Google به‌روزرسانی سوءاستفاده از اعتبار سایت را تأیید می‌کند

SearchLiaison گوگل تایید کرد که آپدیت سوء استفاده از اعتبار سایت گوگل از دوشنبه 6 مه آغاز شده است. بسیاری از سایت‌ها از سراسر وب، صفحات وبی را که می‌توانستند به عنوان میزبان محتوای شخص ثالث به منظور رتبه‌بندی در موتورهای جستجو در نظر گرفته شوند، حذف کردند.

سوء استفاده از اعتبار سایت

یک استراتژی قدیمی که اخیراً به آن بازگشته است، استراتژی است که در آن یک بازاریاب محتوای خود را در وب‌سایت دیگری به منظور رتبه‌بندی آن در موتورهای جستجو بازپس می‌گیرد. بهترین راه برای توصیف این عمل این است که یک ناشر در وب‌سایت ناشران دیگری پیگ‌بک می‌کند.

برخی از بازاریاب‌های تازه کار، نام ناخوشایند سئوی انگل را به این عمل تحمیل کردند. سئوی انگل نامی نامناسب برای این استراتژی است زیرا یک انگل بر روی یک ارگانیسم میزبان ناخواسته زندگی می کند، اما این رویکرد برای رتبه بندی بر اساس توافق است و نه اینکه یک سایت بدون اجازه به سایت دیگری حمله کند.

اگرچه این یک استراتژی بازاریاب وابسته سطح پایین نیست. این نیز یکی از مواردی است که توسط بسیاری از مارک های اصلی، به ویژه برای کارت های اعتباری و بررسی محصول، انجام می شود.

گوگل محتوای شخص ثالث را هدف قرار می دهد

این خط مشی خاص هرزنامه سایت هایی را هدف قرار می دهد که میزبان محتوای شخص ثالث هستند که در آن ناشر میزبان ارتباط چندانی با محتوای منتشر شده در سایت خود ندارد. با این حال، هدف قرار گرفتن به عنوان هرزنامه بیش از میزبانی محتوای شخص ثالث است.

تعریف رسمی گوگل این است:

«سوء استفاده از شهرت سایت زمانی است که صفحات شخص ثالث با نظارت یا دخالت کم یا بدون دخالت شخص اول منتشر می شوند، جایی که هدف آن دستکاری رتبه بندی جستجو با استفاده از سیگنال های رتبه بندی سایت شخص اول است. چنین صفحات شخص ثالثی شامل صفحات حمایت شده، تبلیغاتی، شریک یا سایر صفحات شخص ثالث است که معمولاً مستقل از هدف اصلی سایت میزبان هستند یا بدون نظارت دقیق یا دخالت سایت میزبان تولید می شوند و ارزش کمی برای کاربران ارائه می دهند.

SearchLiaison گوگل در توییتی تایید کرد که این سیاست از امروز اجرایی شده است.

او توییت کرد:

امروز بعداً شروع خواهد شد. در حالی که این سیاست از دیروز آغاز شد، اجرای آن واقعاً امروز شروع شده است.»

برخی از سایت‌های برندهای بزرگ اخیراً بخش‌هایی از سایت خود را حذف کرده‌اند که بررسی‌های محصول را نشان می‌دهد که فاقد شواهدی است که نشان دهد بازبین واقعاً محصولات بررسی‌شده را مدیریت کرده است. بررسی‌ها فاقد عکس‌های اصلی محصول، اندازه‌گیری محصول و نتایج آزمایش نبودند.

دستورالعمل های گوگل در مورد سوء استفاده از اعتبار سایت را بخوانید.

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Lets Design Studio

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور