وقتی ایده هایتان کم است چه کاری باید انجام دهید

من فقط حدود چهار سال است که به عنوان یک بازاریاب آنلاین می نویسم. و در حال حاضر، احساس می‌کنم که ایده‌هایم از بین رفته است.

در این عکس من یک لامپ در دست دارم اما مشخصاً یک لامپ نیست و من قصد نداشتم به خاطر این پست وبلاگ یک لامپ جدید بخرم.

می توان گفت به این دلیل است که من هنوز در مه پس از زایمان هستم. (ظاهراً، به طور کلی تا شش ماه طول می کشد تا سطح هورمون ها به سطح قبل از بارداری برگردد و من پنج ماه پس از زایمان هستم.) اما صادقانه بگویم… احساس خوبی دارم. من در مورد شغلم هیجان زده هستم، روزانه ورزش می کنم و کودک به من اجازه می دهد یک شب کامل بخوابم. (کتاب خواب کوچک ارزشمند را بخوانید، کاری را انجام دهید که برای شما مفید است، سپس بعداً از من تشکر کنید.)

اما در واقع، من فقط فکر می کنم این نوعی فرسودگی شغلی است. این یک نوع فرسودگی شغلی نیست: «من خیلی خسته هستم و مورد قدردانی قرار نمی‌گیرم و فقط به استراحت نیاز دارم». این جمله “اوه نه، آیا من هر چیزی را که می خواستم بگویم گفتم و اکنون از خودم خسته شده ام؟” نوعی فرسودگی شغلی

جو پولیزی می داند چه خبر است. اگرچه او اشاره کرده است که فرسودگی محتوا معمولاً 7 تا 10 سال است.

من حتی از رند برای ایده‌های موضوعی درخواست کرده بودم – که، بله، آن را ذخیره کردم زیرا کاملاً قصد دارم حداقل برخی از این ایده‌ها را در آینده نزدیک بررسی کنم.

اما اینکه از رئیستان بخواهید با قاشق به شما ایده بدهد، راه خوبی برای پر کردن تقویم بازاریابی شما نیست. تنبلی است و فقط دیدگاه یک نفر است. به علاوه، در بیشتر محیط های کاری، احتمالاً بهتر است از همکاران خود ایده بخواهید، زیرا آنها معمولاً کسانی هستند که در سنگر هستند. فقط در سنگرهای مختلفی که در آن هستید.

هی، من این همه ایده را به شما نمی دهم. این هست من تقویم بازاریابی تنبل، نه مال شما.

بنابراین چه کاری می توانید انجام دهید تا ایده های بازاریابی جدید را تهیه کنید؟ چند پیشنهاد دارم…

در مورد سوالاتی که مردم بیشتر از شما می پرسند فکر کنید.

شاید لازم باشد ایمیل ها یا DM های خود را بررسی کنید. آیا ایمیل ارسالی دارید که در آن ایده ای را توضیح داده باشید؟ ممکن است ارزش آن را داشته باشد که به یک پست وبلاگ تبدیل شود.

مردم در مورد چه چیزی از شما مشاوره می خواهند یا در مورد محصول شما شفافیت می خواهند؟ حتی اگر این یک سؤال متداول نیست، بلکه سؤالی است که فقط یک بار از شما پرسیده شده است، اگر به شما الهام می‌دهد، آن را دنبال کنید. اگر چیزهای زیادی برای گفتن در مورد آن دارید، احتمالا ارزش به اشتراک گذاری را دارد.

من اغلب از ایمیل هایی که ارسال می کنم و الهام بخش پست های وبلاگ هستند شگفت زده می شوم. به عنوان مثال، سال گذشته، در یک نمایشگاه شغلی مجازی، به ایده دنبال کردن نقش‌های بازاریابی کسری اشاره کردم که فقط نقش‌های CMO کسری نیستند. یکی از شرکت کنندگان با من برای بحث در مورد آن صحبت کرد و یکی از محبوب ترین پست های من در وبلاگ SparkToro را برانگیخت.

ایمیلی که الهام‌بخش پست «شاید شما به یک مدیر بازاریابی کسری نیاز دارید – نه یک مدیر بازاریابی کسری» من را الهام کرد.

با مشتریان خود صحبت کنید.

چه چیزی مشتریان شما را در شب بیدار نگه می دارد؟ به چه چیزهایی اهمیت می دهند؟ چیزهایی که دوست دارند؟ آیا یادداشت یا ضبطی از مصاحبه اخیر مشتری دارید؟ شاید آن مصاحبه ارزش بازنگری را داشته باشد. در نظر بگیرید که چگونه نام تجاری یا محصول شما با این بینش های مشتری مطابقت دارد و چگونه می توانید آن را به یک کمپین بازاریابی تبدیل کنید. این می تواند به راحتی به یک وبینار مشترک، یک کتاب راهنما تبدیل شود، یا شاید شما سوالات کافی برای طراحی یک نظرسنجی و گزارش در مورد یافته ها داشته باشید.

به آنچه افراد در جایگاه شما به صورت آنلاین می گویند نگاه کنید.

شما احتمالاً حداقل تعداد انگشت شماری دنبال کننده در LinkedIn، Threads، Instagram، Twitter/X یا Mastodon دارید. یا شاید شما چند Subreddit مورد علاقه دارید. چه چیزی در ذهن مردم این جوامع وجود دارد؟ چه بحث هایی دارند؟ ببینید آیا می‌توانید پاسخی متفکرانه به یکی از پست‌های آن‌ها بدهید یا خیر – اما سپس پاسخ خود را بگیرید و آن را در یک پست وبلاگ (یا رسانه انتخابی خود) به عنوان یک ایده مستقل بنویسید.

تحقیق در مورد مخاطب انجام دهید.

ایده‌های بالا همگی بر حوزه‌ای از پژوهش مخاطب تأثیر می‌گذارند. به هر حال، جامعه شما مخاطبان شما هستند و صحبت کردن با آنها، کمین کردن در مکالمات آنها و تأمل در ارتباطات خود با آنها، همه راه هایی برای انجام تحقیقات مخاطبان هستند. مشکل اینجاست که برخی از آنها تعاملات یک به یک هستند و بسته به مرحله کسب و کار شما، ممکن است افراد کافی برای تعامل نداشته باشید. یا در مورد یافتن افراد در جایگاه خود، باید جایگاه خود را به خوبی بشناسید تا در کمین بحث هایی که واقعاً مرتبط و جالب می یابید، باشید. اگر در یک حوزه یا صنعت تازه کار هستید، این کار را بسیار چالش برانگیز می کند.

سپس چالش ها چگونگی انجام این تحقیق به روشی سریع و قابل اعتماد است. بنابراین من چند کد تقلب را با استفاده از SparkToro V2 که اکنون در نسخه بتای نیمه عمومی است به شما می دهم.

1. درباره مخاطبان خود جستجو کنید.

ما به یک مثال تناسب اندام B2C می پردازیم – یک فضای بسیار رقابتی: “در مورد مخاطبانی که کلمه کلیدی “reformer pilates” را جستجو می کنند، تحقیق کنید.”

2. به Keywords > Related Questions بروید.

اینها پرس و جوهایی با قالب سؤال هستند که اغلب در جستجوهای Google که در میان افرادی که «reformer pilates» را جستجو می‌کنند، ظاهر می‌شوند. خیلی باحاله، درسته؟

3. در میان سؤالات ورق بزنید.

… و ببینید آیا چیزی علاقه شما را برانگیخته است یا خیر.

ممکن است مخاطبان شما به صراحت تمام این عبارات را جستجو نکنند. اما اینها سؤالات و موضوعاتی هستند که احتمالاً برای آنها مهم است. اگر در مورد هر یک از اینها دیدگاه قوی دارید و/یا اگر هر یک از این سؤالات مربوط به محصول/پیشنهاد شما است، چرا دو سنت خود را به اشتراک نمی گذارید؟ در این مثال، فرض کنید شما یک مربی پیلاتس/خلق محتوا هستید. شاید بتوانید مزایا و معایب Reformer Pilates را برای مبتدیان بررسی کنید و در مورد ارزش هزینه کردن آن فکر کنید. یا احتمالاً دیدگاه قوی ای در مورد اینکه افراد چقدر باید پیلاتس انجام دهند یا مدت زمان طولانی انجام دهند، دارید است 40 دقیقه در روز کافی است؟ (منظورم این است که امیدوارم اینطور باشد. این زمان کمی است. اما نمی دانم زیرا من نه معلم پیلاتس هستم و نه مربی پیلاتس.)

4. و این بینش های متنی دیگر SparkToro را بررسی کنید (با استفاده از نمونه های دیگر)…

فراموش نکنید که نگاه کنید کلمات کلیدی > جستجوی کلمات کلیدی برای یافتن سایر عبارات جستجوی محبوب در بین مخاطبان خود. اگر شما یک شرکت غذایی پروتئینی هستید و به دنبال ایده بازاریابی بزرگ بعدی خود هستید، عبارات جستجوی محبوب در بین مخاطبان خود را بررسی کنید.

شاید بتوانید غذاهای پر پروتئین و غذاهای پرپروتئین/کم کالری خود را برجسته کنید.

شما هم باید سر بزنید کلمات کلیدی > کلیدواژه های پرطرفدار و ببینید آیا یکی از این عبارات جستجویی که اخیراً در بین مخاطبان شما محبوبیت پیدا کرده است، نظر شما را جلب می کند یا خیر. در مثال زیر، من علاقه خاص مراقبت از پوست کره ای را امتحان کردم:

مطمئناً، کلمات کلیدی پرطرفدار، محصولات خاص مراقبت از پوست هستند. اگر من یک شرکت مراقبت از پوست بودم، به این رقبا نگاه می کردم و می دیدم آیا محصولات مشابهی دارم که بتوانم راهنمای مقایسه برای آنها بنویسم.

همچنین می‌توانید اطلاعات متنی مفیدی را در Reddit پیدا کنید. رفتن به Reddit > متن نظر و رایج ترین کلمات و عبارات مورد استفاده را در Subreddits مخاطبان خود بررسی کنید. بهتر است به Subreddits واقعی بروید و در آن مکالمات کمین کنید. در زیر، جستجویی برای مخاطبانی که از وب سایت بازی Kotaku.com بازدید می کنند، انجام دادم.

اگر من در حال بازاریابی یک بازی ویدیویی هستم، اینها ممکن است ایده هایی را در مورد اینکه چه بازی ها و ژانرهایی در حال حاضر محبوب هستند به من بدهد. (یا صادقانه بگویم، اگر من بازی های ویدیویی انجام می دادم، در واقع می دانستم که هر یک از اینها به چه معناست.)

هدف من این است که راه های زیادی برای الهام گرفتن از مخاطبان شما وجود دارد. ایده‌ها در موضوعاتی هستند که مخاطبان شما در جستجوی آن هستند، سؤالات پیشنهادی که در جستجوهای Google خود می‌بینند، و نحوه مکالمه آنها در جوامعی مانند Reddit.

شما فقط باید آنها را پیدا کنید.

حالا… من باید در اینجا از توصیه خودم استفاده کنم. چند ماه از وبلاگ نویسی من می گذرد و وقت آن رسیده است که مخاطبان خود را SparkToro'd کنم. بنابراین من می روم تا این کار را انجام دهم. 🙂

اگر می‌خواهید SparkToro V2 را برای چرخش در اختیارتان قرار دهید، اینجا ثبت‌نام کنید. اگر مشتری پولی هستید، به سادگی به داشبورد V2 خود بروید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور