گوگل ویژگی جدید «مقایسه‌های ذخیره شده» را برای آنالیتیکس راه‌اندازی می‌کند

گوگل از ابزار جدیدی برای آنالیتیکس برای ساده سازی مقایسه داده ها خبر داد.

ویژگی “مقایسه های ذخیره شده” به شما امکان می دهد بخش های داده های کاربر فیلتر شده را برای تجزیه و تحلیل سریع در کنار هم ذخیره کنید.

گوگل در اطلاعیه ای اعلام کرده است:

«ما مقایسه‌های ذخیره‌شده را راه‌اندازی می‌کنیم تا به شما کمک کنیم هنگام مقایسه پایگاه‌های کاربری که برایتان مهم است، در زمان خود صرفه‌جویی کنید.

بیاموزید که چگونه می توانید این کار را بدون ایجاد مجدد هر بار مقایسه انجام دهید!»

Google به یک صفحه راهنما پیوند می‌دهد که چندین مزایا و موارد استفاده را فهرست می‌کند:

“مقایسه به شما امکان می دهد زیر مجموعه های داده های خود را در کنار یکدیگر ارزیابی کنید. به عنوان مثال، می توانید داده های تولید شده توسط دستگاه های Android را با داده های تولید شده توسط دستگاه های iOS مقایسه کنید.

“در Google Analytics 4، مقایسه ها جای بخش ها را در Universal Analytics می گیرند.”

مقایسه های ذخیره شده: چگونه کار می کنند

ابزار مقایسه جدید به شما امکان می دهد نماهای فیلتر شده سفارشی داده های Google Analytics را بر اساس ابعادی مانند پلت فرم، کشور، منبع ترافیک و مخاطبان سفارشی ایجاد کنید.

این ابعاد می توانند چندین شرط را با استفاده از عملگرهای منطقی ترکیب کنند.

به عنوان مثال، می توانید مقایسه ای ایجاد کنید که ترافیک «Android OR iOS» را از ترافیک وب جدا کند. یا می توانید داده های مکان مانند “کشور = آرژانتین یا ژاپن” را با فیلترهای پلت فرم ترکیب کنید.

سپس این نماهای مقایسه سفارشی شده را می توان در سطح دارایی در Analytics ذخیره کرد.

کاربران با دسترسی می توانند به سرعت مقایسه های ذخیره شده را برای هر گزارشی برای تجزیه و تحلیل کارآمد بدون بازسازی فیلترها اعمال کنند.

در اسناد گوگل آمده است:

«به عنوان یک مدیر یا ویرایشگر…شما می توانید مقایسه ها را در دارایی Google Analytics 4 خود ذخیره کنید. مقایسه‌های ذخیره‌شده به شما و دیگران امکان می‌دهد بدون نیاز به ایجاد مجدد مقایسه‌ها در هر بار، پایگاه‌های کاربری مورد نظر خود را با هم مقایسه کنید.»

عرضه و محدودیت ها

ویژگی مقایسه‌های ذخیره‌شده به تدریج در حال گسترش است. محدودیت 200 مقایسه ذخیره شده در هر ملک وجود دارد.

برای نیازهای فیلترینگ پیشرفته‌تر، مانند توالی رویدادهای کاربر، Google توصیه می‌کند ابتدا یک مخاطب سفارشی ایجاد کنید و یک مقایسه را بر اساس آن تعریف مخاطب ذخیره کنید.

برخی از گزارش‌ها ممکن است ناسازگار باشند اگر ابعاد فیلتر شده مورد استفاده در مقایسه ذخیره‌شده را شامل نشوند. در آن صورت، مستندات پیشنهاد می کند که ابعاد یا شرایط متفاوتی را برای آن نوع گزارش انتخاب کنید.

چرا SEJ اهمیت می دهد

توانایی ایجاد و اعمال مقایسه‌های ذخیره‌شده به یک جنبه زمان‌بر کار تحلیلی می‌پردازد.

تحلیلگران باید داده ها را از طریق لنزهای مختلف، تقسیم بندی بر اساس دستگاه، مکان، منبع ترافیک و غیره مشاهده کنند. ایجاد مجدد دستی این مقایسه های فیلتر شده برای هر گزارش می تواند تولید را کند کند.

هر گونه نوآوری که وظایف رایج را ساده می کند، در عرصه ای که تیم های داده در آن محدود شده اند، استقبال می شود.

چگونه این می تواند به شما کمک کند

مقایسه‌های ذخیره‌شده به معنای زمان کمتری برای درگیر شدن در فیلترینگ و زمان بیشتری برای تجزیه و تحلیل تأثیرگذار است.

در اینجا چند راه کلیدی وجود دارد که می تواند به کار شما کمک کند:

  • با اجتناب از بازآفرینی مداوم فیلترها برای مقایسه های رایج (مانند تلفن همراه در مقابل دسکتاپ، منابع ترافیک، مکان های جغرافیایی) در زمان صرفه جویی کنید.
  • مقایسه‌های ذخیره‌شده را با همکاران به اشتراک بگذارید تا دیدگاه‌های تجزیه و تحلیل ثابتی داشته باشید.
  • با یک کلیک بین نماهای جامع و مقایسه های جدا شده جابجا شوید.
  • تبدیل‌ها، تعامل، خاستگاه مخاطب و موارد دیگر را بر اساس بخش‌های کاربر ذخیره‌شده خود تقسیم کنید.
  • از شرایط ترکیبی متفکرانه برای نمایش بخش های هدف استفاده کنید (مثلاً ترافیک پولی برای یک محصول/محل خاص).

مقایسه‌های ذخیره‌شده جدید در Google Analytics ممکن است یک تغییر تدریجی به نظر برسد. با این حال، ساده کردن گردش کار و کاهش زمان صرف شده برای کارهای روزمره می تواند بهره وری را تا حد زیادی افزایش دهد.


تصویر ویژه: wan wei/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور