12 نکته بهینه سازی کلمات کلیدی برای جذب بازدیدکنندگان جستجوی بیشتر

از این 12 نکته و تاکتیک بهینه سازی کلمات کلیدی برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر از نتایج موتور جستجو استفاده کنید.

اما ابتدا یک تعریف.

بهینه سازی کلمات کلیدی چیست؟

بهینه‌سازی کلمات کلیدی فرآیند استفاده از کلمات کلیدی در مکان‌های مختلف صفحه وب شما است به طوری که موتورهای جستجو بهتر می‌توانند محتوای صفحه شما را بفهمند تا صفحات برای افرادی که آن کلمات کلیدی را جستجو می‌کنند راحت‌تر پیدا شوند.

هدف بهینه سازی کلمه کلیدی این است که مطمئن شوید کلمه کلیدی یا پرس و جوی مورد نظر شما رتبه ارگانیک آن را افزایش می دهد و به افزایش ترافیک شما کمک می کند.

مزایای بهینه سازی کلمات کلیدی

بهینه سازی کلمات کلیدی بخش مهمی از استراتژی سئوی شما است زیرا اگر کلمات کلیدی خود را بهینه نکنید، ممکن است صفحه وب شما توسط مشتری بالقوه پیدا نشود.

پتانسیل ترافیک: بهینه سازی به شما کمک می کند پتانسیل ترافیک ارگانیک کلمه کلیدی مورد نظر خود را درک کنید.

نوشتن مطالب جذاب: گنجاندن کلمات کلیدی بهینه شده در محتوای وب سایت شما را مستقیماً با مشتریان احتمالی مرتبط می کند و نیازهای آنها را برطرف می کند.

عمق موضوع: هنگامی که از ابزار بهینه سازی محتوا برای بهینه سازی صفحه خود برای یک کلمه کلیدی خاص استفاده می کنید، یاد خواهید گرفت که چگونه یک موضوع را به طور کامل پوشش دهید، که به صفحه شما اعتبار می بخشد.

خوب، بیایید شروع کنیم.

چگونه با بهینه سازی کلمات کلیدی شروع کنیم؟

به جای انتخاب هر کلمه کلیدی تصادفی که برای آن رتبه بندی می کنید، باید بهینه سازی کلمات کلیدی را به صورت استراتژیک انجام دهید.

بدیهی است که شما می خواهید ترافیک واجد شرایط بیشتری را به وب سایت خود بیاورید، اما ممکن است برخی از کلمات کلیدی مهمتر از سایرین باشند.

دیروز، با یک شرکت خدماتی صحبت کردم که می‌خواهد برای پرسش‌های مشکل‌دار مرتبط با خدمات خود رتبه بهتری کسب کند، نه پرسش‌های اطلاعاتی مانند «چیست؟»

به همین ترتیب، یک شرکت تجارت الکترونیک ممکن است بخواهد کلمات کلیدی محصول را بهینه کند.

برای شروع بهینه سازی کلمات کلیدی، باید از مدلی مانند فرآیند تصمیم گیری خرید استفاده کنید.

به نظر می رسد این است.

مرحله تصمیم خرید انواع پرس و جو برای جستجو
تشخیص مسئله چگونه، کاهش، حذف، پایین آوردن، زمان، تعمیر، تعمیر، انجام می دهد
جستجوی اطلاعاتی نام دسته یا محصول، بهترین، فهرست، بالا، برای، اندازه، رنگ
ارزیابی گزینه ها مقایسه، مقایسه، در مقابل، در مقابل، بررسی، جایگزین
تصمیم به خرید خرید، نزدیکترین، سفارش، فروش قیمت، اجاره، تخفیف

سپس، برای استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Search Console، Ahrefs و Frase به تمام کلمات کلیدی که وب سایت شما رتبه بندی می کند، نیاز دارید.

از آنجایی که این راهنمای ما است، از Frase Analytics برای شناسایی کلمات کلیدی که یک وب سایت برای آنها رتبه بندی می کند استفاده می کنیم.

بنابراین اکنون شما به این دو منبع مسلح شده اید، زمان آن است که اولین قدم را بردارید. انتخاب یک کلمه کلیدی برای بهینه سازی

1. نحوه انتخاب یک کلمه کلیدی برای بهینه سازی

پس از ورود به Frase، روی تب Analytics کلیک کنید، و بلافاصله لیستی از کلمات کلیدی را که برای آنها رتبه بندی می کنید، بسیار شبیه به کنسول جستجوی گوگل مشاهده خواهید کرد.

با این حال، Frase بهینه سازی را بسیار آسان تر از کنسول جستجو می کند.

  1. روی Analytics کلیک کنید.
  2. Query را انتخاب کنید.
  3. با Regex مطابقت دارد.
  4. Questions، Long-tail، Commercial Intent یا Transactional Intent را انتخاب کنید.
  5. درخواست دادن.
  6. علاوه بر این، می توانید این پرس و جوهای فیلتر شده را بر اساس کلیک یا نمایش مرتب کنید.

در 3 کلیک، Frase می تواند کلمات کلیدی را که در هر مرحله از فرآیند خرید رتبه بندی می کنید، به شما نشان دهد.

همچنین، فیلتر را پاک کنید و یک گزینه کشویی را از فیلتر All Queries انتخاب کنید که وضعیت کلمه کلیدی را نشان می دهد.

  • نتیجه برتر: موقعیت 1-10 است و اخیراً باخت را تجربه نکرده است.
  • پیروزی سریع: در عرض 3 ماه پس از انتشار به 1-10 موقعیت دست یافت.
  • رتبه بندی شده: ایجاد کلیک، اما بدون موقعیت متوسط ​​پیشرو.
  • پوسیدگی: بیش از 2 موقعیت را از دست داد و کلیک ها کاهش یافت.
  • فرصت: موقعیت 10-50 است، اما برداشت ها به سرعت در حال رشد هستند.
  • بدون رتبه: هیچ کلیکی ایجاد نشده و موقعیت ضعیفی دارد.

بنابراین، فرض کنید کلمات کلیدی فرصت را انتخاب می کنم. من می توانم چندین کلمه کلیدی را ببینم که چند کلیک به دست آورده اند، اما ببینید، هیچ یک از کلمات کلیدی در موقعیتی کمتر از 10 قرار ندارند.

من همچنین فیلتر کردن کلمات کلیدی بر اساس کشور و وضعیت را برای نمایش دقیق ترین معیارهای کلیدواژه توصیه می کنم.

کلمات کلیدی را بر اساس صفحه به صفحه بهینه کنید

رویکرد ترجیحی من بهینه سازی کلمات کلیدی بر اساس صفحه به صفحه است.

در اینجا چگونگی آن است.

  • Pages را انتخاب کنید.
  • وضعیت صفحه را از فیلتر انتخاب کنید، به عنوان مثال، فرصت.
  • به این صفحه فرصت نگاه کنید؛ تعداد زیادی برداشت اما چند کلیک
  • برای مشاهده همه کلمات کلیدی که این صفحه برای آنها رتبه بندی می کند، روی URL کلیک کنید.
  • مرتب سازی بر اساس نمایش ها به ترتیب نزولی.

پرس و جوی برتر همان کلمه کلیدی اصلی بود که هدفش بودم، در موقعیت 10.98 قرار داشت، بنابراین باید محتوای صفحه را برای این پرس و جو بهتر بهینه کنم.

  • فقط دکمه + را انتخاب کنید.
  • سند را ذخیره کنید.
  • برای بهینه سازی این کلمه کلیدی با مراحل زیر، روی پیوند سند سبز کلیک کنید.

بهینه سازی بر اساس URL صفحه

اکثر سیستم های مدیریت محتوا URL های از پیش تعریف شده را تولید می کنند. به عنوان مثال، صفحات محصول در تمام سایت‌های مجهز به Shopify حاوی /products/در URL هستند.

صفحات دسته بندی وبلاگ وردپرس حاوی /category/ در URL خود هستند.

بنابراین، در Frase Analytics، می‌توانید صفحات را بر اساس URL فیلتر کنید تا کلمات کلیدی مرتبط در هر صفحه را برای بهینه‌سازی شناسایی کنید.

2. بهینه سازی هدف کاربر

هدف اصلی موتورهای جستجو برآوردن هدف جستجوگر است، بنابراین بهینه سازی هدف کاربر بهینه سازی صفحه وب شما برای مطابقت با هدف بازدیدکننده است.

به عنوان مثال، به کلمات کلیدی اصلی که این صفحه رتبه بندی می کند نگاه کنید.

  • ایده های کسب و کار آنلاین انگلستان – موقعیت 6.18.
  • ایده های کسب و کار آنلاین – موقعیت 39.12.

این نشان می‌دهد که صفحه برای بازدیدکنندگان بریتانیایی بهترین بهینه‌سازی شده است و شما باید محتوا را بر این اساس بهینه کنید.

و صفحه همچنین رتبه بسیار ضعیفی برای “چگونه یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم،” که هدفی کاملاً متفاوت از 2 کوئری برتر در اسکرین شات دارد.

در این مثال، یک صفحه جدید برای رتبه بندی این پرس و جو با هدف کلیدواژه متفاوت ایجاد کنید.

3. امتیاز محتوا یا موضوع

چندین ابزار تحلیل محتوا یک سیستم امتیازدهی برای کلمه کلیدی که می خواهید بهینه سازی کنید ارائه می کنند.

پس از باز کردن یک سند Frase با کلمه کلیدی مورد نظر صفحه شما، با انتخاب تب Optimize به امتیاز موضوع نگاه کنید.

نسخه اصلی صفحه دارای امتیاز موضوع 43٪ در مقایسه با میانگین امتیاز رقبا 55.3٪ است.

این نمره به من می گوید که باید این موضوع را با عمق بیشتری پوشش دهم.

همانطور که این مقاله را بازنویسی می کنم، یک هدف در ذهن دارم. با رسیدن به نمره 70% موضوع را با عمق بیشتری پوشش دهید.

بنابراین چگونه موضوع خود را عمیق تر پوشش می دهید و امتیاز موضوع خود را بهبود می بخشید؟

4. شکاف های موضوعی

شما باید شکاف های موضوعی را در محتوای خود شناسایی کنید.

این شکاف‌های موضوعی می‌تواند سرفصل‌ها یا کلمات کلیدی طولانی‌ای باشد که شما آنها را از دست داده‌اید.

برای پیدا کردن شکاف های هدر در Frase

Optimize > Headers > Topic Gap را انتخاب کنید.

برای پیدا کردن شکاف های دم بلند با Frase

Optimize > Long Tail > Topic Gap را انتخاب کنید.

اکنون، تمام این شکاف‌های موضوع را در یک فایل متنی کپی و جای‌گذاری کنید یا آن‌ها را کپی و در قالب مختصر Refresh محتوا کپی کنید.

5. عنوان صفحه

به نقل از گوگل، “یکی از راه‌های اصلی که افراد تعیین می‌کنند کدام نتایج جستجو ممکن است با درخواست آنها مرتبط باشد، مرور عناوین صفحات وب فهرست‌شده است.

برای بررسی عناوین صفحات در Frase، تب SERP را انتخاب کرده و صفحات برتر را بررسی کنید.

یا Optimize and SERP Scores را انتخاب کنید.

برای بهینه سازی عنوان صفحه، آن را با پرس و جوی مورد نظر خود بارگذاری می کنید.

عنوان صفحه خود را از رقبا متمایز کنید. از قول، تضمین، پیشنهاد یا فعل استفاده کنید که هدف کاربر را برای بهبود نرخ کلیک شما بیان می کند.

6. توضیحات متا

توضیحات متا اطلاعات بیشتری در مورد یک صفحه وب برای موتورهای جستجو و کاربران در زیر عنوان صفحه ارائه می دهد.

می توانید پیش نمایش توضیحات محتوای رقیب را در Frase در تب Research مشاهده کنید.

اکثر توضیحات متا پسوند عنوان صفحه هستند.

برای بهینه‌سازی توضیحات متا، عنوان صفحه را با نوشتن یک فراخوان برای اقدام، پیشنهاد یا نتیجه‌ای که کاربر ممکن است با کلیک بر روی صفحه شما به دست آورد، گسترش دهید.

اگرچه گوگل بیشتر توضیحات متا را بازنویسی کرده است، نوشتن موارد منحصر به فرد همچنان بهترین روش است.

7. جمله یا پاراگراف اول

هنگامی که بازدیدکنندگان از یک فهرست ارگانیک از سایت شما بازدید کردند، اولین جمله آنها را تشویق می کند تا برای اطلاعات بیشتر صفحه شما را پایین بیاورند.

برای معرفی خود از فرمول کپی رایتینگ استفاده کنید.

فرمول کپی رایتینگ PPPP در کتاب نوشتن هیپنوتیزم جو ویتاله آمده است.

یا از فرمول کپی رایتینگ PAS استفاده کنید

قالب‌های Frase AI را برای PAS، فرمول کپی‌نویسی مشکل، تحریک و راه‌حل جستجو کنید و با این تکنیک یک مقدمه ایجاد کنید.

8. بهینه سازی سرفصل

از سرفصل های H2 و H3 در صفحات وب برای کمک به سازماندهی متن در بخش ها و خوانایی صفحه استفاده می شود که به سئو کمک می کند.

این مقاله نشان می دهد که ترتیب سرفصل ها سیگنالی برای تعیین زاویه و موضوع مقاله است.

به نقل از گوگل، “وقتی نوبت به جستجو می‌رسد، از سرفصل‌ها استفاده می‌کنیم. اما ما از آنها برای درک بهتر محتوای صفحات استفاده می کنیم.

بنابراین، فرض کنید در حال بهینه سازی یک مقاله چگونه هستید. منطقی است که هر مرحله متوالی را با عنوان h2 یا h3 علامت گذاری کنید.

منطقی است که هر مورد لیست را برای این پست لیست شماره گذاری کنید، زیرا گوگل می تواند موارد لیست را خراش دهد و از عناوین در یک قطعه ویژه برای یک کلمه کلیدی مرتبط استفاده کند.

از تب Outline برای مشاهده تمام عناوین رقبا یا ایجاد ساختار عنوان برای صفحه خود استفاده کنید.

9. بهینه سازی سوال

در مرحله بعد، باید بررسی کنید که آیا نیاز به اضافه کردن سؤال و پاسخ به صفحه خود دارید یا خیر.

مزایای افزودن بخش پرسش و پاسخ به صفحه شما چیست؟

  1. رتبه بندی برای قطعه های برجسته.
  2. به دلیل الگوریتم رتبه‌بندی پاساژ، گوگل مرتبط‌ترین عبارات و عباراتی را که بیشترین ارتباط را با پرس و جو می‌دانند جدا می‌کند و بر اساس آن صفحه را رتبه‌بندی می‌کند.
  3. کامل بودن محتوا با پر کردن شکاف های محتوا به دست می آید.

در حالی که معمولاً نیاز به کپی کمتری برای توصیف یک محصول وجود دارد، بررسی اینکه آیا صفحات با رتبه برتر شامل سؤالات متداول هستند یا خیر، ارزش دارد.

به عنوان مثال، این شرکت در حال بهینه سازی صفحه محصول برای “آینه لامپ

آنها در حال حاضر در جایگاه 6 قرار دارند.

صفحه آنها به وضوح دارای شکاف موضوعی است. آنها امتیاز موضوعی 6٪ در برابر میانگین امتیاز رقیب 20٪ دارند.

وقتی SERP را برای پرس و جو بررسی می کنم، می توانم ببینم که صفحات رقیب در صفحات خود پرسش و پاسخ دارند.

چگونه با Frase سوالات را پیدا کنیم و به آنها پاسخ دهیم؟

  1. تب Research و Questions را از منوی کشویی انتخاب کنید.
  2. سؤال را در صفحه خود که به عنوان عنوان h2 یا h3 قالب بندی شده است، وارد کنید.
  3. پاسخ خود را با فرمول بنویسید – (سؤال کامل) (ارتباط) (پاسخ مختصر) (جزئیات بیشتر).
  4. از الگوی پاراگراف پاسخ در Frase برای هوش مصنوعی برای پیشنهاد پاسخ استفاده کنید.

10. بهینه سازی کپی

یک صفحه وب عمدتاً شامل کلمات و جملاتی است که برای پاسخ دادن به سؤالات کاربران یا تشویق آنها به اقدام استفاده می شود.

پس از تکمیل نسخه پیش نویس خود، این مراحل را دنبال کنید تا نسخه خود را برای کلمه کلیدی مورد نظر خود بهینه کنید.

  1. برگه محتوای من را در سند Frase موجود خود انتخاب کنید.
  2. Optimize > Long Tail > Topic Gap را انتخاب کنید.
  3. 10 موضوع اول لیست را مرور کنید.
  4. شما باید این موضوعات را در صفحه وب خود قرار دهید تا امتیاز موضوع خود را بهبود بخشید.

11. بهینه سازی تصویر

بهینه سازی تصویر تضمین می کند که تصاویر برای کلمه کلیدی مورد نظر صفحه بهینه شده اند.

این شامل اطمینان از استفاده صحیح از نام فایل های تصویر، اندازه گیری صحیح تصویر، و اینکه ویژگی alt تصویر به اندازه کافی توصیفی برای انتقال تصویر یا عکس کامل است، می باشد.

بسیاری از مردم از تب تصویر در اینترنت برای یافتن چیزهایی که به دنبال آن هستند استفاده می کنند و بازاریابان محتوا از آن برای یافتن تصاویر گرافیکی و تصاویر مرتبط برای پست های وبلاگ خود استفاده می کنند.

علاوه بر این، با توصیف تصاویر خود با متن جایگزین، کاربران می توانند عکس های شما را با یا بدون اختلال بینایی پیدا کنند.

12. URL

URL مخفف Uniform Resource Locator است و برای شناسایی یک صفحه وب استفاده می شود.

به گفته Backlinko، کلمه کلیدی هدف در URL سیگنالی در مورد ارتباط یک صفحه وب و یک عامل رتبه بندی جزئی است.

علاوه بر این، مطالعات نشان داده‌اند که URL‌های کوتاه‌تر مزیت کمی در نتایج جستجو دارند.

بنابراین، اگر یک URL طولانی مانند /keyword-optimization-strategies-2022/ دارید، به شما توصیه می کنم URL را به /keyword-optimization/ تغییر دهید و اولی را به URL دوم هدایت کنید.

تکرار

هنگامی که یک کلمه کلیدی را برای یک صفحه بهینه کردید، مراحل بالا را تکرار کنید.

خلاصه

  • یک کلمه کلیدی با پتانسیل ترافیک را بهینه کنید.
  • هدف یک کلمه کلیدی که می خواهید بهینه سازی کنید را مطالعه کرده و به آن توجه کنید.
  • بهینه سازی عناصر صفحه، از جمله عنوان، جمله اول، سرفصل ها، سوالات و موجودیت های طولانی.

گام بعدی

برای شروع بهینه سازی کلمات کلیدی خود، وارد شوید یا یک آزمایش 7 روزه را شروع کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور