Google به 15 سال سابقه Google Trends نگاه می کند

با 15 ساله شدن Google Trends ، این شرکت به جستجوهای برتر سالهای گذشته نگاه می کند و نکاتی را برای استفاده بیشتر از این ابزار ارائه می دهد.

Google Trends در تابستان 2006 راه اندازی شد ، اگرچه داده های آن به 200 نفر بر می گردد. با پانزدهمین سالگرد تاسیس این تابستان ، گوگل آنچه را که مردم در سال 2006 در جستجوی آن بودند با امروز مقایسه می کند.

Google Trends که در ابتدا به عنوان یک ابزار تجربی برای کمک به تجزیه و تحلیل داده های جستجو در Google به طور کلی ایجاد شد ، پس از آنکه این شرکت متوجه شد چقدر می تواند برای دیگران مفید باشد در دسترس عموم قرار گرفت.

در مقایسه با آنچه Google Trends اکنون می تواند انجام دهد ، عملکرد آن در هنگام راه اندازی بسیار محدود بود. فقط می تواند داده های مربوط به کلمات کلیدی منطبق دقیق را در زبان های منتخب ارائه دهد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

این ابزار از آن زمان تعدادی به روز رسانی قابل توجه دریافت کرده است ، ابتدا با روندهای روزانه و توانایی سازماندهی داده ها در دسته ها. در حال حاضر داده ها بهتر نشان می دهد که افراد به چه چیزی علاقه مند هستند ، صرف نظر از کلمات دقیق آنها استفاده می کنند.

سرانجام Google Trends از زبانهای بیشتری پشتیبانی کرد ، همراه با تجسم بهتر و روشهای جدید جستجو – مانند جستجوی تصویر و فیلم ها.

Google Trends یکی از تنها ابزارهای موجود است که داده های واقعی را در مورد آنچه که جستجوگران به آن اهمیت می دهند و همچنین اطلاعاتی درباره میزان تغییر علاقه آنها در طول سالها ارائه می دهد.

در یک پست وبلاگی که سالگرد Trends را جشن می گیرد ، گوگل تصویری از آنچه در ابتدای راه اندازی ابزار مورد توجه بوده است ارائه می دهد. در این داده ها هیچ چیز بخصوص وجود ندارد ، اما جالب است که رفتار جستجوی کاربران 15 سال پیش را منعکس کنید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

15 سال روند Google

بیشترین جستجوی اشعار

این روندها نشان می دهد که قدرت ستاره پاپ از همیشه قوی تر است ، زیرا یک هنرمند در حال حاضر سه مورد از پنج نقطه برتر برای بیشتر آهنگهای جستجو شده را در اختیار دارد.

داده های روند Google

بیشترین بازیگران جستجو شده

این داده ها نشان می دهد که اکنون Gen Z روندهای سرگرمی بصری مانند فیلم و تلویزیون را تنظیم می کند.

داده های روند Google

پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی

با نگاهی به این داده ها ، به نظر می رسد که برنامه های واقعیت در صنعت تلویزیون آنقدرها که قبلا وجود داشت ، دارای خفگی نیستند.

داده های روند Google

بیشترین بازی های جستجو شده

با توجه به این روندها ، بازی های پازل و تیراندازها هنوز در صدر صنعت بازی هستند. حداقل در مورد جستجوهای ماهانه.

داده های روند Google

15 نکته برای استفاده بیشتر از Google Trends

Google 15 نکته زیر را برای کاربران قدرتمند Google Trends ارائه می دهد:

  1. داده ها بر اساس تاریخ: Google Trends می تواند به شما بگوید که افراد در هر تاریخی از سال 2004 تا چند دقیقه پیش در جستجوی چه چیزی بوده اند.
  2. پرطرفدار در مقابل جستجوهای برتر: جستجوهای پرطرفدار آنهایی هستند که سریعترین سرعت را می گیرند ، جستجوهای برتر بیشترین جستجوها در یک بازه زمانی خاص هستند.
  3. جستجو بر اساس موضوع: گوگل توصیه می کند در صورت امکان “موضوعات” را جستجو کنید تا “اصطلاحات”.
  4. داده های جستجو را براساس مکان مقایسه کنید: Google Trends داده های جستجو را با زمان و مکان یک پرس و جو عادی می کند ، که مقایسه بین اصطلاحات را آسان تر می کند. این بدان معناست که نتایج جستجو بر اساس جغرافیا قابل مقایسه است.
  5. روندهای امروز: برای تعدادی از کشورهای جهان ، می توانید مشاهده کنید که هر روز در حال پیشرفت است.
  6. چه چیزی در حال حاضر پرطرفدار است: روندهای جستجوی زمان واقعی می توانند آنچه را که در لحظه و در زمینه پوشش خبری اتفاق می افتد به شما نشان دهند.
  7. همیشه مقایسه کنید: اگر می خواهید مقیاس یک روند را درک کنید ، از مقایسه های نسبی برای سنجش میزان محبوبیت استفاده کنید.
  8. ببینید چگونه مکانهای مختلف یک مورد را جستجو می کنند: می توانید حداکثر پنج موضوع یا عبارت جستجو را مقایسه کنید و موقعیت جغرافیایی را برای هر یک مشخص کنید.
  9. علایق مشترک را تجسم کنیداین شرکت می گوید: Google Trends “واقعاً یک مجموعه داده انسان محور است”. داده ها نشان می دهد که هیچکس به تنهایی در خواست اطلاعات بیشتر در مورد مبهم ترین موضوعات نیست.
  10. روندها نظرسنجی نیستند: Google Trends نباید با داده های نظرسنجی اشتباه گرفته شود.
  11. موارد استفاده حرفه ای: Google نمونه ای از نحوه استفاده از Trends در محل کار را به اشتراک می گذارد. سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) از Trends برای پیگیری تولید ناخالص داخلی هر هفته ، بین انتشارات سه ماهه خود ، استفاده می کند تا دید دقیق تری از آنچه در اقتصاد جهان اتفاق می افتد بدست آورد.
  12. تکمیل خودکار با داده های Trends یکسان نیست: Google برای مواردی که در تکمیل خودکار نشان داده می شود ، خط مشی هایی دارد. Trends به کاربران این امکان را می دهد تا تقریباً برای هر پرس و جو علاقه جستجو را جستجو کنند.
  13. ببینید چه چیزی در نزدیکی شما پرطرفدار است: Google Trends در ایالات متحده به کاربر اجازه می دهد بدون قرار دادن عبارت جستجو ، آنچه در یک مترو رواج دارد را ببیند.
  14. داده های خود را بارگیری کنید: روی دکمه بارگیری در کنار هر نمودار کلیک کنید تا داده ها بارگیری شوند.
  15. با آن خوش بگذرانید: گوگل خاطرنشان می کند که تقریباً 15 درصد از جستجوها در هر روز قبلاً مشاهده نشده است. روندها روشی م effectiveثر برای مطابقت با علایق جستجوی مداوم در حال تغییر مردم است.

منبع: گوگل

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور