توسعه مرکز داده جدید: می 2024 | دانش مرکز داده

تقاضا برای مراکز داده جدید هیچ نشانه ای از کاهش را نشان نمی دهد. با اعلام پروژه های جدید هر هفته، پیگیری آخرین پیشرفت های مرکز داده همیشه آسان نیست.

برای مطلع نگه داشتن شما از آخرین اخبار مرکز داده مربوط به طراحی، ساخت و ساز و پیشرفت‌های مرتبط، نکات مهم ماه گذشته را برای شما آورده‌ایم.

این انتخاب انتخاب شده به شما کمک می کند تا به راحتی از آخرین اخبار توسعه مرکز داده مطلع شوید.

معاملات مرکز داده آمریکای شمالی

AWS از برنامه های خود برای سرمایه گذاری 11 میلیارد دلاری در ساخت مجتمع مرکز داده در ایندیانا، بزرگترین سرمایه گذاری در تاریخ این ایالت، پرده برداری کرد. به گفته آمازون، این سرمایه گذاری حدود 1000 شغل ایجاد می کند.

اریک هولکامب، فرماندار ایندیانا، گفت: «استراتژی اقتصادی بلندمدت ایندیانا سودی برای هوزیرز می‌پردازد، زیرا ما رشد بخش‌های حیاتی مانند زیرساخت‌های فناوری را پرورش می‌دهیم.

گوگل همچنین در حال برنامه ریزی برای توسعه یک مرکز داده 2 میلیارد دلاری در ایندیانا و سرمایه گذاری یک میلیارد دلار دیگر برای توسعه برخی از امکانات خود در ویرجینیا است.

در آستین، تگزاس، مراکز داده پرایم طبق گزارشات، در حال برنامه ریزی برای ساخت یک پردیس مرکز داده 1.3 میلیارد دلاری است مجله کسب و کار آستین.

مایکروسافتو OpenAI گزارش شده است که در حال بحث برای ایجاد یک مرکز داده جدید در ایالات متحده هستند. بر اساس گزارشی دراطلاعاتاین مرکز می تواند بیش از 100 میلیارد دلار هزینه داشته باشد و یک ابررایانه هوش مصنوعی به نام Stargate را در خود جای دهد.

بانک اطلاعاتخرید 7185 Pollock Drive را در لاس وگاس که مرکز داده LAS1 خود را در خود جای داده است، تکمیل کرد. این تأسیسات اخیراً به 36800 فوت مربع و 3.55 مگاوات توان بار بحرانی فناوری اطلاعات گسترش یافته است.

در جای دیگر، یک سابق هرتزمرکز داده در اوکلاهما و سابق معتمد مرکز داده در کارولینای شمالی به فروش می رسد.

مراکز داده سرسخت با ارتقای مرکز داده پیتسبورگ خود، زمین را شکست، در حالی که تراکتکار بر روی پروژه پارک فناوری قفسه پرو در شهرستان استوری، نوادا آغاز شد.

اخبار بیشتر مرکز داده آمریکای شمالی:

  • مخابرات کانادا ارتباطات راجرز در حال برنامه ریزی برای قرار دادن برخی یا همه مراکز داده خود در بازار است تا یک میلیارد دلار از بدهی های پس از ادغام را پاک کند.
  • در نیو کسل، دلاور، ارائه‌دهنده موقعیت مکانی معلمیک تاسیسات 60000 فوت مربعی با ظرفیت 8 مگاوات به دست آورد.
  • ملک دیجیتالبه دنبال موفقیت خود در اروپا که در بیش از 20 سایت مورد استفاده قرار می گیرد، ابتکار عمل خود را با روغن گیاهی تصفیه شده با آب (HVO) به ایالات متحده گسترش داد. HVO یک سوخت تجدیدپذیر است که جایگزین دیزل معمولی در ژنراتورها می شود و اکنون در سایت هایی در کالیفرنیا و اورگان در دسترس خواهد بود.

توسعه مرکز داده آمریکای لاتین

مرکز داده برزیل و شبکه فیبر V.tal دومین مرکز داده لبه خود را در کلمبیا افتتاح کرد. به گفته شرکت بینش تجاری آمریکای لاتینBN آمریکا تاسیسات 20 میلیون دلاری BDC2 دارای ظرفیت کل توان 3 مگاوات و فضایی برای حداکثر 200 رک است.

تلکسیوس آخرین مسیر کابلی زیردریایی خود را با گسترش SAm-1 بین پونتا کانا در جمهوری دومینیکن به پورتوریکو باز می کند. این مسیر در آوریل افتتاح شد و به عنوان یک پیوند حیاتی بین کارائیب و ایالات متحده عمل می کند.

ODATA ، یک شرکت تابعه ازمراکز داده تراز شده، از گسترش فعالیت های خود در مکزیک خبر داد. مرکز داده QR01 این شرکت در Querétaro برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و خدمات ابری در منطقه گسترش خواهد یافت.

این شرکت همچنین شروع به ساخت دو پردیس مرکز داده جدید در مکزیک کرده است.

توسعه مرکز داده اروپا

در اروپا،سنگ سیاهبرای خرید قبلی انتخاب شده استبریتیش ولتنیروگاه برق در شمال انگلستان که در آن قصد دارد چیزی را بسازد که می تواند به بزرگترین مرکز داده اروپا تبدیل شود.

قرارداد پیشنهادی باعث می شود که وجوه بلک استون زمین را به مبلغ حدود 20 میلیون پوند (25 میلیون دلار) خریداری کند، و به دنبال آن پرداخت های مرحله ای به میزان 110 میلیون پوند (138 میلیون دلار) که پس از تامین برنامه ریزی و تامین قدرت به دولت محلی سرازیر می شود، خواهد بود. قراردادهای اجاره امضا شده و ساخت و ساز تکمیل شده است.

نهاد برنامه ریزی مستقل ملی ایرلند،هیئت برنامه ریزی، طرح های مصوب برایمراکز داده هنر200 مگاوات پردیس مرکز داده 1.2 میلیارد یورویی در انیس. با توجه به نگرانی های زیست محیطی، پیشرفت در پردیس به کندی پیش می رود. پس از شش سال در مراحل منطقه بندی و برنامه ریزی، انتظار می رود که ساخت و ساز شش سال دیگر طول بکشد.

داده 4قصد دارد یک پردیس جدید در میلان به نام “Mil02” ایجاد کند تا دامنه ایتالیایی خود را گسترش دهد. این اپراتور یک قطعه زمینی به مساحت 829000 فوت مربع را خریداری کرد که در آن هشت مرکز داده بسازد. این تسهیلات دومین سرمایه گذاری آن در ایتالیا خواهد بود، پس از راه اندازی مرکز دیگری که آن هم نزدیک به میلان است.

اپراتور مرکز داده بلژیکیLCLبرنامه ای برای اضافه کردن پنجمین مرکز داده به پردیس مرکز داده «متصل» ترین منطقه، LCL Brussels-North با سرمایه گذاری 30 میلیون یورویی اعلام کرد.

اقامت در بلژیک،گوگلدر یک پردیس مرکز داده جدید در یکی از فقیرترین شهرداری‌های کشور به وجود آمد. این پردیس سه ساختمانی، یک میلیارد یورویی، 570500 فوت مربع را پوشش می دهد و ظرفیت 200 تا 300 مگاوات را ارائه می دهد. در یک چرخش پایدار، شرایط مرتبط با مجوز برنامه ریزی مستلزم آن است که 90 درصد انرژی مصرف شده توسط پردیس تا سال 2025 و 95 درصد تا سال 2030 بدون کربن باشد.

در فرانسه، شرکت ساختمانی اروپاییسیاره تیرمنجر به گسترش خواهد شدملک دیجیتالپارک دیجیتال پاریس. پس از تکمیل، انتظار می رود پردیس دارای 39000 متر مربع فضای سفید و 76 مگاوات برق باشد.

مراکز داده برتربرنامه های خود را برای افتتاح دومین پردیس زوریخ، ZRH2 در تابستان امسال اعلام کرد. پردیس 226000 فوت مربعی از برنامه های محاسباتی با کارایی بالا برای مشتریان ابرمقیاس و ابری Vantage پشتیبانی می کند.

AtlasEdgeدر همین حال، ورود خود را به بازار پرتغال از طریق خرید دو سایت مجاور در لیسبون نشان داده است که بیش از 20 مگاوات بار فناوری اطلاعات را تحویل خواهند داد.

گوگلساخت و ساز در سایت 600 میلیون یورویی در گرونینگن، هلند آغاز شد. با پشتیبانی قراردادهای خرید برق موجود، گوگل انتظار دارد در سال 2024 مراکز داده و دفاتر هلندی را با بیش از 90 درصد انرژی بدون کربن راه اندازی کند.

اخبار بیشتر مرکز داده اروپا در این ماه:

  • مراکز داده برترورود خود را به بازار مرکز داده ایرلند با یک مرکز جدید در دوبلین اعلام کرد. انتظار می رود پردیس پرچمدار 405000 فوت مربعی که DUB1 نامیده می شود در اواخر سال 2024 با ظرفیت 52 مگاوات فناوری اطلاعات عملیاتی شود.
  • اوراکلشریک شده استگروه TIMبرای ایجاد یک منطقه ابری جدید در ایتالیا. TIM میزبان دومین منطقه ابری اوراکل در کشور از طریق شبکه مراکز داده خود خواهد بود.
  • داده های NTTاز برنامه های خود برای توسعه و راه اندازی سومین مرکز داده خود در برلین آلمان پرده برداری کرد.

ساخت مراکز داده آسیا و اقیانوسیه

در اخبار مرکز داده آسیا و اقیانوسیه در این ماه،مایکروسافتدر حال برنامه ریزی برای ایجاد یک منطقه ابری جدید و زیرساخت هوش مصنوعی در تایلند، فراهم کردن فرصت های مهارتی هوش مصنوعی برای بیش از 100000 نفر و حمایت از جامعه توسعه دهندگان در حال رشد کشور است.

ساتیا نادلا، رئیس و مدیر عامل مایکروسافت، گفت: «تایلند فرصتی باورنکردنی برای ساختن آینده‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی و اولین دیجیتال دارد. منطقه مرکز داده جدید ما، همراه با سرمایه‌گذاری‌هایی که در زیرساخت‌های ابری و هوش مصنوعی و همچنین مهارت‌های هوش مصنوعی انجام می‌دهیم، بر تعهد دیرینه ما به کشور استوار است.»

مایکروسافت همچنین از برنامه های خود برای سرمایه گذاری 2.9 میلیارد دلاری در مراکز داده هوش مصنوعی در ژاپن تا سال 2025 رونمایی کرد که بزرگترین سرمایه گذاری این شرکت در این کشور تا به امروز است. مطابق بانیکی آسیامایکروسافت نیمه هادی های هوش مصنوعی را در دو مرکز داده موجود ژاپن نصب خواهد کرد و همچنین یک آزمایشگاه جدید در توکیو برای تحقیق و توسعه هوش مصنوعی توسعه خواهد داد.

در اندونزی، غول فناوری متعهد شد 1.7 میلیارد دلار برای ایجاد زیرساخت‌های رایانش ابری و هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کند و روی بزرگترین اقتصاد جنوب شرقی آسیا شرط‌بندی کند تا رشد را افزایش دهد.

همچنین در اندونزی،Nvidiaوپی تی ایندوساتبه نظر می رسد که در حال برنامه ریزی یک “مرکز هوش مصنوعی” در جاوا مرکزی به ارزش 200 میلیون دلار است.

در جای دیگر،آدانی کانکس، سرمایه گذاری مشترک بینشرکت های آدانیوکانکس لبه875 میلیون دلار برای ساخت مراکز داده در هند تضمین کرد.

SK Hynixاز سرمایه گذاری 14.6 میلیارد دلاری برای ساخت مجتمع تراشه های حافظه جدید در Cheongju، کره جنوبی خبر داد. این سازنده تراشه قصد دارد در پایان آوریل پیشرفت کند و ساخت و ساز را تا نوامبر 2025 تکمیل کند.

در مالزی،تراست سرمایه گذاری املاک و مستغلات محوریک مجتمع فولادی سابق در جوهور را به یک اپراتور مرکز داده ناشناس فروخت.

“با توجه به قیمت مناسب فروش این دارایی و استفاده از بهترین و بالاترین استفاده از دارایی به عنوان توسعه مرکز داده، این زمان مناسبی برای واگذاری دارایی و به کارگیری مجدد سرمایه به سمت دارایی‌های بازده بالقوه است.” گفت شرکت.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور