راهنمای خوشه بندی کلمات کلیدی شما برای سئو

نماد یادداشت ها

خوشه بندی کلمات کلیدی چیست؟

خوشه بندی کلمات کلیدی فرآیند گروه بندی کلمات کلیدی بر اساس هدف جستجو است.

اگر چیزی در مورد تحقیق کلمات کلیدی می دانید، می دانید که یافتن و هدف قرار دادن کلمات کلیدی برای ایجاد محتوا در سایت شما چقدر مهم است. همچنین احتمالاً کلمات کلیدی متصل را برای هدف قرار دادن هر چه بیشتر کاربران در یک صفحه پیدا می کنید.

اینجاست که خوشه بندی کلمات کلیدی وارد عمل می شود. اگر استراتژی کلیدواژه‌ای دارید، حتی ممکن است بدون اینکه متوجه شوید، خوشه‌بندی کلمات کلیدی را انجام دهید!

بنابراین، خوشه بندی کلمات کلیدی چیست؟ چرا برای محتوای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) شما اهمیت دارد؟

تمام نکات و نکات کلیدی خوشه بندی را در اینجا بیاموزید:

برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید! و اگر نکات بازاریابی بیشتری را به صورت رایگان می خواهید، امروز در خبرنامه ما مشترک شوید!

ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!

پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغ‌ترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!

ایمیل خود را در زیر وارد کنید:

فرم اشتراک درون خطی – CTA 72

*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد

(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

cta44 img

خوشه بندی کلمات کلیدی چیست؟

خوشه بندی کلمات کلیدی فرآیند گروه بندی کلمات کلیدی بر اساس هدف جستجو است.

مثال خوشه بندی کلمات کلیدی

در نظر بگیرید که مردم وقتی می خواهند چیزی پیدا کنند چگونه جستجو می کنند. همه آنها دقیقاً از یک عبارت استفاده نمی کنند – آنها با چند اصطلاح می رقصند تا گوگل گزینه عالی را انتخاب کند.

به عنوان مثال، شخصی که به دنبال «دستور تهیه خمیر شیرینی با چیپس شکلاتی» و «دستور پخت کوکی با چیپس شکلاتی» است، به دنبال همان چیزی است. در اینجا اولین مجموعه از نتایج به نظر می رسد:

سروهای خمیر کوکی چیپس

آن صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) عملاً با موارد زیر یکسان هستند:

دستور پخت کوکی چیپس

بنابراین، برای هدف قرار دادن موثر همه کاربران، خوشه کلمات کلیدی شما باید شامل هر دو عبارت باشد.

آیا خوشه بندی کلمات کلیدی به سئو کمک می کند؟

آره! کاملا!

همانطور که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم، کاربران صفحاتی را با عبارات مختلف جستجو می کنند. بنابراین، هدف قرار دادن چندین کلمه کلیدی به صفحه شما شانس بیشتری برای رتبه بندی در SERP ها می دهد.

گروه بندی کلمات کلیدی نیز به شما کمک می کند:

  • ایده های جدید را کشف کنید: هنگامی که یک طرح کلی صفحه ایجاد می کنید، احتمالاً می دانید که قبل از نوشتن چه می خواهید بگویید. با این حال، انجام تحقیقات باکیفیت کلمات کلیدی و یافتن خوشه‌های کلمات کلیدی می‌تواند به شما کمک کند موضوعات بیشتری را پیدا کنید که ممکن است به آن توجه نکرده باشید. اگر همه صفحات پیشرو به سؤالات خاصی پاسخ می دهند، شما نیز باید این کار را انجام دهید.
  • دستیابی به مناطق هدف جدید سئو: ممکن است متوجه شوید که برخی از کلمات کلیدی به دلیل حجم جستجویشان برای سئو موثر نیستند. اما با خوشه بندی کلمات کلیدی، می توانید تعداد بیشتری از این کلمات کلیدی کم حجم را هدف قرار دهید و ارزش بیشتری به صفحه خود اضافه کنید.
  • کیفیت محتوای خود را بهبود بخشید: گروه بندی کلمات کلیدی به شما کمک می کند محتوای بهتری ایجاد کنید. افزودن عبارات کلیدی بیشتر به این معنی است که متوجه می شوید افراد در جستجوی چه چیزی هستند (و می توانید آن را ارائه دهید). از آنجایی که ما محتوا را برای افراد ایجاد می کنیم، نه فقط برای موتورهای جستجو، شما می خواهید تا حد امکان کامل و مفید باشید.

نحوه انجام خوشه بندی کلمات کلیدی

در اینجا نحوه انجام خوشه بندی کلمات کلیدی و گسترش محتوای وب خود آمده است:

  1. فهرستی از کلمات کلیدی ایجاد کنید
  2. کلمات کلیدی خود را مرتب کنید
  3. استراتژی خود را برنامه ریزی کنید
  4. رتبه بندی کلمات کلیدی خود را دنبال کنید

1. فهرستی از کلمات کلیدی ایجاد کنید

گام اول از هر استراتژی کلمه کلیدی، یافتن کلمات کلیدی است که می خواهید استفاده کنید. اگر از ابزاری مانند Ahrefs یا KeywordsFX برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده می کنید، این روند را آسان تر می کند.

از ابزار تحقیق کلمات کلیدی اختصاصی ما استفاده کنید، کلمات کلیدیFX، برای کمک به شما برای یافتن کلمات کلیدی با کیفیت بالا برای کمپین های محتوا و PPC. کلمات کلیدی برتر را به صورت رایگان شناسایی کنید فلش سمت راست

cta50 img

ابزار کلمات کلیدی

اگر یک کلمه کلیدی ابتدایی دارید، می توانید از ابزار تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی آنها برای یافتن کلمات کلیدی اضافی برای هدف در خوشه خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی شما “بهترین چمدان هواپیما” است، می توانید آن را در ابزار وارد کرده و موتور جستجوی خود را انتخاب کنید:

ابزار ahrefs

از آنجا، یک نمای کلی از معیارهای کلیدواژه، از جمله چگالی، سختی رتبه بندی، و (مهمتر از همه) کلمات کلیدی توصیه شده برای هدف دریافت خواهید کرد.

بهترین نتایج ahrefs چمدان

در این مورد، می‌توانید «بهترین چمدان دستی هواپیما» و «بهترین چمدان برای سفر با هواپیما» را نیز هدف قرار دهید.

تحلیل رقبا

بخش دیگری از یافتن کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا در صفحات با رتبه برتر است. برای یافتن عبارات مرتبط می توانید به رتبه بندی در حال حاضر نگاه کنید.

اگر URL را در اکسپلورر سایت Ahrefs وارد کنید، می توانید ببینید که صفحات با رتبه برتر از چه اصطلاحاتی استفاده می کنند. با کلیک بر روی “موقعیت” در صفحه نتایج، موقعیت ها از بالاترین به پایین ترین مرتبه می شوند:

تحلیل رقیب ahrefs

از اینجا، می‌توانید فهرستی از کلمات کلیدی که می‌دانید باعث ایجاد نتایج در SERP می‌شوند ایجاد کنید.

SERP های گوگل

در نهایت، اگر راه دیگری برای یافتن خوشه‌های کلمات کلیدی می‌خواهید، به اصطلاحات، خطوط کلی و موضوعات در صفحاتی که در SERP رتبه خوبی دارند نگاه کنید. یک جستجوی سریع در گوگل و مرور سریع به شما ایده می دهد که چه موضوعاتی را باید پوشش دهید تا در صفحه اول قرار بگیرید.

به عنوان مثال، یک نمونه طرح کلی برای “بهترین چمدان هواپیما” ممکن است:

  • 10 مورد از بهترین گزینه های چمدان
  • هنگام چیدن چمدان به چه نکاتی باید توجه کرد
  • الزامات برای خطوط هوایی / مقاصد مختلف

2. کلمات کلیدی خود را مرتب کنید

اکنون که فهرست طولانی‌ای از کلمات کلیدی دارید، می‌توانید آن‌ها را در گروه‌هایی مرتب کنید. استانداردترین گروه بندی ها عبارتند از:

  • اطلاعاتی: به دنبال اطلاعات
  • ناوبری: به دنبال یک وب سایت خاص
  • تجاری: قبل از خرید به دنبال اطلاعات باشید
  • معاملاتی: به دنبال تکمیل خرید

به SERP برای هر کلمه کلیدی نگاه کنید تا ببینید که کلمات کلیدی شما به طور طبیعی در کجا قرار می گیرند. حتی اگر کلمات کلیدی مشابه باشند، هر کدام هدف خاصی خواهند داشت.

به عنوان مثال، SERP ها برای “بهترین کفش های دویدن” قصد اطلاعات بیشتری را نشان می دهند، با چندین مقاله رتبه بندی و بحث در مورد گزینه های کفش دویدن:

بهترین کفش های دویدن

با این حال، اصطلاح “کفش دویدن” بیشتر جنبه معاملاتی یا تجاری دارد زیرا بیشتر صفحات پیوند مستقیم برای خرید کفش دویدن هستند:

کفش دویدن

تعیین اینکه چه کلماتی را با هم گروه بندی کنید و به یک صفحه اضافه کنید ممکن است سخت باشد. در این صورت، SERP ها را با دقت بیشتری در نظر بگیرید. آیا صفحات یکسان برای کلمات کلیدی مختلف رتبه بندی می شوند؟ سپس، آن کلمات کلیدی با هم می روند.

همچنین به این فکر کنید که چه مقدار محتوا می توانید برای هر ترم ایجاد کنید. در برخی موارد، ایجاد دو صفحه در یک صفحه دشوارتر است. اگر صفحات به تنهایی خیلی نازک هستند، آنها را ترکیب کنید. اگر کسی درباره دو موضوع با هم بخواند، می توانید موضوعات را نیز ترکیب کنید.

3. استراتژی خود را برنامه ریزی کنید

اکنون که فهرستی از خوشه‌های کلیدواژه مختلف دارید، باید برای هر گروه یک کلمه کلیدی مورد نظر انتخاب کنید. برای انجام این کار، چگالی و سختی کلمه کلیدی را در ابزاری مانند Ahrefs، SEMrush یا چیز دیگری بررسی کنید. شما می خواهید نقطه شیرین یک حجم به اندازه کافی بالا را بدون مشکل پیدا کنید.

ممکن است مجبور شوید یکی را با حجم کم انتخاب کنید فقط به این دلیل که رتبه بندی برای آن آسان تر است. بقیه کلمات کلیدی در آن خوشه گزینه های ثانویه خواهند بود.

می توانید شروع به ایجاد صفحات بر اساس خوشه محتوا کنید یا ببینید آیا قبلاً صفحه ای دارید که می توانید دوباره آن را بهینه کنید. یک استراتژی ترکیبی با نوشتن و کار مجدد برای راه اندازی صفحات در سراسر سایت خود ترسیم کنید.

سپس می توانید شروع به کار در صفحات و راه اندازی محتوای جدید خود کنید!

4. رتبه بندی کلمات کلیدی خود را دنبال کنید

هنگامی که صفحات و تغییرات شما فعال شدند، باید استراتژی خوشه بندی کلمات کلیدی خود را برای اطمینان از اثربخشی آن کنترل کنید. اگر هیچ تغییری را متوجه نشدید یا صفحات شما در رتبه پایین تر از آنچه می خواهید قرار گرفتند، می توانید کلمات کلیدی، محتوا و استراتژی خود را دوباره کار کنید.

ایجاد یک برنامه زمان بندی برای نگهداری محتوا می تواند این فرآیند را آسان تر کند و تضمین کند که هیچ یک از صفحات خود را نادیده نگیرید.

کمپین های بازاریابی دیجیتال ما بر معیارهایی که بهبود می یابند تأثیر می گذارد نتیجه شما

مشاهده نتایج بیشتر فلش سمت راست

WebFX نتایج زیر را برای مشتریان به ارمغان آورده است:

نماد cta11

6 میلیارد دلار

در درآمد مشتری
نماد cta12

24 میلیون

سرنخ برای مشتریان ما
نماد cta13

7.14 میلیون

تماس های تلفنی مشتری

آیا می خواهید بازی خوشه بندی کلمات کلیدی خود را ارتقا دهید؟

اکنون که می دانید خوشه بندی کلمات کلیدی چیست، می توانید آن را در استراتژی محتوای خود پیاده سازی کنید. اگر می‌خواهید کلمات کلیدی مناسب را بیابید و محتوایی برای تبدیل ایجاد کنید، WebFX اینجاست تا به شما کمک کند.

ما پست های وبلاگ و منابع زیادی برای یافتن کلمات کلیدی و استفاده موثر از آنها داریم. علاوه بر این، خدمات بازاریابی محتوای ما به شما این امکان را می دهد که رویکردی ساده تر برای افزودن محتوای تاثیرگذار به سایت خود داشته باشید.

می خواهید بیشتر بیاموزید؟ امروز با ما تماس بگیرید 888-601-5359 برای چت کردن با یک استراتژیست!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور