آمازون 9 میلیارد دلار برای دو برابر کردن Cloud Push سنگاپور متعهد می شود | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) – آمازون قصد دارد 9 میلیارد دلار برای توسعه زیرساخت رایانش ابری خود در سنگاپور، آخرین شرکت فناوری جهانی برای افزایش سرمایه گذاری در جنوب شرقی آسیا، هزینه کند.

این شرکت روز سه شنبه گفت، هزینه ای که قرار است در چهار سال آینده انجام شود، سرمایه گذاری خدمات وب آمازون در سنگاپور را دو برابر می کند و به آن کمک می کند تا تقاضای رو به رشد مشتریان برای خدمات ابری را برآورده کند و پذیرش هوش مصنوعی را تسریع بخشد.

AWS که نرم‌افزار و ذخیره‌سازی داده‌ها را برای اجاره از مزارع سرور عظیم می‌فروشد، در سال‌های اخیر ردپای خود را در خارج از ایالات متحده گسترش داده است و بیشتر این سرمایه‌گذاری بازارهای آسیایی را هدف قرار داده است. شرکت‌هایی از شرکت مایکروسافت گرفته تا اپل نیز در بازار آسیای جنوب شرقی با بیش از 650 میلیون نفر رشد می‌کنند، تا حدی برای ایجاد تنوع از چین و کاهش خطرات ژئوپلیتیکی در میان تنش‌ها بین پکن و واشنگتن.

با احتساب سرمایه گذاری سنگاپور، AWS امسال اعلام کرده است که قصد دارد حدود 35 میلیارد دلار در خارج از ایالات متحده از جمله در ژاپن، عربستان سعودی و مکزیک هزینه کند. این شرکت همچنین در حال راه‌اندازی خوشه‌هایی از مراکز داده در مالزی و تایلند است.

آمازون ماه گذشته اعلام کرد که AWS برای اولین بار در مسیر فروش بیش از 100 میلیارد دلار در طول یک سال قرار دارد. مدیران آمازون می گویند AWS از پروژه های نوسازی فناوری شرکت و همچنین تقاضا برای خدمات هوش مصنوعی سود می برد.

این اعلامیه به عنوان بخشی از اجلاس AWS ASEAN در سنگاپور منتشر شد، جایی که هوش مصنوعی با مجموعه ای از ابتکارات این شرکت آمریکایی در کانون توجه قرار گرفت. شهر-دولت اولین منطقه مرکز داده AWS بود که در آسیا تأسیس شد.

پریسیلا چونگ، مدیر کشوری AWS گفت: «این سرمایه‌گذاری با افزایش رشد اقتصادی و پذیرش ابر، اثری موج‌دار در سراسر سنگاپور ایجاد می‌کند.

آمازون تخمین می زند که سرمایه گذاری برنامه ریزی شده آن به طور متوسط ​​از 12300 شغل معادل تمام وقت در مشاغل محلی سنگاپور در هر سال پشتیبانی می کند. این شرکت همچنین برای بیش از 100 کسب‌وکار در دو سال کارگاه‌هایی برگزار می‌کند و با دولت سنگاپور همکاری می‌کند تا به کسب‌وکارهای کوچک کمک کند تا از هوش مصنوعی مولد استفاده کنند.

سنگاپور به مرکزی برای کسب و کارهای ایالات متحده در آسیا، مانند Meta Platforms و Alphabet تبدیل شده است، و به عنوان دروازه ای به منطقه وسیع تر جنوب شرقی آسیا دیده می شود، که انتظار می رود با یک کلیپ سریع رشد کند.

مایکروسافت، بزرگترین رقیب آمازون در خدمات ابری، هفته گذشته سفری به اقتصادهای محلی انجام داد و مدیر اجرایی ساتیا نادلا از مجموعه ای از سرمایه گذاری ها و ابتکارات جدید برای اندونزی، مالزی و تایلند خبر داد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور