با الگوریتم اصلی برخورد کردید؟ 5 عاملی که باید از آنها آگاه بود

عوامل زیادی می توانند بر رتبه بندی پس از به روز رسانی الگوریتم اصلی تأثیر بگذارند. همیشه به مفید بودن محتوا مربوط نمی شود، عوامل دیگری وجود دارند که می توانند در تغییر الگوریتم و تأثیر منفی بر رتبه بندی وب سایت شما نقش داشته باشند.

اگر متوجه شدید که می‌گویید: «قبلاً رتبه‌بندی می‌شد، چرا الان رتبه‌بندی نمی‌شود؟» سپس برخی از این عوامل ممکن است مورد توجه قرار گیرد.

1. ضررهای الگوریتمی لزوماً پایدار نیستند

سایت‌هایی که توسط به‌روزرسانی الگوریتم اصلی (که شامل بخش محتوای مفید است) ضربه خورده‌اند، حمله دائمی علیه آنها ندارند. در طول ده سال گذشته گوگل الگوریتم‌ها و سیستم‌های پیچیده‌ای را ارائه کرده است که ممکن است بین چرخه‌های به‌روزرسانی ماه‌ها طول بکشد و سایت‌های آسیب‌دیده را نتوانند مسیر سریعی برای بازگشت به نتایج جستجو پیدا کنند. در حالی که این یک علامت دائمی نیست، اما احساس می‌کند که یک سایت نفرینی به دست آورده است که به‌طور دائم آنها را به‌عنوان هیچ خوب و برای همیشه حذف کرده است.

جان مولر از گوگل به سوالی پاسخ داد که در آن تأیید کرد که گرفتار شدن در به‌روزرسانی الگوریتم اصلی دائمی نیست و با کار، یک سایت می‌تواند از ضربه خوردن به‌روزرسانی بهبود یابد.

شخصی در X (توئیتر سابق) پرسید:

«آیا سایتی که توسط HCU مورد ضربه قرار می‌گیرد، در صورت بهبود کیفیت، می‌تواند دوباره از نظر ترافیک رشد کند؟ بسیاری می ترسند که بدون توجه به میزان بهبودی که در سایت HCU انجام می دهیم، برای همیشه یک طبقه بندی به آن اختصاص داده شود که از رشد مجدد آن جلوگیری کند.

جان مولر پاسخ داد:

بله، سایت‌ها پس از تحت تأثیر قرار گرفتن توسط «HCU» می‌توانند دوباره رشد کنند (خوب، اکنون به‌روزرسانی اصلی). این دائمی نیست می‌تواند کار، زمان و شاید چرخه‌های به‌روزرسانی بسیار طول بکشد، و/اما یک سایت متفاوت – به‌روزشده – در جستجو نیز متفاوت خواهد بود.

2. بازیابی کلمه درستی نیست

بسیاری از مردم بازیابی پس از به‌روزرسانی را به‌عنوان بازنشانی رتبه‌بندی می‌دانند تا وب‌سایت‌ها موقعیت خود را به حالت قبلی بازگردانند. پاسخ جان مولر در مورد X نشان می‌دهد که ناشران می‌توانند اثرات الگوریتمی را به‌عنوان چیزی که نیاز به تنظیم یک وب‌سایت در یک وب در حال تکامل، از جمله انتظارات کاربر دارد، درک کنند.

مولر در توییتی نوشت:

«تغییرات دائمی در دنیای پویا چندان مفید نیستند، بنابراین بله. با این حال، “بازیابی” مستلزم بازگشت به همان قبل است، و IMO که همیشه غیر واقعی است، زیرا جهان، انتظارات کاربران و بقیه وب همچنان در حال تغییر هستند. هرگز “درست مثل قبل” نیست.

به نظر می رسد این بیانیه دلالت بر این دارد که به روزرسانی های الگوریتمی تا حدی انتظارات کاربران را در آنچه که انتظار دارند در نتایج جستجو ببینند منعکس می کند. راهی برای درک این موضوع با مثال Google's Medic Update مربوط به چند سال قبل است. آن به‌روزرسانی نشان‌دهنده هم‌ترازی مجدد نتایج جستجو با آنچه کاربران انتظار دارند هنگام انجام سؤالات خاص ببینند. پس از به‌روزرسانی Medic، درخواست‌های جستجو برای موضوعات پزشکی نیاز به نتایج جستجو با رویکرد علمی داشتند. سایت‌هایی که منعکس‌کننده درمان‌های عامیانه و غیرعلمی بودند، با آن تعریف به‌روز شده مرتبط بودن مطابقت نداشتند.

تغییرات ظریفی در این تنظیم مجدد نتایج جستجو وجود دارد که مستقیماً به پاسخ دادن به این سؤال می‌پردازد که کاربران وقتی یک عبارت جستجو می‌پرسند چه معنایی دارند؟ گاهی اوقات مرتبط بودن به معنای سایت های اطلاعاتی است در حالی که برای سؤالات دیگر ممکن است به این معنی باشد که سایت های بررسی همان چیزی است که کاربران انتظار دارند ببینند.

بنابراین اگر سایت شما توسط یک به روز رسانی الگوریتم اصلی ضربه خورد، دوباره به SERP ها مراجعه کنید و سعی کنید معنی SERP های جدید را از نظر ارتباط تعیین کنید و خود ارزیابی کنید که آیا سایت شما با این تعریف جدید مرتبط بودن مطابقت دارد یا خیر.

با چرخش به پاسخ مولر، هیچ «بازگشت به همان گذشته» وجود ندارد و این ممکن است به این دلیل باشد که تغییر ظریفی در ارتباط صورت گرفته است. گاهی اوقات رفع آن ظریف است. گاهی اوقات بازگشت به نتایج موتورهای جستجو (SERP) نیاز به تغییر اساسی در وب سایت دارد تا انتظارات کاربر را برآورده کند.

3. آستانه ها و فرمول های رتبه بندی

نکته جالب دیگری که مولر در مورد آن بحث کرد، تفاوت بین ارزیابی الگوریتمی مداوم و اثرات پایدارتر از یک سیستم رتبه بندی است که قبل از اینکه سایت بتواند بازیابی شود، به چرخه به روز رسانی نیاز دارد.

شخصی پرسید:

سوال ساده این است که آیا باید منتظر بروزرسانی هسته جدید برای بازیابی از HCU باشید؟ یک «بله» یا «نه» ساده، هر زمان که بخواهید می توانید آن را بازیابی کنید، کافی است.

جان مولر پاسخ داد:

“به این دلیل است که همه تغییرات به چرخه به روز رسانی دیگری نیاز ندارند. در عمل، من فرض می‌کنم که افکت‌های قوی‌تر به بروز رسانی دیگری نیاز دارند. به‌روزرسانی‌های اصلی می‌تواند شامل موارد زیادی باشد.»

سپس با این نظرات جالب ادامه داد:

“به عنوان مثال، فرمول رتبه بندی + برخی از آستانه ها می تواند به روز شود. اثرات حاصل از فرمول به روز شده عمدتاً ادامه دارد، تغییرات در آستانه ها اغلب برای تنظیم به بروز رسانی دیگری نیاز دارند.

…(“آستانه ها” ساده سازی برای هر عددی است که برای محاسبه مجدد، ارزیابی مجدد، بررسی مجدد نیاز به کار و داده های زیادی دارد)”

موارد فوق به این معنی است که دو نوع افکت وجود دارد که می تواند به یک سایت ضربه بزند. فرمولی که بخشی از فرمول رتبه بندی مرتبا به روز شده است که می تواند به سرعت تغییرات ایجاد شده در یک سایت را منعکس کند. اینها در گذشته به‌روزرسانی‌های چرخشی نامیده می‌شوند که در آن الگوریتم اصلی می‌تواند ارزیابی‌های نسبتاً فوری درباره یک سایت انجام دهد و رتبه‌بندی را تقویت یا کاهش دهد.

نوع دیگر مسئله الگوریتمی، موردی است که نیاز به یک محاسبه مجدد گسترده دارد. این همان چیزی است که الگوریتم‌های HCU و حتی پنگوئن تا زمانی که در الگوریتم اصلی قرار گرفتند، شبیه بودند. آنها مانند محاسبات عظیمی بودند که به نظر می رسید امتیازهایی را اختصاص می دهند که فقط در چرخه بعدی به روز می شدند.

4. وب و کاربران تغییر می کنند

در یکی دیگر از تبادلات اخیر در X، جان مولر تأیید کرد که کلید موفقیت، پیگیری انتظارات کاربران است.

او توییت کرد:

«… هیچ رازی برای موفقیت طولانی مدت آنلاین وجود ندارد. حتی اگر چیزی را پیدا کنید که اکنون کار می کند، وب، خواسته های کاربر و نحوه تعامل آنها با وب سایت ها تغییر می کند. ساختن چیزهای خوب، محبوب و پایدار واقعاً سخت است.»

این بیانیه این مفاهیم را ارائه می دهد تا برای موفقیت آنلاین در ذهن داشته باشید:

  • اینترنت
  • خواسته های کاربر
  • نحوه تعامل کاربران با وب سایت ها
  • محبوبیت پایدار نیست

اینها فاکتورهای الگوریتمی نیستند. اما آنها می توانند چیزهایی باشند که گوگل از نظر درک آنچه کاربران در هنگام انجام یک پرس و جوی جستجو انتظار دارند ببینند.

آنچه کاربران انتظار دارند ببینند، تعریف ترجیحی من از ارتباط است. این تقریباً هیچ ارتباطی با “ارتباط معنایی” و بیشتر در مورد انتظارات خود کاربران ندارد. این چیزی است که برخی از SEO و ناشران به آن دچار مشکل می شوند. آنها به شدت روی معنای کلمات و عبارات تمرکز می کنند و فراموش می کنند که آنچه واقعاً مهم است معنای آنها برای کاربران است.

مولر چیزی مشابه را در پاسخی در مورد اینکه چرا یک وب سایت در یک کشور رتبه اول را دارد و در کشور دیگر عملکرد خوبی ندارد، پست کرد. او گفت که آنچه کاربران انتظار دارند در پاسخ به یک پرس و جو ببینند می تواند از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد. نکته این است که این موضوع در مورد معنایی و نهادها و سایر جنبه های فنی نیست، اما اغلب ارتباط رتبه بندی جستجو با کاربران ارتباط زیادی دارد.

او توییت کرد:

«این طبیعی است که نتایج جستجو در کشورها متفاوت باشد. کاربران متفاوت هستند، انتظارات ممکن است متفاوت باشد، و وب نیز بسیار متفاوت است.”

این بینش ممکن است برای برخی از ناشران که رتبه‌بندی خود را در به‌روزرسانی الگوریتم اصلی از دست داده‌اند، مفید باشد. ممکن است انتظارات کاربر تغییر کرده باشد و الگوریتم آن انتظارات را منعکس کند.

5. سیگنال سطح صفحه

Google's SearchLiaison تأیید کرد که مؤلفه محتوای مفید الگوریتم اصلی عموماً یک سیگنال در سطح صفحه است، اما سیگنال هایی در سراسر سایت نیز وجود دارد. توییت او به سؤالات متداول به روز رسانی محتوای مفید اشاره کرد که می گوید:

«آیا سیستم‌های رتبه‌بندی اصلی Google مفید بودن محتوا را در سطح صفحه یا در سطح سایت ارزیابی می‌کنند؟

سیستم های رتبه بندی اصلی ما در درجه اول برای کار در سطح صفحه طراحی شده اند و از سیگنال ها و سیستم های مختلفی برای درک مفید بودن صفحات جداگانه استفاده می کنند. ما سیگنال‌هایی در سطح سایت داریم که در نظر گرفته شده‌اند.»

ذهن خود را باز نگه دارید

از دست دادن رتبه در به روز رسانی الگوریتم اصلی خسته کننده است. من حدود 25 سال است که در سئو کار می کنم و از سال 2004 وب سایت ها را ممیزی می کنم. کمک به صاحبان سایت برای شناسایی اینکه چرا سایت های آنها دیگر رتبه نمی گیرند، به من آموخته است که مفید بودن این است که در مورد آنچه که بر رتبه بندی تأثیر می گذارد فکر باز داشته باشم.

الگوریتم هسته سیگنال های زیادی دارد که برخی از آنها به مفید بودن مربوط می شود در حالی که برخی دیگر مربوط به کاربران، ارتباط با پرس و جوهای سایت و همچنین کیفیت ساده سایت است. بنابراین ممکن است مفید باشد که فکر نکنید یک سایت رتبه بندی خود را به دلیل یک چیز از دست داده است زیرا ممکن است چیز دیگری یا حتی چندین عامل باشد.

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Benny Marty

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور