فقط برای مشتریان خود “احساس پیدا کنید”. از طریق تاکتیک‌های افزایش درآمد، تحقیقات مخاطبان را عملی کنید.

هیچ ایرادی ندارد که یک جستجوی سریع مخاطبان SparkToro انجام دهید، به مدت 5 دقیقه به اطراف بچرخید و در مورد رفتارها و جمعیت یک گروه آگاه تر و آگاه تر شوید. اما، اگر این تمام کاری است که با خروجی ابزار انجام می دهید، از دست می دهید.

به جای اینکه بهت بگم بهت نشون میدم بیایید از مثال Klaviyo.com استفاده کنیم. شرکتی که اتوماسیون بازاریابی، تقسیم‌بندی ایمیل، شخصی‌سازی پیامک و سایر ویژگی‌های ارتباطی با مشتری را دارد، آنها را به ابزاری بسیار محبوب برای بازاریابان ایمیل پیشرفته تبدیل کرده است. آنها همچنین یک اسپانسر SparkTogether هستند، بنابراین من یک نقطه خاص در قلبم برای آنها دارم 😉

Klaviyo اتوماسیون بازاریابی را با تمرکز خاص بر روی گردش‌های کاری منحصر به فرد برای گروه‌های مختلف دریافت‌کنندگان انجام می‌دهد و مشتریان خود را قادر می‌سازد تا ارتباطات بسیار شخصی‌سازی شده را بر اساس رفتارها، زمان‌بندی، تقسیم‌بندی و موارد دیگر ایجاد کنند. آن‌ها این کار را با ایمیل و پیام‌های اس ام اس به جای یکدیگر انجام می‌دهند، و مجموعه کاملی از توصیفات و مطالعات موردی از کسب‌وکارهایی که از محصولشان استفاده می‌کنند تا به‌طور چشمگیری نتایج بهبودیافته را دریافت کنند: نرخ باز کردن بهتر، نرخ پاسخ بالاتر، تبدیل‌های بیشتر و درآمد بیشتر.

من در واقع قصد دارم از مطالعات موردی آنها به دلیل دیگری استفاده کنم: تحقیق در مورد مخاطب. اتوماسیون بازاریابی دنیایی است که من کمی با آن آشنا هستم، اما با نگاهی کوتاه به مطالعات موردی آنها، می توانم نام، عنوان و نقش بسیاری از بهترین مشتریان آنها را ببینم. اینجاست که من در مورد نحوه عملی کردن داده‌های SparkToro برای Klaviyo (و به طور گسترده، برای هر کسی!) شروع می‌کنم.

در ویدیوی بالا، من از طریق فرآیندی که در زیر به تفصیل شرح داده شده است، با آیتم‌های اقدام خاصی که باید امتحان کنید، قدم می‌زنم. شما همچنین می توانید این را در زیر مشاهده کنید، اما من در درجه اول ویدیو را توصیه می کنم 😉

ابتدا وب سایت را آنالیز کنید

من فرآیند خود را برای هر برندی با تجزیه و تحلیل مخاطبان وب‌سایت آن‌ها آغاز می‌کنم – فکر می‌کنم این یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌ها برای غوطه‌ور شدن است، و آن را به هر صاحب وب‌سایت، بازاریاب یا مشاور توصیه می‌کنم. گاهی اوقات، SparkToro اطلاعاتی در یک وب سایت ندارد، به خصوص اگر ترافیک بسیار کمی داشته باشد. در این صورت، از یک رقیب نزدیک استفاده کنید – کسی که مخاطبان مشابهی را برای سایت خود جذب کند.

کلمات کلیدی جستجو یک معدن طلا هستند

کلمات کلیدی – SparkToro V2 عباراتی را که مخاطبان احتمالاً از آنها استفاده می کنند را نشان می دهد (زیرا افرادی مانند آنها قبلاً آن عبارات و عبارات را جستجو کرده اند) و با این کلمات کلیدی جستجو می توانید تصمیمات هوشمندانه ای در مورد سرمایه گذاری در محتوا بگیرید، نه فقط برای SEO، بلکه برای رسانه‌های اجتماعی، خبرنامه‌های ایمیل، ویدیوها/پادکست‌ها و موارد دیگر.

اگر به طور خاص در مورد محتوای جستجو شده فکر می کنید، یکی از پیشنهادات من این است که بررسی کنید آیا سایت از قبل برای کلمه(های) کلیدی که فکر می کنید منطبق با مخاطبان شما هستند، رتبه بالایی دارد یا خیر. SparkToro می تواند به شما بگوید که آیا مخاطب علاقه مند است (امتیاز وابستگی) و چند نفر در حال جستجو هستند (اعداد حجم)، اما این شما هستید که باید بفهمید آیا سایتی که برای آن کار می کنید *از قبل* هدف قرار گرفته و رتبه بندی می کند یا خیر. آن شرایط

جمعیت شناسی مخاطب مناسب را کشف خواهد کرد

اگر مطمئن نیستید که آیا گروه مناسبی را هدف قرار داده‌اید، یا اگر می‌خواهید دقیقاً در بین مخاطبان هدف جستجو کنید، به بخش جمعیت‌شناسی مراجعه کرده و روی برگه «بیو/نمایه» کلیک کنید. این لیست کلمات و عباراتی را نشان می دهد که معمولاً در بیو لینکدین افراد در آن مخاطب یافت می شوند.

پروفایل های اجتماعی و وب سایت ها مسیری برای تقویت هستند

کدام حساب‌های اجتماعی احتمالاً توسط این مخاطبان دنبال می‌شوند؟

برگه اجتماعی دقیقاً می تواند به شما بگوید. حساب‌های توییتر، فیس‌بوک، اینستاگرام و موارد دیگر شامل می‌شوند و اغلب دارای وب‌سایت‌های مرتبط، خبرنامه‌های ایمیل، رویدادها و موارد دیگر هستند. هنگامی که این موارد را به لیست‌ها در SparkToro اضافه می‌کنید، آدرس‌های ایمیل نیز در دسترس هستند (اگر حساب پولی دارید که شامل اطلاعات تماس ایمیل است). این یک مسیر مستقیم برای گسترش روابط است، و هم برای حساب های شخصی و هم برای حساب های شرکتی/سازمانی کار می کند.

جواهرات پنهان می توانند حتی فرصت های جالب تر و طاقچه ای را به نمایش بگذارند

ممکن است برگه «جواهرات پنهان» را در وب‌سایت‌ها مشاهده کرده باشید، و آن را اینجا در حساب‌های اجتماعی نیز خواهید یافت.

این مفهوم ساده است – ما سایت‌هایی را با دنبال‌کنندگان کوچک‌تر، اما درگیری نسبی بالا نسبت به اندازه‌شان شناسایی می‌کنیم و آن‌ها را در برگه خودشان قرار می‌دهیم. اغلب، این حساب‌های تخصصی‌تر، اهداف بهتری برای دسترسی هستند، زیرا به ندرت توسط دیگران در فضا مورد ضربه قرار می‌گیرند، و (اگر در حال انجام انواع کلاسیک اینفلوئنسر مارکتینگ هستید) قیمت‌های حمایت مالی می‌تواند پایین‌تر باشد.

برگه شبکه‌های اجتماعی به شما نشان می‌دهد که کجا برای تأثیرگذاری اولویت‌بندی کنید

اگر بیشتر روی استراتژی > تاکتیک ها متمرکز هستید، حساب های فردی به اندازه دانستن شبکه هایی که باید اولویت بندی کنید ارزشمند نیستند. این برای مدت طولانی، بیشترین درخواست ما در SparkToro بود، و این یک افزونه قاتل به V2 جدید بود.

به‌طور پیش‌فرض، این فهرست بر اساس شبکه‌های اجتماعی که مخاطبان بیشتر از آنها استفاده می‌کنند/از آنها بازدید می‌کنند مرتب شده است. برای بیش از 90٪ از مخاطبان، این شبکه های محبوب مانند یوتیوب و فیس بوک در بالای صفحه قرار دارند (صرفاً به دلیل تعداد ترافیک بسیار زیاد آنها). اما اگر می‌خواهید نمای منحصربه‌فردتری ببینید، به جای آن، «تغییر رتبه» را مرتب کنید.

در SparkToro “تغییر رتبه” تفاوت بین آنها را به شما نشان می دهد آنچه در بین مخاطبان شما محبوب است در مقابل کاربر عادی وب در مورد مخاطبان Klaviyo.com، ما شاهد شبکه های متمرکز بر فناوری مانند Slack، Substack، Meetup و LinkedIn هستیم که بسیار بالاتر از حد معمول هستند.

این بدان معنا نیست که کلاویو باید تمام تخم‌های خود را در سبد Slack (یا Dribbble) قرار دهد، اما اگر چرخه‌های اضافی برای سرمایه‌گذاری، حمایت مالی یا مشارکت داشته باشند، می‌توانند انگشت خود را در انجمن‌های طراحی یا انجمن‌های متمرکز بر تجارت قرار دهند. برمی گرداند. این در مورد تعادل ارتباط در مقابل دسترسی بالقوه است.

Subreddits Rock برای الهام بخشیدن به محتوا و بینش مخاطب

من فکر می کنم ردیت برای دو چیز یک جواهر دست کم گرفته شده است:

  1. بینش در مورد اینکه مردم چگونه در مورد موضوعات مرتبط با حوزه شما فکر می کنند، صحبت می کنند و درگیر آنها می شوند (تا زمانی که جوامع مناسب را پیدا کنید).
  2. موضوعات پرطرفدار که می توانند به بازاریابی محتوا تبدیل شوند، نه تنها در سایت خود، بلکه در خبرنامه ها و فیدهای اجتماعی شما. در واقع، من فکر می کنم یکی از بهترین منابع الهام برای این منظور است.

چیزی که SparkToro نشان می‌دهد این است که SubReddits به احتمال زیاد مخاطبان Klaviyo را بازدید، مشارکت و اشتراک می‌کنند. Reddit معروف است که ضد تجاری و خصمانه تبلیغات است، اما گزینه‌های تبلیغاتی وجود دارد و برجسته‌تر، الهام‌بخش محتوا و عناصر مشارکت جامعه طلایی است.

کانال‌ها و پادکست‌های YouTube فرصت‌های اطلاع رسانی، تبلیغات و حمایت مالی هستند

هر دو کانال پادکست و یوتیوب به یک شکل عمل می کنند، و منابع مشترکین و شنوندگان/بینندگان را شناسایی می کنند که نه تنها مرتبط هستند، بلکه مشخصاً توسط مخاطبانی که جستجو می کنید درگیر هستند. در مورد Klaviyo، بسیاری از کانال ها توسط شرکت های دیگر اداره می شوند.

در حالی که اینها ممکن است مانند اهداف توسعه چالش برانگیز به نظر برسند، واقعیت این است که مشاغل همیشه بازاریابی مشترک انجام می دهند! هک، من در حال حاضر این کار را با نوشتن در مورد Klaviyo در این پست انجام می دهم. تا زمانی که آنها یک رقیب مستقیم نباشند، من همه چیز را در این لیست ها به عنوان فرصت های بالقوه برای دستیابی به مشتریان مرتبط و بالقوه در نظر می گیرم.

همینطور برای پادکست ها اگرچه، در اینجا، دو چیز را توصیه می‌کنم: الف) به پایین بروید، زیرا بهترین فرصت‌ها اغلب خارج از محبوب‌ترین و پرشنودترین کانال‌ها هستند (و رزرو به عنوان مهمان یا اجرای یک حمایت مالی بسیار آسان‌تر/ارزان‌تر است) و ب) به آخرین تاریخ انتشار توجه کنید، زیرا پادکست ها به سرعت کهنه می شوند و برخلاف کانال های YouTube، اجرای تبلیغات در برابر قسمت های قدیمی به ندرت کار می کند.


در این مثال، من به وضوح از یک سازنده نرم افزار B2B استفاده کرده ام، اما خوانندگان باهوش به سرعت متوجه خواهند شد که همه این تاکتیک های عملی هستند به همان اندازه برای مصرف کننده، تجارت الکترونیک، خدمات و مشاغل DTC قابل اجرا است، هم. کلمات کلیدی و موضوعات برای محتوا. شبکه‌های اجتماعی و حساب‌هایی برای تعامل، بینش، الهام، تقویت، و فرصت‌های تأثیرگذار. وب‌سایت‌هایی برای تبلیغات متقابل، حمایت‌های مالی، قطعات مهمان، هدف‌گیری تبلیغات، حمایت‌های مالی خبرنامه و موارد دیگر. داده های شبکه برای بینش های رفتاری و فرصت های بازاریابی محتوا/محصول. داده‌های یوتیوب، پادکست و ردیت حتی بیشتر از آن‌ها.

ما دوست داریم وقتی مردم به ما می گویند یک “درک سریع از اینکه مخاطبان هدف من چه کسانی هستند و چه کارهایی آنلاین انجام می دهند” هیچ اشکالی در مورد استفاده وجود ندارد. اما، داده‌های SparkToro را می‌توان با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری‌شده و اعمال مستقیم آن در کانال‌های بازاریابی و کمپین‌هایی که در حال اجرا هستید (یا آن‌هایی که هنوز اولویت‌بندی نکرده‌اید) به مکان‌های کاربردی‌تر و با ROI بالا منتقل کرد.

تحقیق مخاطب خوشحال!