برندهای بزرگ اقدامات دستی سوء استفاده از سایت را دریافت می کنند

گوگل نشان داد که اقدامات دستی به صفحات وبی می‌آیند که میزبان صفحات وب شخص ثالث هستند و به گفته برخی، اثرات این اقدامات دستی ممکن است در نتایج جستجو نشان داده شود.

اقدامات راهنمای سوء استفاده از شهرت سایت

SearchLiaison گوگل اواخر 6 مه توییت کرد که گوگل با اقدامات دستی سیاست جدید سوء استفاده از شهرت سایت را اجرا می کند. اقدامات دستی زمانی است که شخصی در Google یک صفحه وب را بازرسی می کند تا تشخیص دهد که آیا صفحه خط مشی هرزنامه را نقض می کند یا خیر.

خط‌مشی سوء استفاده از شهرت بر سایت‌هایی تأثیر می‌گذارد که محتوای شخص ثالث را میزبانی می‌کنند که با نظارت اندک یا بدون نظارت وب‌سایت میزبان منتشر می‌شود. هدف از این ترتیب این است که شخص ثالث از اعتبار سایت میزبان استفاده کند تا هر دو سهمی از فروش وابسته دریافت کنند. یک مثال می تواند یک وب سایت خبری باشد که محتوای کد کوپن را میزبانی می کند که کاملاً توسط شخص ثالث ایجاد شده است.

اقدامات دستی چیست؟

یک اقدام دستی زمانی است که یک انسان در Google به صورت بصری یک وب سایت را بازرسی می کند تا تشخیص دهد که آیا آنها خط مشی های هرزنامه Google را نقض کرده اند یا خیر. نتیجه یک اقدام دستی معمولاً حذف از فهرست جستجوی Google است، اما نه همیشه. گاهی اوقات صفحات وب متخلف به طور کامل حذف می شوند و گاهی اوقات فقط از رتبه بندی آنها جلوگیری می شود.

سایت هایی با اقدامات دستی

اگر برای سایتی اقدامی دستی صادر شده باشد، Google با ناشر سایت ارتباط برقرار می کند. فقط ناشر سایت و کسانی که به حساب کنسول جستجوی وب سایت دسترسی دارند می توانند بدانند. گوگل معمولاً اعلام نمی‌کند که کدام سایت‌ها اقدام دستی دریافت کرده‌اند. بنابراین، تا زمانی که سایتی به طور کامل از جستجوی گوگل ناپدید نشده باشد، نمی توان با هیچ درجه ای از قطعیت گفت که سایتی یک اقدام دستی دریافت کرده است یا خیر.

این واقعیت که یک صفحه وب از نتایج جستجوی Google ناپدید شده است، تأییدی بر این نیست که یک اقدام دستی دریافت کرده است، به خصوص اگر صفحات دیگری از سایت همچنان یافت شوند.

پس درک این نکته مهم است که مگر اینکه یک وب‌سایت یا Google به طور عمومی یک اقدام دستی را تأیید کند، هر کسی در خارج تنها می‌تواند حدس بزند که سایتی چنین اقدامی را دریافت کرده باشد. تنها استثنا در موردی است که یک سایت به طور کامل از فهرست جستجو حذف شود، در این صورت احتمال زیادی وجود دارد که سایت واقعاً جریمه شده باشد.

برندهای بزرگ از نتایج جستجو حذف شدند

نمی توان با قاطعیت گفت که یک سایت یک اقدام دستی دریافت کرده است اگر صفحه هنوز در فهرست جستجو باشد. اما Aleyda Solis متوجه شد که برخی از وب‌سایت‌های برندهای بزرگ اخیراً رتبه‌بندی را برای جستجوهای مربوط به کوپن متوقف کرده‌اند.

Aleyda تصاویری از نتایج جستجوی مرتبط با کوپن را قبل و بعد از اجرای خط‌مشی‌های سوء استفاده از سایت به اشتراک گذاشت. توییت‌های او تصاویری از سایت‌هایی را نشان می‌داد که دیگر رتبه‌بندی نمی‌شدند. به نظر می‌رسد برخی از سایت‌ها صفحات وب کوپن خود را حذف کرده‌اند (با رنگ قرمز مشخص شده‌اند) و سایت‌هایی که همچنان صفحات کوپن را میزبانی می‌کردند اما دیگر در نتایج جستجو رتبه‌بندی نمی‌شدند با رنگ نارنجی در اسکرین شات‌های Aleyda مشخص شده بودند.

لازم به ذکر است که Aleyda هیچ سایتی را به دریافت اقدام دستی متهم نمی کند. او فقط نشان می‌دهد که برخی از سایت‌ها دیگر برای جستجوی کد کوپن رتبه‌بندی نمی‌شوند.

علیدا در توییتی نوشت:

Google قبلاً اقداماتی را برای سیاست جدید سوء استفاده از اعتبار سایت آغاز کرده است.

* کد تبلیغاتی carhartt
* کد تبلیغاتی همکاران پست
* کد تبلیغاتی سامسونگ
* کد تبلیغاتی godaddy

سایت هایی که قبلا رتبه بندی می شدند و دیگر رتبه بندی نمی شدند:

* در نارنجی (با بخش‌های کوپن موجود): Cnet، Glamour، رویترز، USA Today، CNN، Business Insider
* با رنگ قرمز (با بخش های کوپن حذف شده): LA Times، Time Magazine، Wired، Washington Post”

آیا رویترز یک اقدام دستی دریافت کرد؟

خبرگزاری جهانی رویترز قبلاً رتبه اول را برای عبارت کلید واژه “کد تبلیغاتی GoDaddy” به دست آورده بود (همانطور که در تصویر “قبل” ارسال شده توسط Aleyda در توییتر مشاهده می شود.

اما رویترز امروز به طور کامل از نتایج جستجو حذف شده است.

آیا صفحه GoDaddy رویترز یک اقدام دستی دریافت کرد؟ اقدامات دستی معمولاً منجر به حذف کامل یک صفحه وب از فهرست جستجوی Google می شود، اما این مورد در مورد صفحه کوپن GoDaddy رویترز صادق نیست. جستجوی سایت برای صفحه کوپن GoDaddy همچنان نشان می دهد که صفحات وب رویترز در حال حاضر در فهرست گوگل هستند. فقط دیگه رتبه نداره

صفحه کوپن رویترز در فهرست جستجو باقی می ماند

اسکرین شات از نتایج جستجو

به سختی می توان با اطمینان گفت که آیا صفحه رویترز یک اقدام دستی دریافت کرده است یا خیر، اما آنچه واضح است این است که صفحه دیگر رتبه بندی نمی شود، همانطور که Aleyda به درستی اشاره می کند.

آیا صفحه GoDaddy رویترز خط مشی هرزنامه گوگل را نقض کرده است؟

سیاست سوء استفاده از اعتبار سایت گوگل می گوید که یکی از ویژگی های سوء استفاده از اعتبار سایت، عدم نظارت بر محتوای شخص ثالث است.

“سوء استفاده از شهرت سایت زمانی است که صفحات شخص ثالث با نظارت یا دخالت کم یا بدون دخالت شخص اول منتشر می شوند…”

صفحه GoDaddy فعلی رویتر حاوی یک سلب مسئولیت است که بر محتوای شخص ثالث نظارت دارد.

این سلب مسئولیت فعلی است:

کارکنان اتاق خبر رویترز هیچ نقشی در تولید این محتوا ندارند. توسط تیم کوپن رویتر پلاس، استودیوی بازاریابی برند رویترز، با همکاری Upfeat بررسی و تأیید شد.

سلب مسئولیت رویترز نشان می دهد که نظارت شخص اول وجود دارد که نشان می دهد رویترز با خط مشی هرزنامه گوگل مطابقت کامل دارد.

اما یه مشکلی هست قبل از اعلام سیاست سوء استفاده از اعتبار سایت گوگل، سلب مسئولیت کاملا متفاوتی وجود داشت. این سؤال را ایجاد می کند که آیا رویترز سلب مسئولیت خود را تغییر داده است تا ظاهراً نظارت داشته باشد.

واقعیت: رویترز سلب مسئولیت را تغییر داد

سلب مسئولیت فعلی در صفحه کوپن رویترز تاکید می کند که نظارتی بر محتوای شخص ثالث وجود داشته است. اگر این درست باشد، رویترز از سیاست هرزنامه گوگل پیروی می کند.

اما از 11 مارس 2024 و قبل از آن، رویترز سلب مسئولیتی را منتشر کرد که به وضوح دخالت در محتوای شخص ثالث را رد می کرد.

این چیزی است که سیاست سوء استفاده از اعتبار سایت گوگل می گوید:

“سوء استفاده از شهرت سایت زمانی است که صفحات شخص ثالث با نظارت یا دخالت کم یا بدون دخالت شخص اول منتشر می شوند…”

و این سلب مسئولیت 11 مارس 2024 در صفحه کوپن رویترز است:

رویترز در ایجاد این محتوا دخالتی نداشته است.

رویترز قبلاً نظارت بر محتوای شخص ثالث را رد کرده بود

تصویری از سلب مسئولیت قبلی رویترز که دخالت در محتوای کوپن شخص ثالث را رد می کند

رویترز حدود یک هفته پس از اعلام به‌روزرسانی اصلی گوگل، سلب مسئولیت خود را تغییر داد. این سلب مسئولیت همیشه رویترز را از دخالت قبل از اعلام سیاست هرزنامه گوگل دور می کرد.

این سلب مسئولیت 2023 آنها در همان صفحه کوپن GoDaddy است:

“این سرویس تحت مجوز Upfeat Media Inc اداره می شود. خرده فروشان لیست شده در این صفحه توسط Upfeat مدیریت می شوند. تحریریه رویترز دخیل نیست.»

چرا این سلب مسئولیت پس از اعلام سوء استفاده از اعتبار سایت گوگل تغییر کرد؟ اگر رویترز نقض می‌کند، آیا اقدامی دستی دریافت کرده‌اند اما از حذف آن صفحات از فهرست جستجوی Google در امان مانده‌اند؟

اقدامات دستی

اقدامات دستی می تواند منجر به حذف کامل صفحه وب متخلف از فهرست جستجوی Google شود. این چیزی نیست که برای رویترز و سایر صفحات کوپن برندهای بزرگ که توسط Aleyda برجسته شده اند اتفاق افتاد، بنابراین ممکن است صفحات کوپن برند بزرگ فقط رتبه بندی رتبه بندی را دریافت کنند و به طور معمول برای سایت های معمولی حذف نمایه سازی کامل نداشته باشند. یا ممکن است سقوط آن صفحات در رتبه بندی کاملا تصادفی باشد.

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Mix and Match Studio

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور