نکات برجسته از انجمن بینش هوش مصنوعی در حال بررسی مقررات هوش مصنوعی

در یک گردهمایی پیشگامانه، مدیران ارشد اجرایی فناوری با سناتورهای ایالات متحده و رهبران جامعه مدنی در واشنگتن دی سی، برای انجمن بینش هوش مصنوعی دیدار کردند.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، یک هفته قبل از این رویداد در سخنانی در مجلس سنا، این نشست تاریخی را توصیف کرد.

«این جلسه‌ای خواهد بود که مانند هر جلسه دیگری که در مدت زمان طولانی در سنا دیده‌ایم، شاید تا کنون دیده‌ایم: گرد هم آمدن صداهای برتر در تجارت، حقوق مدنی، دفاع، تحقیق، کار، هنر، همه با هم، در یک اتاق، گفتگوی بسیار مورد نیاز در مورد اینکه کنگره چگونه می تواند با هوش مصنوعی مقابله کند.

هدف، تجزیه و تحلیل کامل چشم انداز پیچیده مقررات هوش مصنوعی (AI) بود.

مدیرانی از Tesla، Meta، OpenAI، Google، Microsoft، NVIDIA و IBM در این انجمن شرکت کردند.

اگرچه این جلسه خصوصی بود، اما رسانه ها لحظاتی از دور هم جمع شدن رهبران فناوری را ثبت کردند.

همانطور که در یک خبر از سناتور جک رید توضیح داده شد، این اولین جلسه از 9 جلسه برای کمک به سیاستگذاران برای درک بهتر فناوری هوش مصنوعی و تأثیرات بالقوه آن بر جامعه بود.

هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که تحولی جدید در اقتصاد جهانی ایجاد کند و به انواع پیشرفت‌های تکنولوژیکی و اجتماعی منجر شود. ایالات متحده باید آینده نگر باشد و چالش ها و خطرات را درک کند و در عین حال اطمینان حاصل کند که آمریکا در خط مقدم رهبری دیجیتال و تکنولوژیک باقی می ماند.

اهمیت اجرای مقررات هوش مصنوعی

شومر در سخنان افتتاحیه خود اذعان کرد که در حالی که شرکت های بزرگ فناوری مانند OpenAI، گوگل و مایکروسافت متعهد به توسعه هوش مصنوعی مسئولانه هستند، کنگره باید قبل از اینکه خیلی دیر شود وارد عمل شود.

«دولت باید در الزام این تدابیر ایفای نقش کند. زیرا حتی اگر شرکت‌های فردی پادمان‌ها را ترویج کنند، همیشه بازیگران سرکش، شرکت‌های بی‌وجدان و دشمنان خارجی وجود خواهند داشت که به دنبال آسیب رساندن به ما هستند. و در جنبه تحول آفرین، سایر دولت ها، از جمله دشمنانی مانند چین، منابع عظیمی را برای پیشرفت سرمایه گذاری می کنند. ما ممکن است به ضرر امنیت ملی خود عقب بیفتیم.»

در حالی که برخی از رهبران فناوری نگران بودند که مقررات بیش از حد می تواند ایالات متحده را از پیشروی در پیشرفت هوش مصنوعی باز دارد، اکثر آنها موافق بودند که مقررات لازم است.

اظهارات آماده مدیران عامل فنی درباره توسعه هوش مصنوعی مسئول

کلمنت دلانگ، مدیرعامل Hugging Face، بر اهمیت هماهنگی بین بخشی برای توسعه ایمن و مسئولانه هوش مصنوعی تاکید کرد.

او بر ماموریت Hugging Face برای دموکراتیک کردن یادگیری ماشینی از طریق باز بودن، از جمله ارتباطات عمومی، علم باز و ابتکارات منبع باز تاکید کرد.

دلانگ همچنین بر شمشیر دولبه هوش مصنوعی تاکید کرد و از پتانسیل آن برای نوآوری تمجید کرد و در عین حال در برابر خطرات موجود مانند اطلاعات نادرست و نگرانی‌های اخلاقی هشدار داد و خواستار هدایت سیاست در این مقطع حیاتی در تحقیق و توسعه هوش مصنوعی شد.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، بر نقش پیشرو ایالات متحده در نوآوری هوش مصنوعی تاکید کرد و از کنگره خواست تا فعالانه در شکل دادن به آینده این فناوری مشارکت کند.

او دو مسئله کلیدی را که هوش مصنوعی با آن مواجه است، بیان کرد: ایمنی و دسترسی.

در مورد ایمنی، او تلاش‌های متا را برای ایجاد پادمان‌هایی در مدل‌ها و محصولات هوش مصنوعی خود، از جمله مشارکت با دانشگاهیان و سایر کارشناسان اجتماعی شرح داد.

در مورد موضوع دسترسی، او رویکرد متعادل متا را برای منبع‌بازی برجسته کرد و از رهبری آمریکا در تنظیم استانداردهای فنی جهانی و همچنین ایجاد اقدامات حفاظتی حمایت کرد.

“دسترسی به هوش مصنوعی پیشرفته یک محرک فزاینده مهم برای فرصت ها در آینده خواهد بود، و من فکر می کنم این برای افراد مختلف، برای شرکت ها و برای کل اقتصادها صادق است.”

خطرات ناشی از مدل‌های AI منبع باز

تریستان هریس، رئیس مرکز غیرانتفاعی فناوری انسانی، به طور خاص از مدل متا Llama 2 که با مشارکت مایکروسافت راه اندازی شده است، نام برد.

به گفته شرکت کنندگان، هریس ادعا کرد که سازمان غیرانتفاعی او مدل Llama 2 را متقاعد کرده است که دستورالعمل هایی برای ایجاد ترکیبات بیولوژیکی خطرناک ارائه دهد.

زاکربرگ با بیان اینکه دستورالعمل‌های مشابه در حال حاضر در اینترنت قابل دسترسی است، پاسخ داد.

اثرات هوش مصنوعی بر مشاغل

خطر دیگری که در مورد هوش مصنوعی مورد بحث قرار گرفت مربوط به کسانی بود که ممکن است شغلشان تحت تأثیر فناوری به سرعت در حال پیشرفت تأثیر منفی بگذارد.

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت امیدوار است که مردم به هوش مصنوعی به عنوان یک خلبان کمکی فکر کنند تا چیزی که بتواند کارهای خلبان خودکار را انجام دهد.

چالش های مقررات هوش مصنوعی

ایلان ماسک در طی مصاحبه ای با CNBC، نقش دولت در مقررات هوش مصنوعی را به یک داور در یک بازی ورزشی تشبیه کرد.

من فکر می‌کنم به دلایل مشابه، داشتن یک تنظیم‌کننده، چیزی که شما می‌توانید به عنوان داور فکر کنید، مهم است تا اطمینان حاصل شود که شرکت‌ها اقداماتی را انجام می‌دهند که ایمن و در راستای منافع عموم باشد.»

جدای از شوخی، او نگرانی های خود را در مورد اطمینان از اینکه شرکت های هوش مصنوعی به طور ایمن و در راستای منافع عمومی کار می کنند، ابراز کرد.

«مسئله واقعاً خطر تمدنی است. این مثل یک گروه در مقابل گروه دیگر از انسان نیست. این چیزی است که به طور بالقوه برای همه انسان ها در همه جا خطرناک است. درک این موضوع بسیار مهم است.»

شومر و سناتور مایک راندز بر اهمیت اقدام دو حزبی با MSNBC تأکید کردند و خاطرنشان کردند که هوش مصنوعی آنقدر پیچیده و فنی است که نیاز به توجه فوری فدرال دارد.

«هوش مصنوعی یکی از سخت‌ترین چیزهایی است که یک نهاد کنگره باید با آن مقابله کند، زیرا بسیار پیچیده و فنی است. بسیار گسترده است. تقریباً بر هر جنبه ای از جامعه ما تأثیر می گذارد و در حال تغییر است. اما ما باید عمل کنیم.»

با این حال، برخی از سناتورها در انجمن بینش هوش مصنوعی ابراز تردید کرده اند.

در یک کلیپ به اشتراک گذاشته شده توسط فاکس 32 شیکاگو، سناتور جاش هاولی از رهبر اکثریت به دلیل عدم ارائه لوایح مهم فناوری انتقاد کرد.

رهبر اکثریت در مورد فناوری فناوری صحبت کرده است. دو سال است که او حتی یک اسکناس مهم را روی زمین نگذاشته است.»

این شبکه همچنین یک کلیپ کوتاه از سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، در مورد خطرات هوش مصنوعی به اشتراک گذاشت.

“به نظر من مهم است که اطمینان حاصل کنیم که می توانیم از طریق آن جنبه های منفی عبور کنیم و در مورد این خطرات کاملاً واضح باشیم.”

آینده با مقررات AI چیست؟

نکته اصلی فروم AI Insight نقطه مشترک بین مدیران عامل فناوری و سیاستمداران در مورد مقررات بود.

با گردآوری بزرگ‌ترین نام‌ها در حوزه فناوری و سیاست برای بحث در مورد مقررات هوش مصنوعی، یک سابقه حیاتی ایجاد کرد و زمینه را برای اقدامات قانونی آینده فراهم کرد.

با این حال، ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا مقررات هوش مصنوعی اجرا شود.


تصویر ویژه: VideoFlow/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور