چهار استراتژی برای پاسخگویی به تقاضاهای در حال تغییر مرکز داده | دانش مرکز داده

زیرساخت‌های مرکز داده نزدیک به نقطه شکست هستند، زیرا امکانات برای برآورده کردن نیازهای ظرفیت بارهای کاری موجود و همچنین نیازهای اضافی فناوری‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر تلاش می‌کنند.

اپراتورهای مرکز داده خواه یک ابر مقیاس، یک مرکز داده چند مستاجر (MTDC) یا یک کمد شبکه در دفتر باشد، اپراتورهای مرکز داده نمی توانند این چالش ها را نادیده بگیرند. با این حال، در حالی که آنها باید این موضوع را به درستی انجام دهند، بسیاری هنوز تصمیم گیری موثر برای برنامه ریزی را دشوار می دانند.

آنچه مورد نیاز است یک رویکرد جدید است، رویکردی که ظرفیت کافی در بودجه را تضمین کند و در عین حال به آنها اجازه دهد تا اهداف پایداری را برآورده کنند. در اینجا چهار استراتژی برای بررسی وجود دارد:

زنجیره تامین مرکز داده را با دقت مدیریت کنید

محدودیت های زنجیره تامین تا حدودی نسبت به سطوح همه گیر کاهش یافته است، اما بسیاری از محصولات هنوز در دسترس هستند. برخی از مصالح ساختمانی، محصولات زیرساخت داخلی و کابل‌کشی زمان‌های تولید را افزایش داده‌اند، و ممکن است به این زودی‌ها کاهش نیابد.

اکنون زمانی برای راحتی نیست، زیرا به دلیل نوآوری هایی مانند هوش مصنوعی، ما در حال ورود به یک چرخه فوق العاده مرکز داده در سراسر جهان با ساخت مرکز داده بی سابقه توسط hyperscalers و مشتریان colocation هستیم. این امر باعث می‌شود که برنامه‌های زنجیره تامین برای اطمینان از اینکه می‌توانند تقاضای ظرفیت را در این بازار رقابتی بسیار بالا برآورده کنند، زیرا محیط‌های مرکز داده بزرگ‌تر به صف می‌پیوندند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. و البته قیمت ها نیز افزایش یافته است.

نیازهای مرکز داده متفاوت است. Hyperscalers ممکن است مجموعه ای از الزامات متفاوت از یک ارائه دهنده colocation داشته باشد، که همیشه باید راه حل های مختلفی را برای مشتریان خود آماده کند. در نتیجه، اپراتورها باید انعطاف‌پذیری را در برنامه‌های پروژه خود ایجاد کنند تا به موقع و در حد بودجه باقی بمانند.

آنها همچنین باید برنامه ای را برای نگهداری قطعات یدکی و محصولات پرکاربرد و در عین حال مدیریت دقیق سربار و استهلاک ایجاد کنند. مهمتر از همه، اپراتورها باید زنجیره تامین خود را به دقت مدیریت کنند تا محصولات مورد نیاز خود را به دست آورند. این با انتخاب تامین کنندگانی شروع می شود که به عنوان شرکای تجاری واقعی به جای سفارش گیرندگان خدمت می کنند.

از ابر برای کشش بیشتر استفاده کنید

مراکز داده ای که ظرفیت بیشتری نسبت به نیاز ایجاد می کنند، بازده سرمایه گذاری را نخواهند دید. برعکس، مراکز داده ای که فاقد ظرفیت کافی هستند، فرصت ها را از دست خواهند داد، به ویژه مراکز داده سازمانی خاص و MTDC های کوچکتر. کشش ابر می تواند به رفع این چالش ها کمک کند.

سازمان‌ها می‌توانند نمونه‌های ابری را برای برآوردن نیازهای فوری بچرخانند و در صورت وجود ظرفیت، آن حجم کاری را به مرکز داده شرکت بازگردانند. ممکن است معلوم شود که نگه داشتن حجم کاری در فضای ابری یک گزینه طولانی مدت قوی است زیرا این نوع رویکرد ترکیبی می تواند به مدیریت بهتر ترافیک داده، مصرف انرژی، فضای رک و موارد دیگر کمک کند.

بازارهای جدیدی را برای توسعه در نظر بگیرید

اگر ابر گزینه ای نباشد، اپراتورهای مرکز داده ممکن است نیاز به گسترش امکانات خود برای پشتیبانی از نیازهای رو به رشد حجم کاری داشته باشند. مراکز داده هایپر مقیاس به طور فزاینده ای قابلیت های مرکز داده مدولار را ایجاد می کنند تا بر اساس نیاز، قابلیت های خود را گسترش دهند. به طور مشابه، MTDCها در حال ایجاد امکانات بزرگتر و استفاده از رویکرد ابری ترکیبی هستند.

مراکز داده روزافزون در حال افزایش قابلیت های محاسباتی با کارایی بالا خود هستند و ظرفیت داده را در سطح رک افزایش می دهند. با این حال، هزینه های برق در بازارهای برتر مراکز داده، که در مراکز عمده جمعیتی و مراکز مالی متمرکز هستند، به سرعت در حال افزایش است.

در نتیجه، بسیاری از اپراتورهای مراکز داده به دنبال ایجاد تسهیلات جدید در بازارهایی هستند که زمین و نیرو با هزینه کمتری در اختیار دارند. آتلانتا، دنور و لاس وگاس می توانند جایگزین های جذابی برای بازارهای اشباع شده مانند دره سیلیکون یا شمال شرقی باشند.

یک طرح پایدار تدوین کنید

بارهای مکانیکی و الکتریکی مگاوات نیرو مصرف می کنند و تقاضا برای زیرساخت های الکتریکی افزایش می یابد. در عین حال، اپراتورهای مراکز داده به دنبال کاهش ردپای کربن تأسیسات خود و حفظ هزینه های انرژی هستند. برای دستیابی به این اهداف رقابتی، اپراتورهای مرکز داده باید به منابع انرژی تجدیدپذیر نگاه کنند.

علاوه بر این، اپراتورها باید راه‌های نوآورانه‌ای را برای پایدارتر کردن امکانات خود بررسی کنند. مدیریت حرارتی بخش زیادی از مصرف انرژی مرکز داده را به خود اختصاص می دهد، بنابراین تکنیک های خنک کننده جدید در اولویت هستند. خنک کننده آب از نظر انتشار کربن بهتر از خنک کننده هوا است، اما از مقادیر زیادی آب استفاده می کند.

تکنیک‌های جدیدتر – مانند خنک‌سازی مستقیم به تراشه – خنک‌کننده مایع را به پردازنده‌ها می‌رسانند، جایی که بیشتر گرما تولید می‌شود.

عملیات‌های مرکز داده برای اثبات آینده

با توجه به بخش‌های متحرک بسیار، این چالش‌های بی‌شمار با گذشت زمان حادتر می‌شوند. اما صرف نظر از محیط مرکز داده، با انجام مراحل بالا و همچنین جستجوی شرکای دارای سوابق موفقیت آمیز در ایجاد این به روز رسانی ها، اپراتورهای مرکز داده به خوبی در مسیر برآوردن نیازهای ظرفیت امروز و آینده خواهند بود.


مت پاورز معاون فناوری و خدمات پشتیبانی Wesco است.