جستجوی صوتی آینده نیست

از سال 2016 و به ویژه در سال 2018، گوگل ناشران را تشویق کرده است تا با جستجوی صوتی با داده های ساختاریافته تعامل داشته باشند. گوگل داده های ساختاری قابل گفتن را پذیرفت و دستور العمل های هدایت شده را به کنسول جستجو آورد. گوگل بزرگراه جستجوی صوتی را در رمپ ایجاد کرد، اما به نظر نمی رسید به جایی برسد. در جستجوی اخیر در پادکست رکورد ما اکنون دلیل آن را می دانیم: جستجوی صوتی آینده سئو نیست.

جستجوی صوتی

گوگل در سال 2016 دستیار گوگل را راه اندازی کرد و یک تجربه جدید جستجوی مبتنی بر صدا را فراهم کرد که نوید کانال جدیدی را برای توزیع محتوا می داد.

در سال 2018 گوگل داده های ساختار یافته طرحواره Speakable را در یک برنامه بتا که در ابتدا برای ناشران اخبار بود، به کار گرفت.

این اطلاعیه تصویری از کاربرانی را ترسیم می‌کرد که اخبار را درخواست می‌کردند و گوگل آن را به آنها می‌گفت و به آنها پیوندهایی به دستگاه تلفن همراه کاربران می‌داد.

«وقتی مردم از دستیار گوگل می پرسند – «هی گوگل، آخرین اخبار ناسا چیست؟»، دستیار گوگل با گزیده ای از یک مقاله خبری و نام سازمان خبری پاسخ می دهد. سپس Google Assistant از کاربر می پرسد که آیا کاربر مایل است مقاله خبری دیگری را بشنود و همچنین پیوندهای مربوطه را به دستگاه تلفن همراه کاربر ارسال می کند.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

تا سال 2021 گوگل یک صفحه توسعه دهنده اضافی در رابطه با برنامه Speakable بتا منتشر کرد.

ناشران تشویق شدند تا نشانه‌گذاری داده‌های ساختاری Speakable را به صفحات خود اضافه کنند تا به موتورهای جستجو و سایر دستگاه‌ها کمک کنند تا قسمت‌هایی از محتوا را که می‌توان به زبان آورد، تشخیص داد.

مجدداً، داده‌های ساختاری Speakable به عنوان کانالی جدید برای دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر به ناشران ارائه شد.

“ویژگی speakable schema.org بخش هایی را در یک مقاله یا صفحه وب شناسایی می کند که برای پخش صدا با استفاده از متن به گفتار (TTS) مناسب هستند. افزودن نشانه‌گذاری به موتورهای جستجو و سایر برنامه‌ها امکان می‌دهد محتوایی را برای خواندن با صدای بلند در دستگاه‌های دارای دستیار Google با استفاده از TTS شناسایی کنند.

صفحات وب با داده های ساختار یافته قابل گفتن می توانند از دستیار گوگل برای توزیع محتوا از طریق کانال های جدید و دسترسی به پایگاه وسیع تری از کاربران استفاده کنند.

این آخرین بخش در مورد دستیابی به پایگاه گسترده ای از کاربران است که بسیاری از جامعه جستجو را در مورد آینده جستجوی صوتی هیجان زده کرد.

درک کلی این بود که صنعت در آستانه راه جدیدی برای دستیابی به بازدیدکنندگان جدید سایت است، اما هرگز محقق نشد.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

گوگل می گوید جستجوی صوتی آینده نیست

در پادکست اخیر Search Off the Record، جان مولر و مارتین اسپلیت از Googler در مورد آینده جستجو بحث کردند و بحث در نهایت به جستجوی صوتی کشیده شد.

جان مولر پرسید که آیا در آینده صنعت جستجو باید برای جستجوی صوتی بهینه شود؟

مارتین اسپلیت وقت خود را تلف نکرد تا چراغ‌های جستجوی صوتی را خاموش کند، مهمانی آینده است.

هیچ چیز واضحی در پاسخ او وجود نداشت.

جان مولر پرسید:

«در مورد جستجوی صوتی چطور؟ آیا سئوکاران باید برای جستجوی صوتی بهینه سازی کنند؟

مارتین اسپلیت پاسخ داد:

“اوه خدا، آینده ای که هرگز نخواهد بود. فکر می کنم نه، چون اگر چیزی یاد بگیریم…”

مارتین در مرحله بعدی جستجوی صوتی را با محاسبات بدون صفحه کلید مقایسه کرد که توسط برنامه تلویزیونی Star Trek که در آن شخصیت‌ها مستقیماً با رایانه صحبت می‌کردند تا با آن ارتباط برقرار کنند، رایج شد.

از قضا، پارادایم “Speak with your computer” Star Trek دقیقاً همان چیزی بود که Google Assistant از آن الگوبرداری شد.

در سال 2013 اسلیت مقاله ای را منتشر کرد که در آن یکی از کارمندان گوگل اظهار داشت که آینده جستجوی صوتی است.

مصاحبه کننده اسلیت پرسید:

“آیا نقشه راهی برای اینکه جستجو در چند سال آینده چگونه به نظر می رسد وجود دارد؟”

کارمند گوگل در مصاحبه 2013 پاسخ داد:

او با لبخند پاسخ داد: “دید ما کامپیوتر Star Trek است.” شما می توانید با آن صحبت کنید – شما را درک می کند و می تواند با شما گفتگو کند.

مارتین اسپلیت ادامه داد:

به یاد می‌آورم چندین سال پیش، مردم می‌گفتند: «اوه، ما استفاده از کیبورد را متوقف می‌کنیم و فقط صدا می‌کنیم.»

و من فکر می کنم که این موضوع تکراری از دهه 90 بوده است.”

توضیح مارتین در مورد اینکه چرا جستجوی صوتی آینده نخواهد بود، ممکن است منعکس کننده درک کاملی از فناوری باشد که اکنون چندین سال از آن استفاده کرده ایم.

او اشاره کرد که «روش ورودی» جستجوی صوتی تغییر کرده است، به این معنی که نحوه تجربه جستجو تغییر کرده است، اما انتهای جستجویی که دستورات صوتی را پردازش می‌کند تغییر نکرده است، که احتمالاً به این معنی است که SEO خاص برای صوتی لازم نیست وجود داشته باشد. .

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

مربوط: گوگل در مورد آینده سئو

مارتین توضیح داد:

اما من فکر می کنم در آینده تغییر نخواهد کرد و به طور طبیعی یا جادویی به اولین چیزی تبدیل خواهد شد که باید نگران آن باشیم.

صرفاً به این دلیل که حالت ورودی را تغییر می‌دهد، و احتمالاً نحوه عبارت‌بندی پرسش‌ها را تغییر می‌دهد، اما استفاده اساسی از زبان طبیعی برای بازیابی اطلاعات از اینترنت را تغییر نمی‌دهد.

بنابراین، صادقانه بگویم، فکر می‌کنم لازم نیست زیاد نگران آن باشید، اما شاید فقط من اینطور باشم.

شاید آینده کاملاً متفاوت باشد و ما… نمی دانم. من اینطور فکر نمی کنم.»

مارتین اسپلیت نظر آگاهانه خود را بیان کرد

مارتین در پایان پاسخ خود متذکر شد که لزوماً نمی‌دانست آینده جستجوی صوتی چیست و به این معناست که این نظر اوست.

اما اگر قرار است به نظر کسی گوش دهید، نظر کارمند گوگل مانند مارتین اسپلیت بسیار سنگین است و باید کاملا جدی گرفته شود.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

آیا جستجوی صوتی آینده نیست؟

به نظر می رسد مارتین اسپلیت به این نکته اشاره می کند که به نظر او آینده ای کاملاً بدون صفحه کلید، آینده ای که در سال 2013 در نظر گرفته شده بود، احتمالاً رخ نخواهد داد زیرا، به عبارت دیگر، انتهای جستجو، که به طور قابل توجهی از سال 2013 تکامل یافته است، یکسان است. صرف نظر از “مدالیته ورودی

نقل قول

پادکست Search Off the Record را در ساعت 41:21 دقیقه گوش دهید:

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور