“جستجوی هوشمند” اپل صفحات وب را خلاصه می کند

گزارشی مبتنی بر حساب‌های تایید شده مستقل اشاره می‌کند که Safari 18 اپل دارای ویژگی جستجوی هوشمند است که صفحات وب را در پاسخ به سوالات جستجو خلاصه می‌کند و ممکن است ویژگی جدیدی به نام پاک‌کن وب وجود داشته باشد که به کاربران اجازه می‌دهد متن، تصاویر، تبلیغات را به‌طور دائم از صفحات وب حذف کنند. .

پتانسیل ایجاد اختلال توسط جستجوی هوش مصنوعی اپل

اپل سال‌هاست که داده‌های وب‌سایت را از طریق خزنده اینترنتی خود که از عامل کاربر Applebot استفاده می‌کند، جمع‌آوری می‌کند. داده های جمع آوری شده در گذشته در زمینه سیری و ویژگی پیشنهادات Spotlight اپل استفاده شده است.

بسیاری از جامعه جستجو از Applebot آگاه بوده اند و از چشم انداز موتور جستجوی جدید اپل استقبال کرده اند، اما با وجود خزیدن مداوم، اپل موتور جستجویی را منتشر نکرده است. دلیلی که اپل موتور جستجوی مستقلی را منتشر نکرده است ممکن است این باشد که مشخص شده است که بهترین راه برای به چالش کشیدن جستجوی Google، فناوری است که به طور کلی جایگزین موتورهای جستجو می شود، دقیقاً شبیه به منسوخ شدن دوربین های دیجیتال توسط آیفون اپل.

به نظر می رسد آخرین اخبار منتشر شده در مورد سافاری 18 تأیید می کند که جایگزین کردن گوگل، استراتژی ای است که اپل دنبال می کند.

رویکردی که اپل در پیش گرفته است این پتانسیل را دارد که نه تنها موتورهای جستجو، بلکه صنعت بهینه سازی جستجو و انتشار را که سال ها منتظر موتور جستجوی اپل بوده اند، مختل کند. اما میزان این اختلال به نحوه اجرای خلاصه‌کننده جستجوی وب هوش مصنوعی توسط اپل بستگی دارد.

خلاصه سازی صفحات وب

اگرچه گزارش‌های خبری جزئیاتی را درباره نحوه نمایش خلاصه‌های نتایج جستجوی جدید ارائه نکردند، اما منطقی به نظر می‌رسد که اپل انتساب را در قالب پیوندی به وب‌سایت‌ها ارائه دهد تا کاربران بتوانند به وب‌سایت کلیک کنند.

این چیزی است که گزارش شده است:

با انتشار سافاری 18، انتظار می‌رود اپل خلاصه‌سازی مقالات را از طریق ویژگی جستجوی هوشمند جدید معرفی کند – به این معنی که کاربران می‌توانند خلاصه‌ای از هر صفحه وب را که در حال حاضر روی صفحه نمایش است ایجاد کنند.

نرم‌افزار هوش مصنوعی داخلی اپل می‌تواند کلمات کلیدی و عبارات موجود در یک صفحه وب یا سند را تجزیه و تحلیل کند و خلاصه‌ای کوتاه حاوی تنها مهم‌ترین اطلاعات تولید کند.

سئوکاران سال‌هاست که از چشم‌انداز موتور جستجوی اپل سردرگم هستند. اکنون به نظر می رسد که Google Killer که آنها منتظر آن بوده اند احتمالاً می تواند منجر به ترافیک کمتری از جستجوهای جستجو شود، اما تا چه حد در این مرحله غیرممکن است بگوییم.

یکی از متخصصان بازاریابی جستجو در یک چت خصوصی به این موضوع فکر کرد که اگر جستجوی هوشمند بیشتر از پیوندهای خود را خلاصه کند، ممکن است نشان دهد که زمان شروع فروش نام دامنه هایی است که روی آنها سرمایه گذاری کرده اند.

پردازش روی دستگاه

یکی از ویژگی‌های جالب خلاصه‌سازی متن این است که فناوری ایجاد خلاصه (به نام Ajax) در خود دستگاه تلفن همراه قرار دارد. کاری که Ajax انجام می‌دهد استخراج کلمات کلیدی، موجودیت‌ها و استفاده از داده‌ها برای شناسایی موضوع و یک خلاصه ساده از یک صفحه وب است که سپس به یک خلاصه متن برای کاربر تبدیل می‌شود.

این عملکرد به شرح زیر است:

در تجزیه و تحلیل متون، نرم افزار تمام اطلاعات مرتبط موجود را در نظر می گیرد. می تواند نهادهایی مانند شرکت ها، افراد و مکان ها را شناسایی و طبقه بندی کند. به عنوان مثال، اگر نامی در بالای متن ظاهر شود، نرم افزار احتمالاً نام را به عنوان متعلق به نویسنده متن تشخیص می دهد.

اپل همچنین یک پاک کن وب را برنامه ریزی می کند

گویا خلاصه‌نویس جستجوی اپل به اندازه کافی بد نیست، طبق گزارش‌ها، اپل یک عملکرد «پاک‌کن وب» را برای سافاری در نظر گرفته است. Web Eraser قابلیتی است که محتوا را از صفحات وب حذف می کند تا بازدیدکنندگان سایت دیگر مجبور به دیدن آن نباشند. مواردی مانند تبلیغات، ویدیوها، نظرات، پیشنهادات خواندن و شاید حتی پنجره‌های بازشو را می‌توان برای همیشه توسط Web Eraser مسدود کرد. هنگامی که کاربر یک بلوک از محتوای یک صفحه وب را “پاک می کند” که مسدود می شود در بازدیدهای بعدی برای بازدید کننده سایت پاک می شود.

طبق گزارشی در مورد پاک کن وب اپل:

انتظار می‌رود این ویژگی بر اساس ویژگی‌های حریم خصوصی موجود در سافاری ایجاد شود و به کاربران امکان می‌دهد محتوای ناخواسته را از هر صفحه وب که انتخاب می‌کنند پاک کنند. کاربران این گزینه را خواهند داشت که تبلیغات بنری، تصاویر، متن یا حتی کل بخش‌های صفحه را با سهولت نسبی پاک کنند.

اختلالات فناوری

این یک واکنش طبیعی برای تجربه اضطراب در مواجهه با تغییرات است. برای بسیاری، طلوع جستجوی هوش مصنوعی اولین تجربه آنها از یک تغییر بزرگ است. اما برای ما که بیش از 25 سال در جستجو بوده‌ایم، تغییرات ناگهانی و دگرگون‌کننده‌ای را تجربه کرده‌ایم و عادت کرده‌ایم که انتشار و سئو را تغییر می‌دهد. من معمولاً احساس می‌کنم که پیاده‌سازی یک موتور جستجوی هوش مصنوعی توسط اپل که وب‌سایت‌ها را خلاصه می‌کند، مخرب خواهد بود، اما نه در حدی که به وب‌سایت‌ها آسیب برساند. این به نفع خود اپل است که اینترنت را تا حد انقراض مختل نکند.

تصویر ویژه توسط Shutterstock/frantic00

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور