نحوه ارزیابی نرم افزار ERP: 6 نکته که باید در نظر بگیرید

در این ویدیو، تروین از تیم بازاریابی ما نحوه انتخاب یک سیستم ERP برای شرکت خود را به شما آموزش می دهد. برای فهمیدن بیشتر همچنان بخوانید!

رونوشت

برخلاف تصور رایج، ERP به معنای “پنگوئن های بسیار تصادفی” نیست. میدونم منم مثل شما شوکه شدم

در واقع مخفف “برنامه ریزی منابع سازمانی” است. پلتفرم ERP ابزاری برای ذخیره داده ها و مدیریت فرآیندها در کل کسب و کار شما است. سوابق مالی؟ سفارشات خرید؟ موجودی محصول؟ همه اینها در ERP شما ذخیره می شود، به این معنی که همه افراد در کسب و کار شما می توانند از یک مکان متمرکز به همه آن اطلاعات دسترسی داشته باشند. بسیار مفید!

شاید هنوز یک ERP ندارید یا شروع به جستجوی آن کرده اید. یا شاید از وضعیت فعلی خود راضی نیستید، بنابراین علاقه مند به تغییر هستید. مهم نیست چه چیزی، ممکن است تعجب کنید که چگونه یک سیستم ERP را انتخاب کنید. اگر به نظر شما شبیه است، نگران نباشید، شما در جای درستی هستید – ما بیش از شش مرحله را برای کمک به شما در انتخاب ERP مناسب طی می کنیم.

ما مشارکت های بلندمدت را تقویت می کنیم تا کسب و کار شما داشته باشد نتایج بلند مدت

بیش از 90 درصد از مشتریان WebFX تا سال 2 کمپین خود به همکاری با ما ادامه می دهند.

از مشتریان خوشحال ما بشنوید

1. نیازهای تجاری خود را در نظر بگیرید

ERP های مختلف ویژگی های متفاوتی دارند. وقتی می‌خواهید یکی را انتخاب کنید، باید به این فکر کنید که از کدام ویژگی‌ها می‌خواهید استفاده کنید. چه نوع داده هایی را می خواهید در ERP خود ذخیره کنید؟ چه وظایفی را می خواهید مدیریت کنید؟ چه چیزی را می خواهید خودکار کنید؟

نیازهای خاص شرکت شما هر چه باشد، سعی کنید از قبل در مورد آنها فکر کنید و به دنبال یک ERP باشید که بتواند همه آنها را برطرف کند. برای مثال، اگر واقعاً اتوماسیون را در اولویت قرار می دهید، بدیهی است که نمی خواهید یک ERP دریافت کنید که در آن اتوماسیون همیشه خراب می شود.

2. بودجه و هزینه کل مالکیت را مقایسه کنید

خوب، این یکی ممکن است بسیار واضح به نظر برسد، اما مهم است – مطمئن شوید که قیمت را در نظر گرفته اید. وقت خود را برای بررسی گزینه های ERP که بسیار بیشتر از بودجه شما هستند، تلف نکنید.

اما مراقب باشید – فقط به برچسب قیمت اولیه نگاه نکنید. شما باید در مورد هزینه کل مالکیت برای ERP خود فکر کنید. به عنوان مثال، ERP ها می توانند پیچیده باشند و ممکن است برای راه اندازی به کمک حرفه ای نیاز داشته باشید. این برای شما نیز هزینه دارد، پس حتما آن را در بودجه خود لحاظ کنید.

3. به نظرات و توصیفات کاربران نگاه کنید

گاهی اوقات تلاش برای کشف بهترین ERP از طریق خواندن وب‌سایت‌ها یا صحبت با نمایندگان فروش آن‌ها می‌تواند کمی گیج‌کننده باشد، زیرا مطمئناً همه تا آنجا که ممکن است درباره خودشان صحبت می‌کنند. اما یکی از منابعی که می توانید به آن اعتماد کنید، نظرات مشتریان است.

بروید بررسی کنید که سایر مشاغل در مورد ERP های مختلف چه می گویند. اگر یک ERP بررسی های واقعاً وحشتناکی داشته باشد، واقعاً مهم نیست که وب سایت آن چه می گوید – تقریباً می دانید که احتمالاً انتخاب خوبی نیست. از سوی دیگر، یک ERP با بررسی های درخشان قطعا یکی از مواردی است که باید در نظر گرفته شود.

به هر حال، وقتی به بررسی ها نگاه می کنید، بهتر است سایت های نقد شخص ثالث مانند G2 را بررسی کنید. منظور من این است که هیچ شرکت ERP قرار نیست بررسی های بد را در وب سایت خود ارسال کند.

4. به این فکر کنید که ERP شما باید با کدام برنامه ها ادغام شود

می دانید چگونه قبلاً گفتیم که ERP ها می توانند داده ها را از سراسر تجارت شما ذخیره کرده و به اشتراک بگذارند؟ خوب، این داده ها به طور جادویی از هوا ظاهر نمی شوند. ERP ها باید آن را از ابزارهای دیگر بیرون بکشند، و برای انجام این کار، باید بتوانند با آن ابزارها یکپارچه شوند.

هر چند ممکن است هر ERP با هر ابزاری یکپارچه نشود. بنابراین، باید به این فکر کنید که با کدام پلتفرم‌ها با ERP خود ادغام می‌شوید، و سپس روی انتخاب یک ERP تمرکز کنید که به خوبی با همه این ابزارها ادغام شود. آخرین چیزی که می خواهید این است که فرآیند خرید ERP عالی را طی کنید تا متوجه شوید که به راحتی با ابزارهایی که استفاده می کنید ارتباط برقرار نمی کند.

همچنین باید به این فکر کنید که ادغام ERP با سایر ابزارها چقدر آسان یا دشوار است. حتی اگر یک ERP با تعداد زیادی پلتفرم ادغام شود، این تضمینی نیست که راه اندازی آن ادغام ها آسان باشد. شما یک ERP می خواهید که آن را برای شما ساده کند.

5. تجربه کاربری را در نظر بگیرید

هیچ کس نمی خواهد وقت خود را با استفاده از ابزاری که بسیار پیچیده است یا مشکل دارد تلف کند. شما می خواهید نرم افزار ERP را انتخاب کنید که تجربه کاربری شگفت انگیزی دارد. ناوبری و استفاده از آن باید آسان باشد.

یکی از راه‌های فهمیدن اینکه از کدام ابزار استفاده می‌کنید این است که مطمئن شوید نسخه‌های نمایشی یا آزمایشی رایگان برای ERP‌های مختلف زمانی که در دسترس هستند دریافت می‌کنید. من توصیه می کنم قبل از تصمیم گیری نهایی تا جایی که می توانید ابزارهای زیادی را امتحان کنید. به این ترتیب شما در مشکل مالی عمیقی قرار نخواهید داشت و چیزی برای نشان دادن آن ندارید. در عوض، سعی کنید ابزارها را در مراحل اولیه قرار دهید تا بتوانید واقعاً و منصفانه گزینه‌ها را با هم مقایسه کنید.

اگر یکی از ERP ها واقعاً برای شما مشکل ساز است، ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشد – مگر اینکه ممکن است تعداد زیادی فاکتور دیگر را داشته باشد که واقعاً در مورد آن دوست دارید. در هر صورت باید با تصمیم خود راحت باشید.

6. تصمیم بگیرید که سفارشی سازی یا استانداردسازی را در اولویت قرار دهید

برخی از شرکت‌ها می‌خواهند وقتی یک ERP جدید دریافت می‌کنند، همه چیز تا حد امکان ساده باشد. آنها با خوشحالی یک ابزار “یک اندازه مناسب برای همه” را می پذیرند، اگر به این معنی باشد که مجبور نباشند تن ها و تن ها زمان و تلاش برای پیکربندی آخرین جزئیات کوچک صرف کنند. از سوی دیگر، برخی از کسب و کارها تا حد امکان گزینه های سفارشی سازی بیشتری را می خواهند.

هنگامی که یک ERP جدید دریافت می کنید، باید تصمیم بگیرید که اولویت های شما در آن طیف چیست. آیا ترجیح می دهید کارها را با یک ابزار بسیار استاندارد ساده کنید؟ یا برای شما مهم است که همه زنگ ها و سوت هایی را داشته باشید که بتوانید دقیقاً مطابق با نیازهای خود تنظیم کنید؟

هر کدام که باشد، احتمالاً خوب است که قبل از شروع به جستجو، آن را بفهمید. به این ترتیب می توانید به سرعت گزینه های خود را به ERP هایی که با اولویت شما مطابقت دارند محدود کنید.

ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!

پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغ‌ترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!

ایمیل خود را در زیر وارد کنید:

فرم اشتراک درون خطی – CTA 72

*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد

(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

این لیست نکات ما را برای نحوه انتخاب نرم افزار ERP تکمیل می کند. اما اگر می‌خواهید درباره ERP یا بازاریابی دیجیتال یا حقایق تصادفی پنگوئن‌ها بیشتر بدانید، فراموش نکنید که در کانال YouTube ما مشترک شوید – یا خبرنامه ایمیل ما، Revenue Weekly. ما محتوای مفیدی را منتشر می کنیم که می توانید هر هفته از آنها یاد بگیرید.

هر چند این همه برای امروز است. خیلی ممنون که تماشا کردید – دفعه بعد می بینمت!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور