به روز رسانی Google Lighthouse 8.3.0

Lighthouse ، فناوری ممیزی در Chrome Dev Tools و PageSpeed ​​Insights به نسخه 8.3.0 به روز شده است. نسخه جدید دارای رفع اشکال و بهبودهای افزایشی است ، اما همچنین اولین قدم را برای اندازه گیری آنچه اتفاق می افتد بر می دارد بعد از یک صفحه وب بارگذاری می شود این جهت جدید نامیده می شود پروژه Fraggle Rockبه

نسخه به روز شده Lighthouse در PageSpeed ​​Insights به صورت زنده پخش می شود. قرار است در 21 سپتامبر 2021 در Chrome Dev Tools در Chrome 94 منتشر شود.

فانوس دریایی گوگل

Google Lighthouse یک ابزار منبع باز است که توسط Google ایجاد شده است و صفحات وب را از نظر تنگناهای عملکرد وب ، مشکلات دسترسی و شناسایی فرصت های SEO آزمایش می کند.

از آنجا که این ابزار منبع باز است ، کد اساسی که Lighthouse را تأمین می کند را می توان در ابزارهای متعدد شخص ثالث یافت که برخی از آنها با افزودن قابلیت های مختلف و تجسم داده های مفیدتر ، Lighthouse را گسترش می دهند.

این بدان معناست که هرگونه تغییر در Lighthouse ناگزیر آن را به ابزارهای شخص ثالث نیز تبدیل می کند.

Lighthouse را می توان به عنوان بخشی از مجموعه ابزارهای Chrome Dev Tools که در هر مرورگر مبتنی بر Chrome استفاده می شود ، استفاده کرد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

Lighthouse 8.3.0 در حال عرضه Chrome 94 است که قرار است در 21 سپتامبر 2021 منتشر شود.

به روز رسانی PageSpeed ​​Insights به Lighthouse 8.3.0

PageSpeed ​​Insights یک ابزار اندازه گیری عملکرد صفحه وب است که توسط Google نیز تولید می شود. Google Lighthouse به PageSpeed ​​Insights قدرت می دهد.

تفاوت بین PageSpeed ​​Insights و ابزار Lighthouse در این است که بینش های PageSpeed ​​فقط معیارهای عملکرد صفحه وب را نشان می دهد و به شدت بر آن معیار متمرکز است.

PageSpeed ​​Insights بقیه داده هایی را که Lighthouse ارائه می دهد شامل دسترسی و SEO نشان نمی دهد.

مربوط: راهنمای فنی SEO برای معیارهای عملکرد Lighthouse

چه جدید در Lighthouse 8.3.0 است

هیچ تغییر بزرگی در نحوه اندازه گیری Core Web Vitital وجود ندارد. اما نسخه 8.3.0 نشان دهنده یک گام کوچک به سوی موارد بزرگتر در آینده است و همچنین شامل رفع اشکال است.

پروژه Lighthouse Fraggle Rock

Lighthouse 8.3.0 گامی کوچک در جهت فراتر رفتن از تجزیه و تحلیل یک صفحه وب و گسترش تجزیه و تحلیل جریان کاربران بر می دارد.

آینده Lighthouse در حال تجزیه و تحلیل جریانات زمانی است که کاربر اقدامی مانند کلیک روی دکمه و آنچه بعد اتفاق می افتد انجام می دهد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

در حال حاضر Lighthouse مواردی مانند مدت زمان لازم برای تعامل یک صفحه وب را اندازه گیری می کند.

مسیر جدید در حال اجرا بر روی جریانها ، آنچه بعد از بارگذاری صفحه اتفاق می افتد را اندازه گیری می کند.

این پروژه به طرز غریبی Fraggle Rock نامیده می شود که نام یک نمایش کودکان در 1980 است که دارای یک فانوس دریایی بود که به عنوان فانوس دریایی Fraggle Rock شناخته می شد.

شرح فعلی پروژه Fraggle Rock به طور رسمی خلاصه شده است:

“Fraggle Rock (سناریوهای اسکریپت Lighthouse) به توسعه دهنده اجازه می دهد تا یک گزارش Lighthouse فراتر از بارگذاری اولیه صفحه دریافت کند. این بسیار ارزشمند است زیرا به توسعه دهندگان بینشی در مورد عملکرد و بهترین شیوه ها برای جریانهای پیچیده کاربر مانند ثبت نام ، افزودن به سبد خرید ، زمان ارسال توییت و غیره ارائه می دهد. “

صفحه رسمی GitHub برای ویژگی جدید چهار سناریو را شرح می دهد:

  1. “پس از تعامل ، ممیزی های سبک فوری را در یک صفحه اجرا کنید ، یعنی روی گزینه منو کلیک کرده و اکنون دسته دسترسی را دوباره اجرا می کنم
  2. در طول هرگونه تعامل دلخواه ، ممیزی به سبک زمان بندی را در یک صفحه اجرا کنید
  3. Lighthouse را در یک مرور سنتی صفحه از صفحه موجود اجرا کنید
  4. اجرای Lighthouse در یک صفحه ناوبری برنامه ”

هشت مرحله (آزمایشی) برای انتقال جریان به فانوس دریایی وجود دارد.

تیم Lighthouse در حال حاضر در مرحله صفر است که مرحله برنامه ریزی است.

فاز 0 – تحقیق و طراحی

  • ایجاد یک فهرست از کلیه ممیزیهای فهرست بندی الزامات ضمنی آنها (به عنوان مثال عکس فوری در برابر بازه زمانی در مقابل بار) تکمیل
  • ایجاد سند طراحی و پروژه پروژه کامل ”

فازهای 1 تا 8 کامل نشده اند ، بنابراین واضح است که تیم Lighthouse در ابتدای یک به روز رسانی مهم است که این ابزار را به طور چشمگیری تغییر خواهد داد.

مربوط: نحوه انجام ممیزی فنی عمیق SEO

Lighthouse 8.3.0 رفع اشکال

Lighthouse 8.3.0 همچنین دارای رفع اشکال و بهبودهای کوچک است که برخی از آنها پیشنهاداتی از طرف توسعه دهندگان بوده است که از مشکلاتی که کشف کرده اند ناامید شده اند.

به عنوان مثال ، یکی از راه حل ها مربوط به “محاسبه اندازه منابع تصاویر ذخیره شده” بود.

یکی از توسعه دهندگان اظهار داشت:

“دلیل اصلی که می خواهیم حافظه پنهان را غیرفعال کنیم این بود که هنگام محاسبه اندازه منابع ، جمع کننده transferSize را در نظر می گیرد ، که برای تصاویر ذخیره شده 0 است. بنابراین تصاویر حاصل از حافظه پنهان توسط این جمع کننده نادیده گرفته می شود. به نظر می رسد که این یک رفتار ناخواسته است ، زیرا مهم نیست که یک تصویر در حافظه پنهان ذخیره می شود یا خیر.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

خاموش کردن حافظه پنهان مشکل را برطرف کرد اما به طور متوسط ​​10 ثانیه به دوش فانوس دریایی ما افزود. من متعجب هستم که آیا کد فوق در واقع تصاویر غیرفعال ذخیره شده را به طور ناخواسته دور نمی زند. “

دسته بندی SEO Lighthouse بازنویسی شده است

طبقه بندی SEO Lighthouse به منظور تأکید بر Core Web Vitals (CWV) بازنویسی شد.

عبارت جدید همچنین اشاره صریح به بهبود رتبه نتایج جستجو را حذف می کند و این مرجع را با کلمات “توصیه بهینه سازی موتورهای جستجو” جایگزین می کند که از نظر وعده های قرار گرفتن در بالای صفحه نتایج موتورهای جستجو بی طرف تر است.

صفحه رسمی GitHub برای این تغییر بیان می کند:

“توضیحات دسته SEO ما را به روز می کند تا جامعیت آن را کاهش داده و CWV را به کاربر یادآوری کند.”

توضیحات قبلی SEO Lighthouse:

“این بررسی ها اطمینان می دهد که صفحه شما برای رتبه بندی نتایج موتورهای جستجو بهینه شده است.

عوامل دیگری وجود دارد که Lighthouse آنها را بررسی نمی کند و ممکن است بر رتبه جستجوی شما تأثیر بگذارد. “

توضیحات جدید Lighthouse SEO در حال حاضر به شرح زیر است:

“این بررسی ها اطمینان می دهد که صفحه شما از توصیه های اولیه بهینه سازی موتور جستجو پیروی می کند.

عوامل زیادی وجود دارد که Lighthouse در اینجا نمره نمی دهد و ممکن است بر رتبه جستجوی شما تأثیر بگذارد ، از جمله عملکرد در Core Web Vitals. بیشتر بدانید.”

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

Lighthouse 8.3.0 خلاصه تغییرات

واقع بینانه است که تیم Lighthouse بخش SEO را بازنویسی کرد تا SEO را به عنوان بهینه سازی برای موتورهای جستجو با دقت بیشتری تعریف کرده و هرگونه ارتباط با رتبه بندی بهتر را پس بگیرد.

واضح است که جالب ترین بخش اعلامیه Lighthouse 8.3.0 پروژه Fraggle Rock است که به زودی با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار می گیرد.

استناد

Lighthouse 8.3.0 یادداشت های انتشار

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور