خلاصه اخبار مرکز داده: ChatGPT، آمازون، و FAA | دانش مرکز داده

از آنجایی که اخبار مرکز داده سریعتر از همیشه در حال حرکت هستند، ما می خواهیم این کار را برای متخصصان مرکز داده آسان کنیم تا سر و صدا را کاهش دهند و مهم ترین داستان های هفته را پیدا کنند.

خلاصه اخبار دانش مرکز داده آخرین اخبار و پیشرفت‌ها را در صنعت مرکز داده – از سرمایه‌گذاری و ادغام گرفته تا تهدیدات امنیتی و روندهای صنعت، به شما ارائه می‌دهد.

برای به روز ماندن در مورد همه مراکز داده، در خبرنامه روزانه Data Center Knowledge مشترک شوید تا محتوا را مستقیماً به صندوق ورودی خود دریافت کنید.

فعالیت آمازون در اورگان

آمازون یک همکاری جدید با Umatilla Electric Cooperative (UEC) برای حمایت از هدف آمازون برای تامین انرژی 100٪ با انرژی های تجدیدپذیر تا سال 2025 اعلام کرد. به عنوان بخشی از این قرارداد، UEC به AWS اجازه می دهد تا منابع انرژی – از جمله انرژی های تجدیدپذیر – را انتخاب کند که انرژی شرق آمازون را تامین می کند. مراکز داده اورگان

آمازون اخیراً به دلیل کمک به “لغو بی سر و صدا” یک لایحه آب و هوای اورگان که کاربران پرانرژی را هدف قرار می دهد که مراکز داده غول فناوری را تنظیم می کردند، با انتقاد مواجه شد. علیرغم “تعهد آب و هوا” آمازون برای رسیدن به انتشار کربن خالص تا سال 2040، منتقدان، از جمله نماینده ایالت اورگان، پم ​​مارش، استدلال می کنند که فعالیت های پشت صحنه این شرکت با این تعهدات پایداری عمومی ناسازگار است. همانطور که در مالکیت بزوس گزارش شده است واشنگتن پست، “سال گذشته، [Amazon’s] انتشار کربن با نرخی بالاتر از آنچه قبلا گزارش شده بود افزایش یافت.

یک “سرد کننده اسپری” جدید در مراکز داده

در جستجوی مداوم برای مرکز داده پایدارتر، محققان NTU سنگاپور یک تکنیک خنک‌کننده اسپری جدید را توسعه داده‌اند که از مه سیال‌های غیر رسانا استفاده می‌کند. برای کمک به تنظیم دما در مراکز داده، بهبود بهره وری انرژی و کاهش ردپای کربن آنها تا 26٪.

ChatGPT تهدیدی برای گوگل است

آیا ChatGPT به دستیار مجازی جدید تبدیل خواهد شد؟ آخرین ارتقاء OpenAI به ChatGPT، با یک سیستم افزونه جدید، مولد متن هوش مصنوعی را به یک رقیب جستجوی Google تبدیل می کند.

کسب‌وکارها – از جمله مراکز داده – اکنون می‌توانند ChatGPT را برای جستجوی مجموعه داده‌های اختصاصی و نوشتن و اجرای کد به سیستم‌های خود متصل کنند. در نتیجه، چت ربات هوش مصنوعی پتانسیل تبدیل شدن به تابلوی وب را دارد و کاربران را با نتایج جستجوی دقیق تر و شخصی تر از موتورهای جستجوی سنتی دور می کند..

در همین حال، پس از اجرای ضعیف بارد، گوگل در تلاش است تا با پیشرفت‌های مربوط به سوئیچ‌های مدار نوری در ابررایانه‌ی آموزش یادگیری ماشین خود همراه باشد.

ماه‌ها پس از قطعی بزرگ، جوهرهای FAA با Verizon معامله می‌کنند

قطعی FAA در ژانویه را به خاطر دارید که بیش از 7000 پرواز را به تاخیر انداخت و هزاران هواپیما را در فرودگاه های سراسر ایالات متحده سرگردان کرد؟ اکنون، ماه ها بعد، FAA قراردادی به ارزش 2.4 میلیارد دلار (در طی 15 سال) با Verizon Communications امضا کرده است تا سیستم های فناوری قدیمی و زیرساخت های ارتباطی خود را ارتقا دهد.

Virgin Media Outage x 2

روز سه‌شنبه – در پی اعلام افزایش قیمت‌ها برای مشتریانش – Virgin Media نه یک بلکه دو قطعی متحمل شد و هزاران کاربر را بدون خدمات اینترنتی رها کرد. در حالی که علت قطعی ها ناشناخته باقی مانده است، یک پست وبلاگ Cloudflare خطای BGP یا “مشکلات زیرساخت شبکه اصلی” را به عنوان مقصر پیشنهاد کرد.

دیگر مطالب عالی در DCK این هفته

چرا نمی‌توانید مرکز داده خود را فقط با انرژی‌های تجدیدپذیر نیرو دهید – اما به هر حال باید تلاش کنید. از وابستگی به آب و هوا و ردپای فیزیکی بزرگ‌تر گرفته تا نیازهای ذخیره‌سازی و سرمایه‌گذاری‌های پرهزینه، محدودیت‌های قابل توجهی برای تامین انرژی مراکز داده منحصراً با انرژی‌های تجدیدپذیر وجود دارد. اما این بدان معنا نیست که شما نباید تلاش کنید! کریستوفر توزی نقش حیاتی سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر را در پایداری مرکز داده مطرح می‌کند.

محیط های ابری ایمن در یک بودجه: تمرکز بر موارد ضروری. با ادامه کاهش بودجه شرکت‌ها، مدیران مراکز داده و تیم‌های امنیت سایبری مراکز داده می‌توانند با اولویت‌بندی هزینه‌ها بر اساس ریسک، حذف دقیق افزونگی‌ها و تمرکز بر مسائل اصلی، بازده بیشتری در سرمایه‌گذاری‌های امنیت سایبری خود کسب کنند.

اگر اخراج شدید چه کاری باید انجام دهید: نکاتی برای متخصصان فنی. ناتان ادی از ذهن‌های بزرگ در ITPro Today به مراحلی که هر متخصص فناوری باید برای آماده شدن برای اخراج‌های احتمالی صنعت انجام دهد نگاه می‌کند.

این همه برای این هفته است. کدام یک از این داستان ها برای شما مهمتر است؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور