4 بهترین ابزار خوشه کلمات کلیدی برای ساختن خوشه های موضوعی

کلمات کلیدی نقش بسیار زیادی در رتبه بندی صفحات وب در موتورهای جستجو دارند، اما چگونه می توان فهمید که در مواجهه با هزاران کلمه کلیدی کدام کلمات کلیدی به کدام صفحه می روند؟

خوشه‌بندی کلمات کلیدی راهی برای گروه‌بندی کلمات کلیدی مرتبط، سوالات و کلیدواژه‌های طولانی با هم است.

پس از انجام این کار، می توانید شروع به ایجاد محتوا و رتبه بندی برای آن کلمات کلیدی کنید.

چندین ابزار پیشرفته خوشه‌بندی کلمات کلیدی موجود است. به علاوه چند ابزار رایگان این مقاله نحوه استفاده از کلمات کلیدی خوشه بندی شروع را تشریح می کند.

خوشه بندی کلمات کلیدی چیست؟

خوشه‌بندی کلمات کلیدی فرآیند تجزیه و تحلیل و گروه‌بندی هزاران کلمه کلیدی به خوشه‌های کوچک‌تر با معنی یا هدف مشابه برای رتبه‌بندی بهتر در نتایج موتورهای جستجو است.

به عنوان مثال، کلمات کلیدی “طرح محتوای سئو” و ”استراتژی ایجاد محتوای سئو” قصد مشابهی را به اشتراک بگذارید و در صفحه ای به نام ” گروه بندی می شوداستراتژی محتوای سئوبه همراه صفحه دیگری به نامبازاریابی محتوای سئو” که به صفحه ستونی به نام “پیوند می‌دهد”محتوای سئو“.

صفحه ستون: محتوای سئو
خوشه: استراتژی محتوای سئو خوشه: بازاریابی محتوای سئو
کلید واژه ها:
استراتژی محتوای سئو
ایجاد یک استراتژی محتوا برای سئو
استراتژی سئو و محتوا
استراتژی ایجاد محتوای سئو
برنامه ریزی محتوای سئو
طرح محتوای سئو
کلید واژه ها:
بازاریابی محتوای سئو
سئو و بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا در سئو چیست؟
چگونه بازاریابی محتوا به سئو کمک می کند
سئو بهینه سازی بازاریابی محتوا
نحوه انجام بازاریابی محتوا در سئو

چرا خوشه بندی کلمات کلیدی اهمیت دارد؟

شما ممکن است در حال انجام خوشه بندی کلمات کلیدی در مرحله تحقیق کلمات کلیدی یک وب سایت یا برنامه محتوایی باشید، و از قبل برخی از مزایای اصلی را می دانید.

  • اقتدار موضعی ایجاد کنید.
  • رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو
  • ترافیک جستجو را افزایش دهید.
  • به سازماندهی ساختار وب سایت کمک می کند.
  • پیوند داخلی بهتر برای بهبود خزیدن وب سایت توسط ربات های موتور جستجو.

با این حال، همه کارشناسان سئو موافق نیستند که سازماندهی محتوای شما منجر به عملکرد بهتر سئو می شود.

طبق تجربه خودم، صفحات زیادی در بسیاری از وب سایت های مختلف داشته ام که از نظر رتبه بندی و کلیک ها بدون استفاده از یک صفحه ستونی/خوشه ای یا مدل هاب/سخنان عملکرد خوبی داشته اند.

شرایط برای دانستن

از آنجایی که بازاریابان جستجو مانند برایان دین و هاب اسپات وظیفه اختراع اصطلاحات جدید سئو را بر عهده گرفته اند، در اینجا یک واژه نامه سریع آورده شده است.

  • خوشه موضوعی مدلی از ساخت کتابخانه ای از محتوا حول یک ایده مرکزی است. یک صفحه ستون.
  • Pillar Page همان Hub است.
  • یک Cluster محتوا همان Spoke است.
  • یک خوشه یا مرکز محتوا از گروهی از کلمات کلیدی با معنی یا هدف بسیار مشابه ساخته شده است که با خوشه بندی کلمات کلیدی به دست می آید.
  • موضوع والد (در Ahrefs) کلمه کلیدی است که مسئول ارسال بیشترین ترافیک به صفحات برتر برای یک کلمه کلیدی است، به عنوان مثال، برای عبارت جستجو “چراغ های LED برای گاراژ،موضوع اصلی این استلامپ های ال ای دی

نحوه ایجاد یک خوشه موضوعی با ابزار خوشه کلمات کلیدی

فرآیند خوشه بندی کلمات کلیدی از 4 مرحله اصلی تشکیل شده است.

مرحله 1: فهرستی از کلمات کلیدی ایجاد کنید

شما به یک مجموعه داده کلیدواژه نیاز دارید که شامل کلمه کلیدی و حجم جستجو به عنوان حداقل یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی یا کنسول جستجوی گوگل باشد.

کاربران Frase اکنون می توانند تمام کلمات کلیدی را که وب سایت آنها رتبه بندی می کند در داخل Frase Analytics دانلود کنند.

اگر بدون داده‌های موجود کار می‌کنید، بسته به بودجه خود از Ahrefs یا Ubersuggest استفاده کنید.

شما باید یک لیست گسترده کلمات کلیدی از حداقل 1000 کلمه کلیدی داشته باشید.

مرحله 2: کلمات کلیدی را در خوشه ها گروه بندی کنید

مرحله بعدی این است که کلمات کلیدی را به خوشه ها گروه بندی کنید. انجام این کار به صورت دستی بسیار وقت گیر خواهد بود، به همین دلیل ابزارهای خوشه بندی کلمات کلیدی وجود دارد.

مرحله 3: صفحات خوشه ای ایجاد کنید

هنگامی که کلمات کلیدی شما گروه بندی شدند، برنامه ریزی محتوای شما با ایجاد صفحات خوشه ای آغاز می شود.

یک خلاصه محتوا برای نویسندگان محتوای خود ایجاد کنید. البته با فریس

سپس کپی را برای صفحات بنویسید، آن را بهینه کنید، تصاویر را اضافه کنید و منتشر کنید.

مرحله 4: یک صفحه ستون ایجاد کنید

مرحله بعدی ایجاد صفحه ستون خود است.

صفحه ستونی هر چیزی است که یک خواننده باید درباره یک موضوع بداند.

ما یک الگوی مختصر محتوای صفحه ستونی ایجاد کرده‌ایم که دقیقاً محتوایی را که نویسنده شما باید شامل شود، مشخص می‌کند.

سپس، صفحه ستون با استفاده از پیوندهای داخلی به صفحات خوشه ای پیوند داده می شود.

بنابراین، بیایید به برخی از ابزارهای گروه بندی کلمات کلیدی در دسترس نگاه کنیم که باید ساعت ها در زمان تحقیق کلمات کلیدی برای شما صرفه جویی کنند.

کلمه کلیدی کوپید

کلمه کلیدی Cupid به 5 تا 10 صفحه اول گوگل نگاه می کند و متوجه می شود که چقدر این کلمات با یکدیگر مرتبط هستند و سپس آنها را در دسته هایی با مضمون دقیق گروه بندی می کند.

  • داده های کلمه کلیدی خود را به یک پروژه وارد کنید.
  • نقشه ذهنی را مشاهده کنید یا صفحه گسترده را دانلود کنید.

من سال گذشته دو بار از کلمه کلیدی Cupid با استفاده از کلمات کلیدی کنسول جستجوی گوگل خود استفاده کردم.

همانطور که می بینید، این گزارش موضوع صفحه (صفحه کلاستر)، تمام کلمات کلیدی موجود در آن خوشه و کل حجم جستجوی خوشه را نشان می دهد.

به عنوان مثال، آن قصد را در پشت «تبلیغات کسب و کار محلیg” و “کسب و کار خود را به صورت محلی تبلیغ کنید” متفاوت بودند.

ارتباط دادن

در اینجا پیوندی به گزارش کامل خوشه‌بندی کلمات کلیدی وجود دارد.

قیمت گذاری

یک نسخه آزمایشی رایگان وجود دارد که در آن می توانید 500 کلمه کلیدی را وارد کنید یا برای 5000 اعتبار کلمه کلیدی ماهانه 49.99 دلار بپردازید.

بینش کلمات کلیدی

KeywordInsights.ai یک ابزار خوشه‌بندی کلمات کلیدی عالی است که توسط بسیاری از متخصصان سئو تایید شده است و خدمات خود را به عنوان “تیاو هوشمندانه ترین راه برای گروه بندی کلمات کلیدی و طبقه بندی هدف جستجو در مقیاس است

آنها یک ویژگی کشف کلمه کلیدی را برای مشترکین ماهانه معرفی کرده اند، برای مشتریانی که پرداخت می کنند، باید کلمات کلیدی خود را بیاورید.

  • یک پروژه ایجاد کنید و گزینه ها و تنظیمات پیش فرض را انتخاب کنید.
  • گزارش خود را بررسی و تهیه کنید.
  • پس از تکمیل گزارش، Keyword Insights شما را از طریق ایمیل مطلع خواهد کرد.
  • روی برگه پروژه کلیک کنید و فایل اکسل یا با Google Sheets (از طریق پیوند Drive) را باز کنید.

چند تب وجود دارد که می توانید داده ها را مشاهده کنید، اما من برگه Cluster Data را ترجیح می دهم که 3 ستون را نشان می دهد:

  • خوشه (صفحه ای برای ایجاد).
  • ستون با کلمات کلیدی (همه کلمات کلیدی در خوشه گروه بندی می شوند).
  • حجم کل جستجوی همه کلمات کلیدی در خوشه.

از آنجایی که من فقط 400 کلمه کلیدی را آپلود کردم، گزارش با استفاده از موضوع اصلی Ahrefs برای خوشه‌های کلیدواژه تفاوت چندانی ندارد.

با این حال، در گزارش نمونه بر اساس 3500 کلمه کلیدی، می توانید بیش از 50 صفحه را که می توانید ایجاد کنید، با حجم جستجو در روز بین 780 تا 86،300 در ماه مشاهده کنید.

ارتباط دادن

در اینجا پیوندی به گزارش کامل خوشه‌بندی کلمات کلیدی وجود دارد.

قیمت گذاری

یک گزارش اولیه برای 3500 کلمه کلیدی کمی بیش از 55 دلار هزینه دارد.

جستجوگر سئو

ابزار رایگان گروه‌بندی کلمات کلیدی SEOScout، کلمات کلیدی مرتبط را با استفاده از شباهت‌های کلمه n-gram، و نه تجزیه و تحلیل SERP، در گروه‌هایی دسته‌بندی می‌کند.

در اینجا نحوه استفاده از ابزار آورده شده است.

  • من 848 ایده کلمه کلیدی مربوط به “محتوای SEO” را از Ahrefs صادر کردم.
  • CSV را به Google Sheets وارد کنید.
  • کلمات کلیدی را کپی کرده و در SEO Scout قرار دهید.
  • نتایج در مرورگر شما نمایش داده می‌شوند، که می‌توانید آن‌ها را صادر کرده و سپس به Google Sheets وارد کنید.

از آنجایی که هیچ داده حجم جستجو مرتبط با هر کلمه کلیدی وجود ندارد، باید به صورت دستی تعداد کلمات کلیدی در هر خوشه را بشمارید یا یک جدول محوری برای تعیین بهترین خوشه ها ایجاد کنید.

ارتباط دادن

اگر می خواهید SEO Scout را امتحان کنید، می توانید کلمات کلیدی این صفحه گسترده را در ستون دوم تب اول کپی کنید.

قیمت گذاری

رایگان

ابزار خوشه کلمات کلیدی Charly Wargnier

Charly Wargnier یک توسعه دهنده مستقر در بریتانیا است که یک ابزار خوشه بندی کلمات کلیدی ایجاد کرده است که می توانید از داده های Ahrefs، Semrush یا Google Search Console استفاده کنید.

  • در ابتدا، من 848 ایده کلمه کلیدی مربوط به “محتوای SEO” را از Ahrefs صادر کردم.
  • من فایل CSV را به داخل ابزار کشیدم و نتایج را فورا دریافت کردم.
  • سپس گزارش را صادر کرد و به Google Sheets وارد کرد.

تفسیر گزارش های خوشه بندی کلمات کلیدی آسان نیست. شما یک ستون برای کلمه کلیدی و نام خوشه دریافت خواهید کرد در حالی که داده های اصلی را حفظ می کنید.

دیدن تعداد کلمات کلیدی در یک خوشه مفید خواهد بود، اما فراموش نکنیم که این ابزار در حالت بتا است.

ارتباط دادن

اگر می‌خواهید این برنامه خوشه‌بندی کلمات کلیدی را امتحان کنید، می‌توانید کلمات کلیدی این صفحه‌گسترده را در ستون دوم تب اول کپی کنید.

قیمت گذاری

رایگان

مصاحبه با Suganthan Mohanadasan از Keyword Insights در مورد خوشه بندی کلمات کلیدی

ما با Suganthan Mohanadasan، مدیر عامل KeywordInsights.ai مصاحبه کردیم که به برخی از سوالات ما پاسخ داد.

خوشه‌بندی کلمات کلیدی چیست، چه مشکلی را حل می‌کند و در کجای گردش کار سئو وارد عمل می‌شود؟

خوشه بندی کلمات کلیدی شامل گروه بندی کلمات کلیدی مشابه یکدیگر است. اساساً “خوشه کلمات کلیدی” گروهی از کلمات کلیدی است که به صورت موضعی یکسان هستند و می توانند با هم در یک صفحه مورد هدف قرار گیرند.

در کجای گردش کار سئو، خوشه بندی کلمات کلیدی وارد عمل می شود؟

این در بسیاری از موارد مفید است، مانند شناسایی شکاف‌های محتوا، شکل‌گیری استراتژی‌های محتوای جدید، و مهم‌تر از همه شناسایی آدم‌خواری کلمات کلیدی.

آیا نمونه‌ای از وب‌سایت‌هایی دارید که آنچه را که به‌عنوان استراتژی خوشه‌بندی کلمات کلیدی در کلاس جهانی می‌دانید، پیاده‌سازی کند؟

من واقعاً دوست دارم که چگونه محتوای فوربس حول دسته های موضوعی ساخته شده است. به عنوان مثال، اگر از صفحه کارت های اعتباری آنها بازدید کنید. https://www.forbes.com/advisor/credit-cards/

خواهید دید که چگونه آنها موضوع سطح بالا عمومی را دارند که توسط دسته ای از پره ها (محتوای پشتیبانی) مانند “بهترین کارت اعتباری”، “بهترین کارت های اعتباری پاداش” و “بهترین کارت های اعتباری خطوط هوایی” پشتیبانی می شود.

آیا حداقل تعداد کلمات کلیدی مورد نیاز برای خوشه بندی کلمات کلیدی وجود دارد؟

بستگی به موضوعی دارد که در حال تحقیق آن هستید. توصیه می کنیم تا حد امکان از کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنید تا تصویر کاملی از موضوع بدست آورید.

همچنین توصیه می‌کنم با حذف موارد تکراری، عبارات مارک‌دار و هرگونه درخواست نامربوط از فهرست، کلمات کلیدی را پاکسازی کنید.

چگونه رشد و درآمد ارگانیک در سطح خوشه را اندازه گیری می کنید؟

می‌توانید رشد و درآمد ارگانیک را با رتبه‌بندی شرایط رقابتی و عمومی بالا در Google اندازه‌گیری کنید.

همانطور که در مثال فوربس نشان دادم، به وضوح می توانید ببینید که آنها رتبه 1 را برای “کارت های اعتباری” دارند، و این مکانی است که برای مدتی در اختیار Nerdwallet بود. آنها نه تنها عبارات سر خود را رتبه بندی می کنند، بلکه در خوشه های خود نیز رتبه خوبی دارند.

به احتمال زیاد درآمد حاصل از درآمد و کمیسیون تبلیغات است. بنابراین، می توان آن را اندازه گیری کرد.

چگونه می توان با نیت شکسته یا مختلط در یک خوشه مقابله کرد؟

در Keyword Insights، ما یک مدل یادگیری ماشینی ایجاد کردیم که می‌تواند به‌طور دقیق سه نوع محتوا را در 10 نتیجه برتر Google برای یک کلمه کلیدی مشخص تشخیص دهد. ما به این زمینه می گوییم.

ما می توانیم تشخیص دهیم که چه تعداد از 10 نتیجه برتر مقاله، صفحات محصول یا انواع دیگر صفحات هستند. بنابراین، وقتی کلمات کلیدی را خوشه بندی می کنید، ما نیز زمینه را برای کلمات کلیدی و خوشه های شما اعمال می کنیم.

پس وقتی می بینید قصد مختلط است.

فرض کنید برای یک خوشه مشخص، رتبه بندی 5 مقاله و 5 صفحه محصول را مشاهده می کنید. در این مورد، هم مقاله‌ام را برای خوشه بهینه می‌کنم و هم به عباراتی که صفحات محصول را راه‌اندازی می‌کنند و آن را نیز بهینه می‌کنم.

ایده این است که سعی کنید هر دو نقطه را بگیرید.

زیبایی زمینه ما این است که می توانید این را به صورت دوره ای اجرا کنید و “تغییر قصد” را در طول زمان ترسیم کنید و استراتژی خود را بر اساس آن بهینه کنید.

چگونه از خوشه های کلمات کلیدی به یک طرح محتوای هاب/گفتار تبدیل می شوید؟

پس از ایجاد خوشه ها (بر اساس نتایج گوگل)، از پردازش زبان طبیعی برای یافتن روابط معنایی بین خوشه ها استفاده می کنیم. این باعث ایجاد خوشه بندی سلسله مراتبی می شود.

ما از حجم جستجوی کلمه کلیدی برای تعیین “سرخوشه” یا عبارت سر استفاده می کنیم.

از مثال بالا فوربس می‌دانیم که «کارت‌های اعتباری» یک عبارت اصلی است (بالاترین حجم جستجو و کلمه کلیدی عمومی)، بنابراین Keyword Insights یک مدل هاب/گفتار را بر اساس این منطق ایجاد می‌کند.

می توانید از این برای ترسیم معماری سایت و نحوه ساختار محتوا استفاده کنید. به عنوان مثال، کدام کلمه کلیدی باید به عنوان یک مرکز هدف قرار گیرد و کدام دسته از کلمات کلیدی باید محتوای پشتیبانی را تشکیل دهند.

پیوندها

نتیجه

سازماندهی کلمات کلیدی در گروه‌های سازمان‌یافته در سایت شما با استفاده از برخی از منابع داده و ابزارهای خوشه‌بندی کلمات کلیدی که ما به آنها اشاره کرده‌ایم، مزایای متعددی دارد.

آیا خوشه بندی کلمات کلیدی برای من کار می کند؟ خب، بستگی دارد؛ آن را امتحان کنید

گام بعدی

یک آزمایش Frase.io را شروع کنید و شروع به ایجاد خلاصه محتوا و بهینه سازی محتوا برای صفحات ستون و کلاستر کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور