چگونه جستجوی Google جستجوهای چند زبانه را مدیریت می کند | وبلاگ مرکزی جستجوی گوگل | Google for Developers

جمعه 8 سپتامبر 2023

در بسیاری از کشورها و مناطق در سراسر جهان، مردم معمولاً به بیش از یک زبان صحبت می کنند و جستجو می کنند. برای ارائه بهترین خدمات، Google از روش‌های مختلفی برای تعیین خودکار بهترین زبان یا زبان‌هایی برای نمایش نتایج جستجو استفاده می‌کند.

چگونه گوگل به طور خودکار زبان نتایج جستجو را تعیین می کند

قابل درک است که برخی افراد ممکن است تصور کنند جستجوی Google فقط نتایجی را نشان می دهد که با تنظیمات زبان آنها مطابقت دارد، اما این به آن اندازه که به نظر می رسد مفید نیست.

مرورگرها، دستگاه های تلفن همراه و رایانه ها همگی تنظیمات زبان جداگانه خود را دارند. این بدان معنی است که ممکن است شخصی مرورگر خود را روی یک زبان تنظیم کرده باشد و دستگاه تلفن همراه یا رایانه خود را به زبان دیگری تنظیم کرده باشد.

جستجوی Google همچنین دارای یک تنظیم زبان است، اما این برای زبان نمایش است – زبانی که برای دکمه ها و متن منو که در اطراف نتایج جستجو ظاهر می شود استفاده می شود. خود نتایج جستجو مجبور نیستند با زبان نمایش مطابقت داشته باشند. این به دلیل خوبی است. حدود نیمی از افرادی که با گوگل جستجو می کنند چند زبانه هستند و اغلب به زبانی جستجو می کنند که با تنظیمات آنها مطابقت ندارد.

در عوض، جستجوی Google همه این تنظیمات و سایر عوامل را در نظر می گیرد تا به طور خودکار تعیین کند که چه زبانی برای نمایش نتایج مفیدتر است. این بدان معناست که جستجوگران چند زبانه مجبور نیستند دائماً یک یا چند تنظیمات زبان را تغییر دهند تا نتایج را به زبان های مختلف دریافت کنند. استفاده کنید.

به عنوان مثال، شخصی در فرانسه می تواند به زبان های فرانسوی، انگلیسی یا عربی جستجو کند و انتظار داشته باشد که به زبان مناسب نتیجه بگیرد. به طور مشابه، به دلیل دشواری تایپ در برخی از صفحه کلیدها، شخصی در هند ممکن است به جای استفاده از لاتین به زبان هندی جستجو کند. دوانگری نویسه‌ها اما می‌خواهند و نتایج هندی را به هر صورت نوشته شده دریافت می‌کنند.

گاهی اوقات، نتایج مفیدی را می‌توان نشان داد حتی اگر به زبانی متفاوت از تنظیمات شخص یا زبانی باشد که جستجو کرده است. اگر سیستم‌های ما تشخیص دهند که جستجو از مکانی می‌آید که معمولاً بیش از یک زبان استفاده می‌شود، این اتفاق می‌افتد. درک کرد.

نحوه فیلتر کردن نتایج به یک زبان خاص

در حالی که سیستم‌های خودکار ما نتایج را به یک زبان فیلتر نمی‌کنند، فیلتر نتایج زبانی که ما ارائه می‌کنیم می‌تواند در این مورد کمک کند.

این فیلتر برای محدود کردن نتایج وب به یک زبان یا زبان های انتخاب شده به خوبی کار می کند. با این حال، کامل نیست. اگر زبان را نتوان به طور قابل اعتماد شناسایی کرد، مانند صفحاتی که به بیش از یک زبان نوشته شده اند، ممکن است کارساز نباشد. همچنین ممکن است با برخی از ویژگی های جستجو کار نکند.

صفحه راهنمای فیلتر نتایج زبان ما نحوه فعال کردن و استفاده از فیلتر را توضیح می‌دهد. در اینجا مثالی از نحوه ظاهر آن برای شخصی به زبان آلمانی است که آن را فعال کرده است (“ابزار“در آلمانی به معنای “ابزار” است):

اسکرین شات تنظیمات زبان را به زبان آلمانی نشان می دهد

فیلتر کردن نتایج بر اساس زبان را نیز می توان قبل از انجام جستجو با استفاده از صفحه جستجوی پیشرفته ما انجام داد. هر یک از گزینه‌ها انعطاف‌پذیری را برای فیلتر کردن به صورت یک‌باره در صورت نیاز فراهم می‌کند.

چگونه تولیدکنندگان محتوا باید جستجوگران چند زبانه را در نظر بگیرند

ما ناشران را در مناطقی تشویق می‌کنیم که معمولاً از چندین زبان برای تولید محتوا به آن زبان‌های مختلف استفاده می‌شود، نه فقط به زبانی که به طور گسترده قابل درک است. مردم از محتوای نوشته شده به زبان دلخواه خود قدردانی می کنند و خود گوگل نیز مایل است آن را در صورت در دسترس بودن نشان دهد.

کسانی که محتوای چندزبانه تولید می‌کنند باید مطمئن شوند که از راهنمایی‌های فنی ما پیروی می‌کنند، همانطور که در این صفحه راهنما توضیح داده شده است: به Google در مورد نسخه‌های محلی صفحه خود بگویید.

چگونه به بهبود تطابق زبان ادامه می دهیم

در حالی که ما در بیشتر مواقع هدف زبانی را به درستی دریافت می کنیم، ترجیحات زبان در سراسر جهان پیچیده است. به همین دلیل است که برای ارائه بهترین خدمات به افراد چند زبانه، به آزمایش ویژگی‌هایی مانند جستجوی دوزبانه و توانایی اخیراً اعلام‌شده برای تغییر دادن پاسخ‌های هوش مصنوعی SGE بین انگلیسی و هندی ادامه می‌دهیم.

در چند ماه گذشته، ما همچنین مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها را برای بهبود سیستم‌های تطبیق زبان خود منتشر کرده‌ایم، از جمله آخرین به‌روزرسانی حدود دو هفته پیش. در مجموع، اینها بهتر است نتایج را با زبانی که شخص در آن جستجو می‌کند مطابقت دهد، در حالی که همچنان انعطاف‌پذیری لازم را برای جستجوگران چند زبانه برای دسترسی به نتایج به چندین زبان فراهم می‌کند.

ما همچنین به بهبود نحوه تعیین زبان نتایج برای نمایش توسط سیستم‌های خودکارمان ادامه می‌دهیم، به طوری که همچنان مفیدترین اطلاعاتی را که می‌توانیم برای افراد به زبان‌هایی که ترجیح می‌دهند فهرست کنیم.

ارسال شده توسط سانی نهار، مهندس نرم افزار، علی توفیق، مدیر محصول، و دنی سالیوان، رابط عمومی برای جستجوی گوگل

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور