پیوند به صفحات با لینک های بیشتر (این رویداد احتمالاً در جایی در انجمن WebmasterWorld آرشیو شده است، مدت ها پیش اتفاق افتاده است) .

سپس پاسخ های گوگل برای ردیابی پرواز، ردیابی بسته، قیمت سهام، زمان و اطلاعات آب و هوا وجود دارد که دارای لینک صفر است.

نمونه ای از پاسخ بدون لینک

ادعای اریک اشمیت مبنی بر اینکه گوگل از هوش مصنوعی برای نشان دادن پاسخ‌ها استفاده می‌کند، با اصل طراحی گوگل مطابقت دارد که نشان دادن پاسخ‌ها تجربه کاربری خوبی است اگر به طور کامل پرس و جو را برآورده کند.

تنها تفاوت بین روزهای قدیم و اکنون این است که گوگل این است که هوش مصنوعی (عمدتا) توانایی نمایش پاسخ‌ها را بدون پیوند به هیچ وب‌سایتی باز کرده است.

بنابراین دور از ذهن نیست که گوگل تصمیم بگیرد که نشان دادن پاسخ ها یک تجربه کاربری خوب است، این رویکرد دارای اولویت است.

هوش مصنوعی کم‌هیپ شده است

اشمیت این ایده را مطرح کرد که هوش مصنوعی بیش از حد پرهیپ نیست، بلکه در واقع کم هیپ است.

او مشاهده کرد:

من از اینکه به شما بگویم متنفرم، اما فکر می‌کنم این چیزها کم‌هیپ است نه بیش از حد. زیرا ورود هوش به شکل غیرانسانی واقعاً برای جهان یک اتفاق بزرگ است.

داره میاد اینجاست. در شرف وقوع است. به صورت مرحله ای اتفاق می افتد. … دلیل اینکه من می گویم کم تبلیغات است این است که شما آینده استدلال، آینده تعامل انسانی، آینده تحقیقات، آینده برنامه ریزی را در حال حاضر می بینید.

چیزی به نام پنجره‌های متنی بی‌نهایت وجود دارد که به این معنی است که شما می‌توانید – مثل داشتن یک حافظه کوتاه‌مدت بی‌نهایت است که من مطمئناً آن را ندارم، جایی که اساساً می‌توانید اطلاعات آن را تغذیه کنید و یاد می‌گیرد و تغییر می‌کند.»

اریک اشمیت در مورد آینده جستجو

مصاحبه‌کننده از اشمیت درباره آینده‌ای پرسید که در آن هوش مصنوعی بدون پیوند به منابع روی وب به سؤالات پاسخ می‌دهد.

مصاحبه کننده این سوال را پرسید:

«در دنیایی که هوش مصنوعی پاسخ‌ها را ارائه می‌دهد و لزوماً نیازی نیست شما را به 12 مکان بفرستد که خودتان می‌خواهید آن را پیدا کنید… برای همه اینها چه اتفاقی می‌افتد؟

اریک اشمیت پاسخ داد:

درک این نکته بسیار مهم است که گوگل درباره پیوندهای آبی نیست، بلکه درباره سازماندهی اطلاعات جهان است. چه ابزاری بهتر از ورود هوش مصنوعی برای انجام بهتر این کار.

آیا فکر می کنید می توانید از آن درآمد کسب کنید؟ تو بچا.»

آیا پاسخ های بدون لینک اتفاق می افتد؟

لازم به ذکر است که اریک اشمیت (نمایه لینکدین) دیگر مدیرعامل گوگل یا رئیس اجرایی و مشاور فنی آلفابت نیست (الان چهار سال است). نظرات او ممکن است منعکس کننده تفکر فعلی در گوگل نباشد.

با این حال، بی‌معقول نیست که حدس بزنیم که شاید او با صدای بلند چیزی را می‌گوید که افراد داخل گوگل نمی‌توانند به طور رسمی درباره آن صحبت کنند.

محکم‌ترین اطلاعاتی که اکنون در اختیار داریم این است که جستجوی Google همچنان پیوندهایی خواهد داشت، اما گوگل (و سایرین مانند اپل) با دستیارهای هوش مصنوعی در دستگاه‌های تلفن همراه که می‌توانند به سؤالات پاسخ دهند و وظایف را انجام دهند، پیش می‌روند.

مصاحبه اریک اشمیت را اینجا ببینید:

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور