استاد اشکال زدایی بدون نقطه انقطاع

\ \ در یک سناریوی اشکال زدایی معمولی، شما باید نقاط شکست را تعیین کنید تا به دیباگر بگویید چه زمانی برنامه شما را تعلیق کند. نقطه شکست معمولاً مربوط به لحظه ای است که نقطه شروع تحقیقات بیشتر را نشان می دهد.

\ ممکن است در برخی شرایط شما مطمئن نباشید که نقطه انفصال را کجا تعیین کنید. در مواقع دیگر، ممکن است ترجیح دهید برنامه را در یک مکان خاص به حالت تعلیق در آورید زمان به جای هدف قرار دادن یک خط خاص.

\ در این مقاله، IntelliJ IDEA را بررسی خواهیم کرد مکث کنید – یک تکنیک اشکال زدایی کمتر شناخته شده، که می تواند در برخی سناریوها، از جمله مواردی که در بالا توضیح داده شد، بسیار قدرتمند باشد. در مورد موارد استفاده و محدودیت ها و همچنین کشف آن بحث خواهیم کرد ترفند مخفی قدم گذاشتن.

\

مکث چیست؟

مکث کنید یک ویژگی در دیباگر IntelliJ IDEA است که به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه خود را به‌طور خودسرانه در هر مقطع زمانی معلق کنید. برای استفاده از آن، لازم نیست با کد برنامه آشنا باشید. در واقع، شما می توانید آن را کاملا نادیده بگیرید!

\
دکمه مکث در نوار ابزار اشکال زدا

برای توقف موقت یک برنامه، کلیک کنید مکث کنید در نوار ابزار اشکال زدا. در نتیجه، برنامه درست در میانه کاری که در حال حاضر انجام می دهد به حالت تعلیق در می آید.

\

محدودیت ها

در نگاه اول، یک برنامه متوقف شده ممکن است دقیقاً شبیه برنامه ای باشد که در یک نقطه توقف به حالت تعلیق درآمده است. با این حال، این تنها تا حدی صادق است.

\
بدون در نظر گرفتن اینکه آیا از Pause یا نقطه شکست برای تعلیق برنامه استفاده شده است، اشکال زدا یکسان به نظر می رسد

درست خواهد بود که …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور