چه چیزی در سر راه مرکز داده Net-Zero قرار دارد؟ | دانش مرکز داده

اهمیت پایداری در صنعت مراکز داده طی چند سال گذشته به طور پیوسته افزایش یافته است. با این حال، برای کسانی که در سنگر هستند، محدودیت‌های زیادی در سفر به صفر خالص وجود دارد. در حالی که موانع زیادی وجود دارد، فرصت ها نیز وجود دارد. و تقاضای بی‌سابقه برای هوش مصنوعی، انگیزه جدیدی به نیاز به برنامه‌های پایداری بخشیده است.

پایداری بر کل چرخه حیات مرکز داده تأثیر می گذارد: طراحی، ساخت، تهیه، عملیات، تعمیر و نگهداری و بازنشستگی تجهیزات و امکانات. برای برخی، وسعت مطلق آن می تواند طاقت فرسا باشد. بنابراین، مراکز داده موجود در حال حاضر چه اقداماتی را باید انجام دهند؟ چگونه آنها می توانند به سمت تبدیل شدن به یک مرکز داده خالص صفر پیشرفت مداوم داشته باشند؟ و کسانی که مراکز داده را طراحی می کنند باید چه عواملی را در نظر بگیرند که می تواند به طور قابل توجهی ردپای کربن را کاهش دهد؟

پایداری مرکز داده: اکنون اقدام کنید

بسیاری از شرکت‌ها اهداف پایداری را برای سال 2030 تعیین کرده‌اند. ممکن است این راه دور به نظر برسد و ممکن است باعث شود برخی تصمیم بگیرند که پایداری می‌تواند «یک سال دیگر صبر کند». این یک اشتباه خواهد بود، با توجه به پریال چهدا، سسرب پایداری برای شرکت معماری و طراحی داخلی کورگان.

چدا در جریان مرکز داده جهانی 2024 که ماه گذشته در واشنگتن دی سی برگزار شد، گفت: «اگر قرار است به اهداف سال 2030 برسیم، اکنون کار لازم است. مدیران مراکز داده به جای تمرکز بر مشکلات، باید از طریق اقدامات پایداری به دنبال فرصت هایی برای بازگشت سرمایه خوب باشند.

به عنوان مثال می توان به صرف هزینه در انرژی های تجدیدپذیر و پروژه های تولید در محل اشاره کرد که باعث کاهش قبوض آب و برق و بازپرداخت ظرف چند سال می شود. به طور مشابه، بازسازی زیرساخت های برق و سرمایش می تواند پاداش های بهره وری را درو کند و انرژی هزینه ها را کاهش دهد.

ساخت و ساز پایدار

Chheda چوب انبوه را به عنوان جایگزینی احتمالی برای بتن و فولاد در ساخت مراکز داده مطرح کرد. چوب انبوه به محصولات چوبی مهندسی شده اطلاق می شود که از عناصر چوبی کوچکتر مانند الوارهای ابعادی، روکش ها یا رشته ها ساخته می شوند و آنها را با چسب، رولپلاک، میخ یا پیچ به هم وصل می کنند تا اجزای ساختمانی باربر را ایجاد کنند. آنها به عنوان تیرها، ستون ها، پانل های کف و دیوار، تیرهای سقف و غیره استفاده می شوند.

پل شورت هاوس، کارشناس توسعه اقتصادی که به عنوان مدیر عامل این شرکت فعالیت می کند، گفت: «الوار انبوه می تواند جایگزین پایدارتری برای برخی از فولاد و بتن موجود در ساختمان های ما باشد. رهبری اقتصاد دایره ای کانادا. ایمن، مقاوم در برابر آتش، استحکام قابل مقایسه، وزن سبک‌تر است و می‌توان آن را با سهولت نسبی جدا کرد و بازسازی کرد یا در پایان عمر دوباره ارزش آن را به دست آورد.»

Chheda معتقد نیست که چوب انبوه گزینه خوبی برای سالن های داده است زیرا ممکن است نتواند بار را تحمل کند. مهندسان و معماران باید مناطقی از مرکز داده را که در آن منطقی است بر اساس مقاومت کششی، مقاومت در برابر آتش و هزینه آن تعیین کنند. اما بتن به دلیل ردپای کربن بالا، پایداری خاص خود را دارد. گفته می شود مقصر اصلی سیمان پرتلند است. جایگزین های مختلفی در حال ارزیابی هستند. به عنوان مثال، شرکتی به نام سیاره آبی از CO استفاده می کند2 به عنوان بخشی از فرآیند ایجاد بتن بدون کربن خالص.

پایه های فشار تنظیمی

برخی از اپراتورهای مرکز داده تحت فشار مدیریت برای بهبود اعتبار پایداری خود هستند. اما کشورهایی که در ایالت‌ها و کشورها هستند با تلاش‌های نظارتی فزاینده‌ای برای کاهش انتشار کربن مواجه هستند.

توضیح داد: “قوانین به سرعت در حال کاهش هستند و سرمایه گذاران اغلب الزامات پایداری را تحمیل می کنند.” کارن پترزبورگ، معاون توسعه و ساخت مرکز داده در مراکز داده پاور هاوس. “یک تغییر بزرگ از سبزشویی به سمت مشارکت در تلاش‌های مشروع پایداری.»

این مقررات اغلب بر اساس معیارهای نوظهور است که هدف آن تعیین کمیت ردپای کربن و انطباق با پایداری زنجیره تامین است. به عنوان مثال، اعلامیه محصول محیطی (EPD) اطلاعات زیست محیطی استاندارد شده ای را در مورد تأثیر چرخه عمر یک محصول ارائه می دهد. EPD ها به طور مستقل تأیید شده و به عنوان بخشی از ارزیابی چرخه حیات (LCA) مورد استفاده قرار می گیرند که در اندازه گیری های پایداری در کل زنجیره تأمین یک فروشنده استفاده می شود. این ارزیابی‌ها مسائلی مانند استفاده از کودکان در معدن، شیوه‌های ضعیف بازیافت و دفع، و تکیه بر سوخت‌های فسیلی را آشکار می‌کند. اما این به دور از یک علم دقیق است.

Chheda گفت: “ارزیابی چرخه زندگی به دلیل استاندارد نبودن EPD دشوار است.”

یک تلاش برای نظم بخشیدن به سردرگمی معیارها به عنوان شناخته شده است گلوب سبز صدور گواهینامه توسط Green Build Initiative (GBI). این یک سیستم طبقه بندی شده برای سیستم صدور گواهینامه ساختمان بر اساس پایداری محیطی، سلامت و تندرستی و تاب آوری.

کربن تجسم یافته

کربن تجسم یافته یکی دیگر از موارد مفید است معیارهای پایداری برای مراکز داده

گفت: “کاهش کربن تجسم شده یک اقدام حیاتی برای کمک به جلوگیری از گرم شدن بیش از حد زمین است که از نظر اقتصادی نیز برای سازندگان خانه مفید است و بسیار قابل دستیابی است.” RMI کریس ماگوود، متخصص کربن. سازندگان می توانند از طریق انتخاب های هوشمند مواد و مداخلات ساده، انتشار کربن را بدون به خطر انداختن هزینه یا عملکرد، به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده، کربن جاسازی شده را به عنوان میزان انتشار گازهای گلخانه ای (GHG) تعریف می کند. مرتبط با مراحل بالادستی – استخراج، تولید، حمل و نقل و ساخت – مراحل زندگی یک محصول.

گفت: «مرکز داده خالص صفر تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کربن تجسم‌شده را تا حد زیادی کاهش دهیم». فیل لاوسون-شانکس، مدیر ارشد نوآوری و فناوری در مراکز داده تراز شده. جایگزین های بتنی نقش مهمی را ایفا می کنند زیرا بتن بزرگترین مخزن کربن در جهان است.

او اعتراف کرد که بسیاری از افراد در زنجیره تامین سنتی هنگامی که شما برای LCA و EPD درخواست می کنید، خالی می شوند.

لاوسون-شانکس گفت: «اگر می‌خواهیم طرز فکر خود را در مورد منبع‌یابی، پایداری و بازیافت تغییر دهیم، به قابلیت ردیابی نیاز داریم، مانند جایی که مس از کجا آمده است. “همه چیز در مورد مسئول نگه داشتن زنجیره تامین است.”

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور