سنگاپور برای رفع قطعی های آنلاین «غیرقابل قبول» DBS را مستقیم می کند | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — تنظیم کننده مالی سنگاپور قرار است به هلدینگ گروه DBS دستور دهد تا گام های بیشتری برای رفع انبوه قطعی خدمات بانکداری دیجیتال بردارد.

راوی منون، مدیر عامل اداره پولی سنگاپور، در مصاحبه ای در 27 اکتبر با بلومبرگ نیوز گفت: «تکرار خاموشی ها غیرقابل قبول است، کندی در بازیابی غیرقابل قبول است». مشکل این است که بزرگترین بانک در سنگاپور با بیشترین تعداد مشتری بیش از سهم عادلانه خود در قطع و وصل بوده است. او افزود که MAS در مورد آنچه DBS باید در این هفته انجام دهد توضیح خواهد داد.

انتقاد منون از بانک قوی‌ترین سیگنالی است که نشان می‌دهد DBS احتمالاً با انتقادات نظارتی بیشتری مواجه خواهد شد. ادامه اختلالات – با حداقل پنج مورد در سال جاری – باعث شده است که برخی از تحلیلگران چشم انداز مجازات های شدیدتر مانند جریمه را مطرح کنند. در حال حاضر، MAS DBS را با افزایش سرمایه مورد نیاز خود دو بار در طول یک سال جریمه کرده است.

سنگاپور بانک ها را ملزم می کند تا اطمینان حاصل کنند که هرگونه قطعی برنامه ریزی نشده ای که بر عملیات یا خدمات مشتریان آنها تأثیر می گذارد، در یک دوره یک ساله از چهار ساعت تجاوز نمی کند.

قطعی تعطیلات آخر هفته در 14 اکتبر باعث شد مشتریان DBS نتوانند به چندین سرویس از جمله بانکداری آنلاین و برداشت نقدی ATM دسترسی داشته باشند. این اختلال، که واحد محلی سیتی گروپ را نیز تحت تاثیر قرار داد، در پی اپیزودهای مشابهی رخ داد که DBS تاکنون برای رفع آن تلاش کرده است.

پس از اختلال در اواسط اکتبر، MAS به DBS و Citi دستور داد تا تحقیقات کاملی در مورد اینکه چرا آنها قادر به بازیابی سیستم های خود در بازه زمانی لازم نیستند، انجام دهند. در حالی که این قطعی به دلیل یک مشکل فنی در مرکز داده Equinix Inc. مورد استفاده توسط وام دهندگان رخ داده بود، MAS گفت که انتظار دارد بانک ها توافقات قراردادی با ارائه دهندگان مرکز داده داشته باشند که الزامات آن را در مورد در دسترس بودن سیستم لحاظ کند.

در جلسه سالانه DBS برای سهامداران در ماه مارس، پیتر سیه، رئیس و پیوش گوپتا، مدیر اجرایی، به دلیل ناراحتی ناشی از اختلال طولانی در آن ماه عذرخواهی کردند. گوپتا در ماه مه زیرساخت بانک را “محکم” خواند.

منون گفت: «برخی مسائل خاص بانکی وجود دارد که باید به آنها رسیدگی شود و آنها در راس آن هستند. آنها این کار را انجام خواهند داد و ما آنها را پاسخگو خواهیم کرد.»

داده های منتشر شده در آوریل نشان داد که هفت بانکی که به طور سیستماتیک برای سنگاپور مهم هستند – که شامل DBS و Citi می شود – از سال 2018 تاکنون 17 اختلال را گزارش کرده اند که بیش از یک ساعت به طول انجامیده است.

منون گفت که علیرغم مشهود بودن قطعی DBS، او این موضوع را به عنوان یک موضوع سیستمی که بر کل سیستم مالی تأثیر می گذارد نمی بیند. او گفت: «اینطور نیست که کل سیستم بانکی مستعد کسری باشد. اگر به سیستم بانکی نگاه کنید، فکر نمی‌کنم مشکلی داشته باشیم.»

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور