:::info این مقاله در arxiv تحت مجوز CC 4.0 موجود است.
نویسندگان:
(1) میکولا ماخورتیخ، مؤسسه مطالعات ارتباطات و رسانه، دانشگاه برن؛
(2) الکساندرا اورمان، گروه محاسبات اجتماعی، دانشگاه زوریخ.
(3) روبرتو اولوآ، GESIS – موسسه علوم اجتماعی لایبنیتس.
:::
جدول پیوندها
یادداشت نویسنده
خلاصه
پیش زمینه نظری
روش شناسی
یافته ها
نتیجه گیری و مراجع
پیش زمینه نظری
به گفته گیتلین (1980، 7)، چارچوب ها «الگوهای پایدار شناخت، تفسیر، و ارائه انتخاب، تأکید و طرد» هستند که برای سازماندهی گفتمان درباره موضوعات خاص استفاده می شوند. فریم ها اغلب به عنوان ابزاری مفهومی برای مطالعه چگونگی ارائه و تفسیر تحولات اجتماعی مهم توسط رسانه های جمعی و چگونگی شکل دادن به افکار عمومی مورد استفاده قرار می گیرند (دی وریس، 2005).
انواع مختلفی از قابها وجود دارد که از تمایز گسترده بین فریمهای عمومی و خاص تا تمایز محدودتر در میان انواع خاصی از قابهای عمومی متفاوت است (برای یک مرور کلی، به de Vreese 2005 مراجعه کنید). در فصل خود، از گونهشناسی معرفی شده توسط Semetko و Valkenburg (2000) برای تشخیص پنج نوع فریم خبری عمومی استفاده میکنیم (برای توضیحات کامل، به بخش روششناسی مراجعه کنید).
\ فرآیند کادربندی شامل انتخاب برخی …
سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور