تغییر بزرگ در صفحه داده های ساختار یافته محصول گوگل

گوگل اسناد داده های ساختار یافته محصول خود را با تقسیم یک صفحه جامع به سه صفحه که بیشتر بر موضوعات آنها متمرکز شده است، اصلاح کرد و نمونه ای از نحوه بازنویسی صفحه ای بسیار بزرگ و تبدیل آن به چندین صفحه وب مرتبط با موضوع را ارائه کرد.

داده های ساختاری محصول Google

داده‌های ساختاریافته محصول برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک و بررسی محصول ضروری است زیرا به واجد شرایط شدن آنها برای فهرست‌های نتایج غنی در صفحات نتایج موتور جستجوی Google (SERP) کمک می‌کند. هنگامی که داده های ساختار یافته محصول به درستی مستقر شوند، می توانند سهم قابل توجهی در میزان ترافیک دریافتی وب سایت و درآمد داشته باشند.

تغییر ساختار اسناد رسمی توسط Google به جامعه تجارت الکترونیک چیزهای زیادی برای پذیرش می‌دهد، اما همچنین صفحه وب داده‌های ساختار یافته محصولات بزرگ را ساده‌تر می‌کند.

چه چیزی تغییر کرد؟

قابل توجه ترین تغییر در اسناد این است که کل سند به سه صفحه تقسیم شده است. سند اصلی، داده های ساختاری محصول، به Introduction To Product Structured Data تغییر نام داد. تعداد کلمات از 4808 کلمه به تنها 667 کلمه رسید که تقریباً 50٪ از سند جدید حاوی همان محتوا است. جدای از تغییرات بی اهمیت، یک بخش کاملاً جدید از صفحه اصلاح شده به نام تصمیم گیری از کدام نشانه گذاری برای استفاده وجود دارد که به عنوان نقطه پرش به دو صفحه جدید عمل می کند.

بازرگانان، ناشران سایت بررسی محصول و سئوکارها اکنون سه سند داده ساختار یافته محصول برای خواندن دارند:

  1. مقدمه ای بر داده های ساخت یافته محصول
  2. داده های ساختار یافته قطعه محصول
  3. داده های ساخت یافته فهرست بازرگانان

علاوه بر تغییرات بالا، یک کادر جدید با رنگ آبی وجود دارد که توجه را به صفحه داده‌های ساختاری نوع محصول جلب می‌کند که جایگزین متن مشابهی می‌شود که در سند مدفون شده و به راحتی نادیده گرفته می‌شود.

عکس صفحه Callout Box

اسکرین شات

سند به طور گسترده بازنویسی شده است

مواردی وجود دارد که عناوین اسناد جدید برای روشن شدن موضوع هر بخش بازنویسی شده است.

صفحه جدید Introduction To Structured Data اکنون شامل یک بخش کاملاً جدید است. بخش قدیمی “انواع نتایج” نام داشت و بخش اصلاح شده تصمیم گیری از کدام نشانه گذاری استفاده کرد، عنوانی توصیفی تر است.

اینم مطالب جدید:

«تصمیم گیری از کدام نشانه گذاری استفاده شود
دو دسته اصلی از داده های ساخت یافته محصول وجود دارد. الزامات مربوط به نوع مورد استفاده شما را دنبال کنید:

قطعات محصول: برای صفحات محصول که در آن افراد نمی توانند مستقیماً محصول را خریداری کنند. این نشانه‌گذاری گزینه‌های بیشتری برای مشخص کردن اطلاعات مرور دارد، مانند مزایا و معایب در صفحه بررسی محصول تحریریه.

لیست های تجاری: برای صفحاتی که مشتریان می توانند محصولات را از شما خریداری کنند. این نشانه گذاری گزینه های بیشتری برای تعیین اطلاعات دقیق محصول، مانند اندازه پوشاک، جزئیات حمل و نقل، و اطلاعات سیاست بازگشت دارد.

توجه داشته باشید که بین این دو ویژگی همپوشانی وجود دارد. به طور کلی، افزودن ویژگی‌های اطلاعات محصول مورد نیاز برای فهرست‌های تاجر به این معنی است که صفحات محصول شما می‌توانند برای قطعه‌های محصول نیز واجد شرایط باشند. هر دو ویژگی پیشرفت‌های خاص خود را دارند، بنابراین هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام نشانه‌گذاری در زمینه سایت شما منطقی است، حتماً هر دو را مرور کنید (هر چه ویژگی‌های بیشتری را بتوانید اضافه کنید، صفحه شما می‌تواند برای پیشرفت‌های بیشتری واجد شرایط باشد).

اولین صفحه جدید: قطعات محصول

علاوه بر مقدمه اصلاح‌شده داده‌های ساختاریافته محصول، اکنون یک صفحه مستقل جدید وجود دارد که بر افزودن داده‌های ساختاری محصول متمرکز شده است تا برای نتایج غنی در مورد رتبه‌بندی، بررسی، قیمت و در دسترس بودن محصول واجد شرایط شود.

عنصر عنوان برای صفحه جدید نحوه افزودن داده های ساختاری قطعه محصول است. بدون در نظر گرفتن برخی از نمونه‌های داده ساختاریافته، صفحه قطعه محصول جدید حدود 2500 کلمه دارد.

بسیاری از محتوای این صفحه جدید جدید نیستند. شباهت بین بخشی از مگا صفحه قدیمی 6000 کلمه ای و این صفحه مستقل جدید نشان می دهد که آنها این بخش را از اسناد قدیمی جدا کرده و آن را به صفحه خود تبدیل کرده اند.

صفحه جدید دوم: داده های ساختاری فهرست تجاری

دومین صفحه جدید به داده‌های ساختاری محصول اختصاص یافته است که مختص فهرست‌های بازرگانان است و برای نمایش محصولات در نتایج غنی مرتبط با خرید که Google آن را تجربه‌های فهرست تجاری می‌نامد، حیاتی است.

جدا از یک تصویر، صفحه اختصاصی داده‌های ساختاریافته فهرست تجاری هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه تجربه‌های فهرست تجاری چیست و چگونه در نتایج جستجو به نظر می‌رسند، ندارد. پاراگراف دوم صفحه جدید خواننده را تشویق می‌کند تا از صفحه وب مقدمه بر داده‌های ساختاری محصول بازدید کند تا درباره اینکه نتایج غنی از تجربه‌های فهرست تجاری تاجر چگونه به نظر می‌رسند، بیشتر بیاموزند.

می‌توان استدلال کرد که صفحه داده‌های ساختاریافته بازرگان دارای زمینه‌ای برای اطلاعات تجربه‌های فهرست تجاری است. اما شخصی در گوگل تصمیم گرفت که این یک صفحه باید 100% روی یک موضوع واحد (داده های ساختاریافته) متمرکز باشد.

صفحه وب جدید در حدود (کم و بیش) 1700 کلمه است.

تصمیمات تحریریه بر اساس نیازهای کاربر

به جای داشتن یک صفحه غول پیکر و جامع در مورد یک موضوع، تصمیم گرفته شد که به موضوعات فرعی تشکیل دهنده آن تقسیم شود، و در نتیجه سه صفحه ایجاد شد که اکنون تمرکز بیشتری دارند و احتمالاً نه تنها برای کاربران بهتر هستند، بلکه رتبه بهتری نیز خواهند داشت.

مستندات را بخوانید

نسخه اصلی اسناد را مرور کنید:

آرشیو اینترنتی: داده های ساختار یافته محصول (محصول، بررسی، پیشنهاد).

مستندات جدید را بخوانید:

مقدمه ای بر داده های ساخت یافته محصول

داده های ساختار یافته قطعه محصول (محصول، بررسی، پیشنهاد).

داده های ساختاری فهرست تجاری (محصول، پیشنهاد).

تصویر ویژه توسط Shutterstock/achinthamb

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور