جوانب مثبت و منفی NoSQL

عکس پروفایل Taavi Rehemägi Hacker Noon

@taavi-rehemagiTaavi Rehemägi

مدیر عامل شرکت Dashbird. 13 سال تجربه به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار و 5 سال ساخت برنامه های بدون سرور.

NoSQL یک سیستم مدیریت پایگاه داده است که به عنوان یک آنتی تز برای SQL وجود دارد این داده ها را در یک مدل رابطه ای ذخیره نمی کند. به همین ترتیب ، البته به هر روشی که یک توسعه دهنده انتخاب کند ، داده ها اساساً می توانند به هر شکل ذخیره شوند. این انعطاف پذیری از آنجا ناشی می شود که NoSQL به همان روشی که SQL نیازی به طرحواره ندارد.

NoSQL که از اوایل دهه 1970 شروع می شود ، تا اوایل سال 2000 که گوگل و آمازون سرمایه گذاری زیادی برای تحقیق و توسعه شروع کردند ، به رسمیت شناخته نشدند. منطقی است که این دو غول فناوری منابعی را در آن قرار داده اند ، خصوصاً از آن زمان NoSQL برای عملکرد و در دسترس بودن بالا ساخته شده استچیزی که هر دو شرکت به آن نیاز دارند.

همانطور که گفته شد ، NoSQL لزوماً مخفف “بدون SQL” همانطور که مخفف “نه تنها SQL” است. دلیل این امر این است که اگرچه هم پایگاه داده های NoSQL هم از طرحواره استفاده می کنند و هم استاندارد است ، در نهایت شما کاملا می توان از طرحواره استفاده کنید اگر دوست دارید در واقع ، برخی از انواع پایگاه داده NoSQL ممکن است از این مزیت بهره مند شوند زیرا آنها به مسئله تکثیر داده ها مانند روش SQL نزدیک نمی شوند.

بنابراین ، یک NoSQL طرحواره هنوز دارای ارزش است بسته به …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور