آیا به دنبال بررسی ترافیک وب سایت برای هر سایتی از جمله سایت خودتان هستید؟
تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت برای دانستن عملکرد وب سایت شما در نتایج جستجو ضروری است.
این نوع تجزیه و تحلیل وب میتواند به شما بگوید چه کسی از وبسایت شما بازدید میکند، کدام کانالها بیشترین ترافیک را وارد میکنند و چگونه ترافیک و سایر معیارهای تعامل در طول زمان نوسان میکنند.
علاوه بر این، عملکرد شما را در مقایسه با موفق ترین رقبایتان به شما اطلاع می دهد.
در این پست، نحوه بررسی ترافیک وب سایت با ابزارهایی مانند Google Analytics، Google Search Console و Rank Math را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا بینش ارزشمندی در مورد عملکرد سایت و جذب مخاطب به دست آوریم.
بنابراین، بدون هیچ مقدمه ای، بیایید شروع کنیم.
1 چرا ترافیک وب سایت را بررسی کنید؟
بررسی ترافیک وب سایت به درک جمعیت شناسی، علایق و رفتار مخاطبان شما کمک می کند. به عنوان مثال، اگر بخش قابل توجهی از بازدیدکنندگان شما از یک منطقه خاص می آیند، می توانید محتوا ایجاد کنید تا با آن مخاطبان طنین انداز کنید.
با تجزیه و تحلیل اینکه کدام صفحات بیشترین بازدید و تعامل را دارند می توانید محتوای محبوب را شناسایی کنید. این به شما این امکان را می دهد که محتوای موفق را بهینه سازی کرده و آن را گسترش دهید و در عین حال محتوای دارای عملکرد ضعیف را اصلاح یا حذف کنید.
شناخت منابع ترافیک برتر رقبا می تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی و موضوعات مشابه را برای ترافیک بیشتر وب سایت هدف قرار دهید. همچنین، می توانید یک مزیت رقابتی به دست آورید، زمینه های بهبود را شناسایی کنید و تصمیمات آگاهانه ای برای افزایش عملکرد وب سایت خود بگیرید.
تجزیه و تحلیل منابع ترافیک (جستجوی ارگانیک، رسانه های اجتماعی، تبلیغات پولی) به اصلاح استراتژی های بازاریابی برای حداکثر تأثیر کمک می کند.
اکنون که متوجه شدید که چرا باید مراقب ترافیک وب سایت خود باشید، اجازه دهید ابزارهای بررسی ترافیک وب سایت خود را بررسی کنیم.
2.1 تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
بررسی ترافیک وب سایت با استفاده از Google Analytics بینش دقیقی را در مورد رفتار بازدیدکنندگان، منابع ترافیک و سایر معیارهای کلیدی ارائه می دهد.
برای بررسی ترافیک وب سایت، با ورود به حساب Google Analytics خود شروع کنید.
پس از ورود به سیستم، به آن بروید اکتساب ← اکتساب ترافیک، همانطور که در زیر نشان داده شده است. GA4 بینش هایی در مورد جستجوی ارگانیک، ترافیک مستقیم، ارجاعات اجتماعی و موارد دیگر ارائه می دهد.
برای شناسایی منابع ترافیک سایت و دسترسی به تجزیه و تحلیل ترافیک وب اضافی برای یک صفحه خاص در Google Analytics 4، به آدرس زیر بروید تعامل → صفحات و صفحه نمایش.
در جدول، دادههای مربوط به هر دو را خواهید یافت بازدیدها و کاربران. این به شما امکان می دهد به راحتی تعداد بازدیدهای دریافتی هر صفحه و تعداد کاربرانی که با آن بازدیدها درگیر شده اند را درک کنید.
2.2 کنسول جستجوی گوگل
می توانید ترافیک وب سایت را با استفاده از کنسول جستجوی گوگل بررسی کنید. این اطلاعات بینشی در مورد نحوه عملکرد سایت شما در نتایج جستجوی Google ارائه می دهد.
به حساب کنسول جستجوی گوگل خود وارد شوید. اگر حسابی ندارید، باید یکی را راهاندازی کنید و مالکیت وبسایت خود را تأیید کنید.
پس از ورود، کلیک کنید کارایی در منوی سمت چپ این شما را به گزارش عملکرد می برد، جایی که می توانید اطلاعاتی در مورد عملکرد جستجوی وب سایت خود پیدا کنید.
در گزارش عملکرد، یک نمای کلی از معیارهای کلیدی، از جمله کل کلیکها، کل نمایشها، میانگین نرخ کلیک (CTR) و میانگین موقعیت را مشاهده خواهید کرد. این معیارها تصویری از نحوه عملکرد سایت شما در جستجوی Google ارائه می دهند.
سپس می توانید به پایین پیمایش کنید تا لیستی از پرس و جوهایی که مخاطبان شما را به سایت شما هدایت کرده اند را مشاهده کنید. این بخش کلمات کلیدی را که مخاطبان شما قبل از کلیک بر روی سایت شما وارد گوگل کرده اند را نشان می دهد.
این اطلاعات برای بهینه سازی محتوای شما، شناسایی فرصت های سئو و بهبود ترافیک وب سایت شما ضروری است.
اگر سایت شما ترافیک کافی دریافت نمی کند، باید استراتژی محتوای خود را دوباره مرور کنید. برای بهبود ترافیک جستجوی خود به ویدیوی ما مراجعه کنید.
2.3 رتبه ریاضی
در حالی که Rank Math نظارت مستقیم بر ترافیک وب سایت مانند ابزارهای تجزیه و تحلیل ارائه نمی دهد، می توانید به داده های تجزیه و تحلیل خود در داشبورد Rank Math دسترسی داشته باشید. این شامل معیارهایی مانند CTR، نمایشهای جستجو، ترافیک جستجو و غیره میشود.
تنظیم صحیح داده های Analytics برای بررسی ترافیک وب سایت با کمک Rank Math بسیار مهم است. هدایت به رتبه سئو ریاضی → تنظیمات عمومی → تجزیه و تحلیل و با دنبال کردن این راهنما، ویژگی Search Console و Analytics خود را پیکربندی کنید.
هنگامی که Rank Math را به Google Analytics متصل کردید و تنظیمات ضروری را پیکربندی کردید، می توانید به راحتی به داشبورد Analytics در قسمت مدیریت وردپرس خود با پیمایش به رتبه سئو ریاضی → تجزیه و تحلیل.
داشبورد Analytics یک نمای کلی از ترافیک جستجو، نتایج جستجو، موقعیت کلمات کلیدی، میانگین موقعیت و غیره را همانطور که در زیر نشان داده شده است ارائه می دهد.
همچنین میتوانید عملکرد کلی سئوی وبسایت خود را در این قسمت پیگیری کنید عملکرد سئو گزارش.
با استفاده از Rank Tracker می توانید بررسی کنید که کدام کلمات کلیدی در سایت شما عملکرد خوبی دارند. این یکی از مهمترین ویژگی های Rank Math PRO است.
3 نتیجه
بررسی ترافیک وب سایت شما فقط مربوط به اعداد نیست. این در مورد این است که ببینیم مخاطبان چه چیزی را دوست دارند، از کجا می آیند و چگونه در اطراف حرکت می کنند. با توجه به این اطلاعات می توانید وب سایت خود را بهتر کنید.
ابزارهای مختلفی برای بررسی ترافیک وب سایت وجود دارد. ما ابتداییترین آنها را در این پست پوشش دادهایم تا مرتبطترین معیارها را پیگیری کنیم و به شما در شکلدهی موفقیتتان کمک کنیم.
اگر این پست را دوست دارید، به ما اطلاع دهید توییت کردن @rankmathseo.