بینگ در مقابل گوگل: آیا بینگ می تواند رقابت کند؟

لطفا توجه داشته باشید: این مقاله بیش از 9 سال قدمت دارد. اطلاعات ممکن است قدیمی باشد.

سال‌هاست که گوگل نیروی غالب در جستجو بوده است. چه در مورد سهم بازار صحبت کنیم و چه در مورد درآمد حاصل از تبلیغات PPC، گوگل برتر است.

بینگ در مقابل گوگل

امروز می خواهیم در مورد موقعیت گوگل به عنوان پادشاه جستجو صحبت کنیم و اینکه آیا Bing می تواند به طور قانونی با آنها رقابت کند یا خیر و چه تاثیری بر استراتژی های سئو خواهد داشت.

حقایق در گوگل

  • بر اساس آخرین ارقام برای سال مالی 2011، گوگل بیش از 37 میلیارد دلار درآمد از تبلیغات PPC به دست آورده است.
  • سهم گوگل در بازار ایالات متحده 66.2٪ است
  • سهم بازار جهانی گوگل 81.7 درصد است

حقایق در مورد بینگ

  • بر اساس آخرین ارقام سال مالی 2011، بینگ یک میلیارد دلار درآمد از تبلیغات PPC به دست آورد.
  • سهم بینگ در بازار ایالات متحده 15.2٪ است
  • سهم بازار جهانی بینگ 4.4 درصد است

این اعداد فقط شگفت انگیز هستند. گوگل در این مرحله یک سر و گردن بالاتر از بینگ است. در حال حاضر، در حالی که درست است که گوگل برخی از مزایای خود را نسبت به Bing مدیون این واقعیت است که آنها شروع به کار کردند، عوامل دیگری نیز وجود دارند که در این امر نقش داشته اند.

الگوریتم گوگل، در تجربه من، به سادگی بهتر از بینگ است. من اطلاعات و سایت‌های مرتبط و مفیدتری با استفاده از Google نسبت به Bing پیدا می‌کنم. به نظر می‌رسد نتایج بینگ نیز نسبت به گوگل نامنظم‌تر است، و این به Google کمک می‌کند تا موتور جستجوی مفیدتر و مطمئن‌تری باشد.

از آنجایی که گوگل قابل اعتمادتر است و نتایج مرتبط تری ارائه می دهد، در نهایت سهم بیشتری از بازار جستجو و درآمد تبلیغاتی بیشتری را به دست می آورند.

بک لینک ها را سریعتر از همیشه کشف کنید

آیا بینگ می تواند شکاف را ببندد؟

من فکر می‌کنم که رقابت جدی بینگ با گوگل بسیار دشوار خواهد بود، اما این بدان معنا نیست که آنها از تلاش خود دست بردارند.

بینگ اخیراً با فیس بوک همکاری کرده است تا غول رسانه های اجتماعی را در موتور جستجوی خود ادغام کند. این ویژگی جدید به شما امکان می دهد دوستان فیس بوک خود را در جستجوی خود بگنجانید و به شما امکان می دهد در حین جستجو با آنها چت کنید و همچنین نتایج را به اشتراک بگذارید. صادقانه بگویم، برای من، این چیزی بیش از یک حقه نیست. در حالی که برای نظرات دوستانم ارزش قائل هستم، ترجیح می دهم در مورد تصمیمات خرید یا اینکه به کدام رستوران می روم قضاوت کنم. در حالی که در Bing برای یافتن نوع خاصی از رستوران، یک محصول خاص، یا به طور کلی اطلاعات جستجو می‌کردم، هرگز وسوسه نشدم که از هیچ یک از دوستانم در فیس بوک کمک یا نظرشان را بخواهم. همانطور که بینگ می گوید، آنها مردم را می بینند که “به خرد جمعی شبکه اجتماعی خود ضربه می زنند.” من در مورد شما نمی دانم، اما خرد آخرین چیزی است که اکثر “دوستان” من در فیس بوک دارند یا به طور منظم به اشتراک می گذارند. رسانه‌های اجتماعی چیز بزرگی هستند و ویژگی‌های بازخریدکننده زیادی دارند، اما کمک به من در جستجوی من یکی از مواردی است که من یا بسیاری از افراد دیگر حداقل در این مرحله از آن استفاده نمی‌کنند. من می‌توانم افرادی را ببینم که از گزینه چت برای صحبت در مورد چیزهایی صحبت می‌کنند که معمولاً در خود فیس‌بوک در حین جستجو در Bing صحبت می‌کنند، اما از آن استفاده نمی‌کنند.
به دلایلی که بینگ آن را تبلیغ کرده است. این یک ترفند خوب است، اما به نظر من به بینگ کمک نمی کند تا سهم بازار گوگل را به دست آورد.

گوگل شبکه اجتماعی خود به نام Google+ را معرفی کرده است. در حالی که کاربران زیادی دارد، مردم به اندازه فیس بوک با آن درگیر نیستند. هنگامی که وارد حساب Google+ خود می شوید، نتایج جستجوی شخصی شده را دریافت می کنید. من هنوز در حین ورود به حساب خود نتیجه شخصی مفیدی دریافت نکرده ام. من مطمئن هستم که در نهایت گوگل و بینگ بهترین راه را برای ادغام رسانه های اجتماعی در موتورهای جستجوی خود پیدا خواهند کرد، اما در این مرحله به نظر می رسد تلاش آنها چندان مفید نباشد.

مشکل دیگری که بینگ دارد این واقعیت است که به نظر می رسد آنها الگوریتم جستجوی خود را از الگوریتم گوگل متمایز می کنند. من تمایل آنها را برای تبدیل شدن به موتور جستجوی منحصربه‌فرد خود درک می‌کنم، اما وقتی Google در حال حاضر کارها را به خوبی انجام می‌دهد، چرا می‌خواهید چرخ را دوباره اختراع کنید؟ به نظر من این موضوع مشکلات بیشتری را ایجاد خواهد کرد. اگر بینگ و گوگل سایت‌ها را بر اساس معیارهای مختلف رتبه‌بندی می‌کنند، بهینه‌سازی سایت‌ها برای هر دو موتور جستجو اجتناب‌ناپذیر است. شما نمی توانید همه را راضی نگه دارید. اگر یکی از تکنیک های بهینه سازی برای گوگل کار می کند، اما رتبه شما را در بینگ کاهش می دهد، پس چرا حتی با در نظر گرفتن سهم آنها از بازار جستجو، به بهینه سازی سایت هایم برای Bing زحمت بدهم؟ اگر شرکت‌های سئو بهینه‌سازی را برای Bing متوقف کنند، نتایج آنها حتی کمتر مرتبط می‌شود و سهم بازار جستجوی آنها کاهش می‌یابد. تبدیل به یک دور باطل می شود. بهتر است بینگ کمی الگوریتم خود را تغییر دهد، اما همچنان رتبه بندی خود را بر اساس معیارهای گوگل قرار دهد، در حالی که سعی می کند سایر ویژگی های مفید را نیز ادغام کند. اختراع مجدد چرخ فقط مشکلات فعلی آنها را تشدید می کند.

مشکل اصلی من با بینگ، و دلیلی که فکر می کنم آنها هرگز با گوگل رقابت نخواهند کرد، این واقعیت است که آنها خود را موتور تصمیم گیری می نامند. چرا کسی می خواهد که مایکروسافت تصمیمات خود را به جای او بگیرد؟ وقتی با استفاده از Bing جستجو می‌کنید، نتایجی به شما می‌دهند که شامل سایر عبارات جستجویی است که شما قصد جستجوی آن را نداشتید. گاهی اوقات آنها مفید هستند، اما بسیاری از اوقات آنها عبارت های جستجویی را شامل می شوند که ارتباط بسیار کمی با آنچه من واقعاً به دنبال آن هستم، دارند. این می تواند بسیار ناامید کننده باشد. همچنین منجر به نتایج جستجوی کمتر مرتبط می شود که یک بار دیگر دلیل بزرگی است که چرا گوگل در مقایسه با Bing سهم بزرگی از بازار جستجو دارد.

در نتیجه

من فکر نمی‌کنم که بینگ به اندازه کافی بخش قابل توجهی از بازار جستجو را به دست آورد تا بتواند به طور جدی با گوگل رقابت کند. گوگل نه تنها در بینگ شروع به کار کرد و نتایج جستجوی بهتری را ارائه کرد، بلکه به بخشی از فرهنگ عمومی تبدیل شده است. امروزه بسیاری از مردم دیگر نمی گویند «من آن را جستجو کردم» یا «برو این را جستجو کن». آنها می گویند “من آن را در گوگل جستجو کردم” یا “این را در گوگل جستجو کنید.” این به تنهایی مانع بزرگی برای صعود بینگ خواهد بود.

تنها امیدی که بینگ دارد این است که گوگل توسط دولت ایالات متحده و سایر دولت های سراسر جهان به دلیل نقض قوانین ضد تراست مجازات شود (تحقیقات از قبل آغاز شده است). به یاد داشته باشید که Bing متعلق به مایکروسافت است و آنها به خوبی از عواقب نقض قوانین ضد تراست مطلع هستند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور