راهنمای ارائه دهندگان خدمات بدون فلز | دانش مرکز داده

اگر می‌خواهید بارهای کاری را روی سرورهای بدون فلز میزبانی کنید، اما نمی‌خواهید خودتان آن سرورها را خریداری و مدیریت کنید، یک راه‌حل وجود دارد: فلز لخت به عنوان سرویس یا BMaaS. ارائه دهندگان BMaaS سرورهای فیزیکی را ارائه می دهند که می توانید بدون نیاز به راه اندازی آنها یا مدیریت سخت افزار، آنها را به صورت درخواستی مستقر کرده و از آنها استفاده کنید. و وقتی کارتان تمام شد، می‌توانید به سادگی سرور را خاموش کنید و پرداخت را متوقف کنید.

اما با توجه به اینکه BMaaS راه حل کمتری نسبت به سرورهای مجازی مبتنی بر ابر است، یافتن ارائه دهندگان بدون فلز به عنوان یک سرویس می تواند مشکل باشد. برای نگاهی به برترین پلتفرم های BMaaS موجود امروز، همراه با نکاتی در مورد انتخاب BMaaS مناسب برای نیازهای خود، به خواندن ادامه دهید.

چرا BMaaS؟

قبل از مقایسه ارائه دهندگان بدون فلز به عنوان یک سرویس، اجازه دهید در مورد اینکه چرا باید (یا نباید) از BMaaS در وهله اول استفاده کنید صحبت کنیم.

مزایای اصلی BMaaS عبارتند از:

  • کارایی: بارهای کاری شما می توانند دسترسی داشته باشند منابع سخت افزاری بدون فلزمانند پردازنده‌های گرافیکی، که می‌توانند در برخی موارد عملکرد را افزایش دهند. این بخشی از دلیل تبدیل شدن سرورهای بدون فلز به یک است راه حل محبوب برای آموزش هوش مصنوعی، مثلا.
  • کنترل: اگرچه همه ارائه دهندگان BMaaS سطح یکسانی از کنترل را بر پیکربندی های سرور ارائه نمی دهند (مثلاً برخی به شما کنترل بیشتری بر تنظیمات شبکه نسبت به سایرین می دهند)، تقریباً همیشه انعطاف پذیری بیشتری نسبت به هنگام اجرای ماشین های مجازی مبتنی بر ابر خواهید داشت. .
  • سادگی: با فلز لخت به عنوان یک سرویس، شما نیازی به استقرار یا مدیریت سخت افزار فیزیکی سرور، که می تواند برای تیم های IT مالیات باشد.
  • مقرون به صرفه بودن: اکثر ارائه‌دهندگان BMaaS فقط برای آنچه استفاده می‌کنید از شما هزینه می‌گیرند (اگرچه برخی قیمت‌گذاری با استفاده متعهد را ارائه می‌کنند، که در ازای توافق برای اجرای یک سرور برای مدت زمان معین، تخفیف به شما می‌دهد). این بدان معناست که به طور کلی، لازم نیست نگران پرداخت هزینه برای ظرفیت سروری که به آن نیاز ندارید، باشید.

برای اطمینان، BMaaS همیشه راه حل مناسبی نیست. نمونه‌های سرور بدون فلز تقریباً همیشه بیشتر از سرورهای مجازی هزینه دارند، بنابراین اگر نیاز خاصی به فلز لخت ندارید، از ماشین‌های مجازی استفاده کنید. و اگر برای مدت طولانی از سخت افزار بدون فلز استفاده می کنید، ممکن است بهتر باشد به جای استفاده از یک ارائه دهنده BMaaS، سرورهای داخلی خود را راه اندازی کنید.

ارائه دهندگان خدمات فلزی برهنه برای سال 2024

اگر به دنبال ارائه‌دهنده زیرساختی هستید که فلز لخت را به عنوان یک سرویس ارائه می‌دهد، در اینجا راهنمایی است. به جای تلاش برای فهرست کردن هر فروشنده خاص BMaaS – که بدون شک منجر به حذف برخی از فروشندگان از لیست ما می شود – ارائه دهندگان BMaaS را بر اساس دسته بندی تقسیم می کنیم.

ابرهای بزرگ عمومی

هر کدام از سه ارائه دهنده بزرگ ابر عمومی – خدمات وب آمازون، مایکروسافت آژور و پلتفرم ابری گوگل – برخی از نمونه‌های سرور فلزی خالی را به عنوان بخشی از خدمات زیرساخت به عنوان سرویس (IaaS) خود ارائه می‌دهند.

به طور کلی، گزینه های پیکربندی سرور بدون فلز و کنترل کمتری را از یکی از این ارائه دهندگان نسبت به فروشنده IaaS که در سرورهای فلزی برهنه تخصص دارد، دریافت خواهید کرد. با این حال، اگر در حال حاضر از یک (یا چند) از سه ابر بزرگ برای بارهای کاری دیگر استفاده می کنید و نیازهای سرور فلزی شما کوچک است، ممکن است منطقی باشد که سرورهای فلزی برهنه را در کنار ماشین های مجازی که قبلاً در حال اجرا دارید راه اندازی کنید. به جای اضافه کردن یک ارائه دهنده IaaS دیگر به ترکیب خود.

ارائه دهندگان ابر جایگزین

بسیاری به اصطلاح ارائه دهندگان ابر جایگزین همچنین نمونه های سرور بدون فلز را در کنار ماشین های مجازی ارائه می دهد. با این حال، برخلاف سه ابر بزرگ، ابرهای جایگزین تمایل دارند سرورهای فلزی خالی را در اولویت قرار دهند. برخی مانند Vultr آن را به عنوان یک محصول اصلی معرفی می کنند. سایرین، مانند IBM Cloud و Oracle Cloud، دقیقاً در Bare metal به عنوان یک سرویس تخصص ندارند، اما تأکید بیشتری بر پیشنهادات خود در این زمینه نسبت به AWS، Azure و GCP دارند.

ارائه دهندگان موقعیت مکانی

برخی از شرکت های مرکز داده، مانند Rackspace، Equinix، و انواع ارائه دهندگان مرکز داده منطقه ای، راه حل های فلزی به عنوان یک سرویس را ارائه می دهند. در داخل مراکز داده آنها.

این سرویس‌های BMaaS نسبت به سرویس‌های ارائه‌دهندگان ابری گران‌تر هستند، اما معمولاً بیشترین میزان کنترل را بر پیکربندی‌های سرور ارائه می‌دهند. آنها تمایل دارند مکان های مراکز داده بیشتری را نسبت به ارائه دهندگان ابر ارائه دهند، همچنین قرار دادن بارهای کاری در یک مکان جغرافیایی ایده آل برای نیازهای شما را آسان تر می کند.

ارائه دهندگان Kubernetes و OpenStack را مدیریت کرد

در موارد خاص، Kubernetes مدیریت شده و/یا فروشندگان OpenStack، مانند Mirantis، گزینه های میزبانی بدون فلز را ارائه می دهند.

انتخاب یکی از این راه حل ها به این معنی است که باید بارهای کاری خود را بر روی هر پلتفرمی – Kubernetes یا OpenStack – که فروشنده پشتیبانی می کند اجرا کنید. همچنین معمولاً کنترل زیادی روی سرورهای اصلی ندارید زیرا فروشندگان IaaS را به اندازه یک پلت فرم نرم افزار مدیریت شده که در بالای IaaS اجرا می شود نمی فروشند. اما اگر فقط می‌خواهید یک محیط Kubernetes یا OpenStack را در بالای سخت‌افزار فلزی بدون استقرار خودتان قرار دهید، این یک گزینه مناسب است.

نتیجه

امروزه راه‌های زیادی برای به‌دست‌آوردن پیشنهادات فلزی به‌عنوان یک خدمت وجود دارد. بهترین گزینه برای شما به عواملی مانند پلتفرم های IaaS که قبلاً برای مقاصد دیگر استفاده می کنید، میزان کنترلی که روی سرورهای خود نیاز دارید و بودجه شما بستگی دارد. اجاره نمونه‌های سرور فلزی لخت از یک فروشنده بزرگ ابر عمومی، اغلب ساده‌ترین راه برای رسیدن به BMaaS است، اما ارائه‌دهندگان ابر جایگزین، شرکت‌های هم‌محل، و فروشندگان پلت‌فرم مدیریت‌شده، گزینه‌های سرور فلزی لخت را ارائه می‌دهند که معمولاً نمی‌توانید در ابرهای عمومی بزرگ‌تر پیدا کنید. .

درباره نویسنده

هد شات کریستوفر توزیکریستوفر توزی یک تحلیلگر فناوری با تخصص موضوعی در رایانش ابری، توسعه اپلیکیشن، نرم افزار منبع باز، مجازی سازی، کانتینرها و موارد دیگر است. او همچنین در یکی از دانشگاه های بزرگ در منطقه آلبانی، نیویورک، سخنرانی می کند. کتاب او با عنوان “برای سرگرمی و سود: تاریخچه ای از انقلاب نرم افزار آزاد و منبع باز” توسط انتشارات MIT منتشر شد.