هسته استخراج بیت کوین زیرساخت مرکز داده را برای هوش مصنوعی تبدیل می کند | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — استخراج کننده بیت کوین Core Scientific در حال تبدیل بخشی از زیرساخت های خود به منظور تامین انرژی عملیات محاسباتی با کارایی بالا برای شرکت های هوش مصنوعی است.

این شرکت مستقر در آستین، تگزاس، ظرفیت مرکز داده 16 مگاواتی را برای استارت‌آپ هوش مصنوعی CoreWeave مستقر کرده و قصد دارد در آینده بیشتر تبدیل کند. این حرکت در بحبوحه کاهش درآمد استخراج بیت کوین و تقاضای رو به رشد برای مراکز داده برای میزبانی واحدهای پردازش گرافیکی برای تقویت برنامه های کاربردی هوش مصنوعی صورت می گیرد.

درآمد اصلی استخراج‌کنندگان بیت‌کوین از اواخر آوریل که به‌روزرسانی کد در بلاک چین انجام شد، به نصف کاهش یافت. این به‌روزرسانی‌ها که نصف نامیده می‌شود، پاداش بیت‌کوینی را که به استخراج‌کنندگانی که داده‌های تراکنش در شبکه را هر چهار سال یکبار اعتبارسنجی می‌کنند تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد تا سقف نهایی ۲۱ میلیون توکن حفظ شود و ارز دیجیتال از تورم جلوگیری کند. نصف شدن ماه گذشته، چهارمین مورد از سال 2012، تولید روزانه بیت کوین را از 900 به 450 کاهش داد که بر اساس قیمت ارز دیجیتال اصلی در آن زمان، تخمینی 10 میلیارد دلار درآمد سالانه برای استخراج کنندگان از دست داد.

با این حال، برخی از ماینرهای مقیاس بزرگ مانند Core Scientific در تلاش هستند تا با تبدیل برخی از دارایی‌های خود به ارائه خدمات مرکز داده به شرکت‌های هوش مصنوعی که به امکانات انرژی‌بر نیز متکی هستند، درآمد را افزایش داده و از رونق هوش مصنوعی بهره ببرند.

آدام سالیوان، مدیر اجرایی Core Scientific در تماس با شرکت در روز چهارشنبه گفت: “ما در این زمینه با مشتری خود در حال گفتگوی منظم هستیم و انتظار داریم که این بخش از تجارت خود را در طول سال بیشتر بسازیم.” هدف ما تبدیل شدن به یک رهبر بازار و ارائه زیرساخت دیجیتال برای محاسبات با کارایی بالا است.

سالیوان گفت که تبدیل کامل 500 مگاوات زیرساخت استخراج بیت کوین به میزبانی محاسبات با عملکرد بالا احتمالاً 3 تا 4 سال طول می کشد و شرکت انتظار دارد با افزایش مشتریان شروع به تولید درآمد کند.

این شرکت در سه ماهه اول 179.3 میلیون دلار درآمد داشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 58.6 میلیون دلار افزایش داشت. علت اصلی آن افزایش قیمت بیت کوین در اوایل سال جاری و همچنین قدرت محاسباتی بیشتر از امکانات آن بود.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور