فقط مرداد چطوره؟ انگار دو سال از ژانویه گذشته است. بهویژه اینجا در SparkToro، جایی که علیرغم تلاشهای ما برای حفظ Chill Work، سال تغییرات زیادی داشت. اندکی پس از تغییر قیمت ما در فوریه، مالک جدید Twitter/X مجموعهای از تغییرات قیمتگذاری و دسترسی به API خود را اعلام کرد، از جمله از بین رفتن دادههایی که زیرساخت SparkToro برای نمودار زیر به آن متکی است (و حتی بدتر، از بین بردن دادهها و- اکوسیستم غنی از اتصال توییتر برای 14 سال قبل ارائه شده است). ما یک سال بزرگ برنامه ریزی کرده بودیم: گسترش ردیابی مخاطب، مجموعه ای از ویژگی های جدید ساخت شخصیت، و اولین SparkTogether حضوری. اما به نظر می رسید که ثروتمندترین مرد جهان قصد دارد در این نقشه ها آچار میمونی پرتاب کند.
من (آماندا) دو ماهه باردار بودم. و به همان اندازه که میخواستیم سال 2023 اولین حضور حضوری SparkTogether باشد، عاقلانه بودیم که آن را در یک اجلاس مجازی نگه داریم. کیسی هنری (CTO ما) مجبور شد برنامه های خود را به نفع بازسازی کامل معماری لغو کند – پروژه ای که ما آن را “SparkToro V2” نامیده ایم. ما با Asia Orangio از DemandMaven روی برخی تحقیقات عمیق درباره مشتری (با تشکر از همه کسانی که در نظرسنجی V2 ما شرکت کردند و ده ها نفری که با مشتری مصاحبه کرده اند) و با 5FourDigital روی یک رابط کاربری جدید برای V2 کار کرده ایم.
اکنون که به پایان تابستان نزدیک می شویم، همه این پروژه ها در حال انجام شدن هستند. و به جای ترسی که (خوب، حداقل رند) در بهار احساس کردیم، صادقانه در مورد آن هیجان زده ایم. اگر ما یک شرکت سرمایهگذاریشده بودیم، دچار مشکل میشدیم. معیارهای ما از آوریل به طرز ناامیدکننده ای ثابت هستند. اما، از آنجایی که ما در VC-world نیستیم و همچنان سودآور هستیم، استرس ما بسیار کم است. در عوض، ما سر به زیر هستیم و چیزی بهتر می سازیم.
1. SparkToro نسخه 2 به زودی راه اندازی می شود
ما از طریق Wireframes، انواع داده، UI/UX و تست کاربر کار کردهایم. ما شراکت داده های جدیدی را امضا کرده ایم. کیسی زیرساخت ها را از ابتدا بازسازی کرده است. به جای روابط فقط فالوور/فالوگر اجتماعی، پانلهای جریان کلیک، روابط رتبهبندی کلمات کلیدی، بازدید متقابل و موارد دیگر را داریم. ما کمتر از 90 روز تا راه اندازی فاصله داریم و SparkToro در شرف بهبودی کامل است.
از لحاظ تاریخی، توییتر بهعنوان شبکه اتصال دهنده اصلی ما برای تأیید/تأیید دادههای مخاطبان عمل میکرد. با هویت توییتر، بهویژه شبکههایی که به شبکههای دیگر پیوند دارند، اطلاعات غنی زیادی درباره علایق، پستها و جمعیت دهها میلیون نفر از افراد آنلاین دریافت کردیم. اما نه بیشتر. حتی اگر ایلان API های عمومی را از بین نمی برد، رفتار کاربران توییتر به قدری تغییر کرده است که شاخصی از فعالیت های آن سایت دیگر برای مخاطبان بازاریابی ما مفید نیست. توییتر همیشه 30 تا 40 درصد فرهنگ، سیاست و محتوای اجتماعی بود، اما در سال 2023، این درصد به طور قابل توجهی دو برابر شد. باغبانان برای دنبال کردن منابع باغبانی به توییتر نمیپیوندند. نویسندگان برای برقراری ارتباط با نویسندگان دیگر به توییتر نمیپیوندند. امروزه، مردم به توییتر میپیوندند تا در دعواهای داغ شرکت کنند و به طرز شرمآوری، بیشتر در مورد توییتر، خود مالک، صحبت میکنند و سعی میکنند با یکدیگر دعوا کنند. اینجا دیگر جایی نیست که بتوان اطلاعات غنی و علاقه مندی را در آن یافت.
بنابراین، SparkToro در حال تکامل است تا از ترکیبی از سه منبع داده اصلی استفاده کند:
- داده های بازدید متقابل و ترافیک از منابع کلیک جریان
- یک نمودار اجتماعی مبتنی بر لینکدین با دادههای اضافی از 15 شبکه دیگر (از جمله دادههای تاریخی توییتر ما، و احتمالاً اینستاگرام/موضوعات/فیدایورمحوری بیشتر در سالهای آینده)
- دادههای کلیدواژه و رتبهبندی که از SERPهای گوگل منشأ میشوند
با جمعآوری این منابع، نه تنها میتوانیم نشان دهیم که مخاطبان چه چیزی را دنبال میکنند یا درباره آن پست میگذارند، بلکه میتوانیم نشان دهیم که از چه وبسایتی بازدید میکنند، چه کلمات کلیدی را جستجو میکنند و چه مهارتها، علایق و ویژگیهای جمعیتی دارند.
چرا این بهتر است؟
- بهتر با آنچه مشتریان ما ارزش قائل هستند مطابقت دارد – وبسایتها، کلمات کلیدی، جمعیتشناسی و مقالهها/پستهای درگیر در نظرسنجی ماه جولای ما از بیش از 500 مشتری و کاربر SparkToro با رتبهبندی بالایی برخوردار بودند.
- این امکان توسعه بسیار بیشتر ویژگی های جدید را فراهم می کند – از آنجایی که دیگر نیازی به پیوند دادن همه نمایهها در سراسر شبکهها به هویت توییتر نداریم، میتوانیم به روشهایی گسترش دهیم که V1 هرگز فعال نشده است. آیا میخواهید بدانید هفته گذشته کدام محتوای Google Discover و Google News در بین مخاطبان شما محبوب بوده است؟ ما اکنون می توانیم آن را بسازیم!
- ارتجاعی است – برخلاف زیرساختهای توییتر محور ما، V2 تابع هوی و هوس هیچ میلیاردر خاصی با بحران میانسالی نیست. با چندین ارائه دهنده برای همه منابعی که در حال جمع آوری هستیم، هسته بسیار پایدارتر و قابل اعتمادتری داریم.
به زودی اخبار بیشتری در این مورد خواهیم داشت، پس با ما همراه باشید. تا آن زمان، در اینجا نگاهی اجمالی به داشبورد جدید داریم:
2. برندن هافورد به عنوان رئیس موقت بازاریابی SparkToro میپیوندد
چون از نظر روانی در محل کار احساس امنیت میکنم و راحت میتوانم بخش آرام را با صدای بلند بگویم: رفتن به مرخصی والدین واقعاً بسیار ترسناک است. در بسیاری از محیطهای کاری، همکاران شما خیلی خوشحال میشوند که برای شما دوش بچه اتاق کنفرانس بیندازند، و معمولاً از انجام بخشی از کار شما برای کمک به شما خوشحال هستند. توصیه هایی برای نمایش هایی برای تماشای زیاد دریافت می کنید و به بچه onesie با مارک کارفرما لبخند می زنید. رفتن به مرخصی والدین شروع به احساس هیجان می کند.
اما بعد از آن چند نفر از همکاران خوش نیت خواهند پرسید: “آیا از اینکه برای سه ماه آینده در خانه هستید هیجان زده نیستید؟” یا رئیس شما با وزندگی می گوید: “از تعطیلات خود لذت ببرید!” … مثل اینکه قرار نیست حداقل یک ماه کامل را در رختخواب بگذرانید و از یک حادثه آسیب زا بهبود پیدا کنید و در عین حال مراقب یک غریبه کاملاً غریبه باشید که در همان تصادف با شما بوده است.
شما فشار دهید. چون مجبوری. شما شروع به آموزش همکاران خود در مورد جنبه های مختلف شغل خود می کنید، و انگشتان خود را به هم می زنید تا تیم شما را فراموش نکند – که در واقع چند ماه دیگر شغلی خواهید داشت که باید به آن بازگردید.
… حداقل، من این احساس را داشتم. من عاشق کارم هستم و با اینکه می دانم موقتی است از ترک آن کمی ناراحت بودم. من نمی توانم تصور کنم که در SparkToro کار نکنم. اما رند و کیسی مطمئن شدند که من با یک خط مشی فوق العاده مرخصی والدین تنظیم شده ام، و ما شروع به ساختن برنامه ای کردیم که تضمین می کرد می توانم مدتی مرخصی لازم را داشته باشم و در عین حال آنها را زیر پا نگذارم.

این طرح شامل یک استخدام موقت است که من از اعلام آن هیجان زده هستم: دوست عزیز ما، برندن هافورد. برندن تجربه زیادی در بازاریابی B2B SaaS، SEO/محتوا و جامعه دارد. او جامعه بازاریابی All In B2B و همچنین مشاوره خود، Growth Sprints را اداره می کند. او سالها مشتری مشتاق SparkToro بوده است، و ما نمیتوانستیم فرد کاملتری را تصور کنیم که در غیاب من کنترل را به دست بگیرد.
برندان بهعنوان رئیس بخش بازاریابی، خبرنامه تحقیقات مخاطب، بازاریابی ایمیلی، محتوا، رسانههای اجتماعی و مهمتر از همه، تلاشهای بازاریابی محصول ما را برای راهاندازی SparkToro جدید اجرا خواهد کرد. به عنوان یک حرفه ای، او همه کارها را انجام داده است: او کار خود را در آموزش شروع کرد، و در دنیای بازاریابی، در یک آژانس کار کرد، به داخل خانه رفت، به عنوان یک فریلنسر پاره وقت کار کرد، و یک مشاور تمام وقت بود. و بهعنوان یک پدر چهار فرزند، معنای تأثیرگذاری طولانیمدت در محل کار و در عین حال تعیین مرزهای سالم را نشان میدهد. نمونه کامل ارزش های اصلی ما، BELUX.
من مفتخرم که برندان به تیم ملحق شد و امیدوارم همه شما از مطالب و خبرنامه آینده که استعداد برندان را دارد لذت ببرید!
در مورد من، من این هفته را تعطیل خواهم کرد و چند ماه آینده را با آب دهان سپری خواهم کرد… با یک کوکتل گهگاهی در دست. من آن را به هیچ راه دیگری نمی خواهم. دفعه بعد که من را جلوی دوربین می بینید، در SparkTogether در 16 نوامبر خواهد بود. امیدوارم در آن زمان به ما بپیوندید!