نکات کلیدی مرکز داده جهان 2023: انتظار چه چیزی | دانش مرکز داده

آیا تاخیرهای زنجیره تامین برنامه های شما را برای ارتقا یا ساخت مراکز داده جدید کند می کند؟ نمی دانید چگونه مرکز داده خود را برای پشتیبانی از حجم کاری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین مدرن کنید؟ کنفرانس آینده مرکز داده جهان 2023 در ماه مه با هدف کمک به متخصصان مرکز داده در جهت یابی این چالش ها و سایر چالش های مبرم مرکز داده است.

مدیران فناوری Dell، Equinix، Oracle، Cloudflare و Compass Datacenters، استراتژی‌ها و بهترین شیوه‌های خود را در سخنرانی‌های اصلی خود در این کنفرانس که از 8 تا 11 می در آستین، تگزاس برگزار می‌شود، به اشتراک خواهند گذاشت.

امسال، تمرکز ما در کنفرانس همچنان حول محور حیاتی‌ترین و اصلی‌ترین جنبه‌های صنعت مرکز داده است. بیل کلیمن، رئیس برنامه جهانی مرکز داده، گفت: هدف، به عنوان یک جامعه، غلبه بر برخی از چالش‌های بزرگ است. او گفت، برای مثال، برای مبارزه با کمبود زنجیره تامین، این کنفرانس روش‌های خلاقانه‌ای را به اشتراک می‌گذارد که اپراتورهای مراکز داده می‌توانند زیرساخت‌های حیاتی را آنلاین کنند.

کلیمن افزود: «ما در مورد نحوه مدیریت این امکانات صحبت خواهیم کرد و در مورد بخش نرم افزاری – معماری مبتنی بر داده، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین صحبت خواهیم کرد. ما همچنین بر روی مواردی مانند پایداری، قدرت و معماری باتری و آنچه سازمان‌ها در مورد صرفه‌جویی در مصرف آب انجام می‌دهند، تمرکز خواهیم کرد.

دکتر بورچین کاپلان اوغلو، معاون نوآوری در آزمایشگاه‌های صنعتی اوراکل، درباره «چگونه روبات‌ها و هوش مصنوعی زیرساخت‌های دیجیتال را تغییر می‌دهند» صحبت خواهد کرد. به عنوان AI – در حال تغییر و نوسازی زیرساخت های مرکز داده هستند، و چگونه رهبران می توانند برای آینده ای مرتبط تر و مبتنی بر داده آماده شوند.

پانل اصلی – که با عنوان “محو کردن خطوط: چگونه اتصال، داده ها و اکنون ChatGPT بر مراکز داده تاثیر می گذارد” – شوتا صراف، رئیس نوسازی شبکه Equinix را نشان می دهد. هفته نامه ربکا، معاون مهندسی سیستم های سخت افزاری Cloudflare. و گاریما کوچار، مهندس برجسته Dell Technologies که بر روی سیستم های محاسباتی و هوش مصنوعی با کارایی بالا کار می کند.

کلیمن گفت: با این دو سخنرانی اصلی DCW 2023، برنامه‌ریزان کنفرانس می‌خواهند گفتگو را بر روی چگونگی پشتیبانی اپراتورهای مرکز داده از راه‌حل‌های AI، ML و شبکه‌های عصبی متمرکز کنند، زیرا مشتریان و کاربران به طور فزاینده‌ای آن را درخواست می‌کنند، اگر قبلاً این کار را نکرده باشند.

او گفت که این صنعت در اوج پذیرش گسترده AI/ML قرار دارد و اگر اپراتورهای مراکز داده از این محیط های مبتنی بر داده پشتیبانی نکنند، از آنها عقب خواهند ماند.

به عنوان مثال، در آینده، شرکت‌ها می‌توانند از مدل‌های زبان بلند استفاده کنند و چت‌بات‌های هوش مصنوعی خود را بسازند – بسیار شبیه ChatGPT – که به آنها اجازه می‌دهد زیرساخت‌های فناوری اطلاعات خود را با پرسیدن سؤالات مدیریت و نظارت کنند. با این حال، در حالی که یک جستجوی گوگل می تواند یک لامپ را برای 11 ثانیه روشن کند، یک جلسه ChatGPT 50 تا 100 برابر انرژی بیشتری مصرف می کند.

شما با یک معماری بسیار متراکم و بسیار تکامل یافته کار می کنید، و واقعیت برای اپراتورهای مرکز داده این است که آنها یا می فهمند که چگونه کار می کند و این کسب و کار را به تصویر می کشند، یا hyperscalers – AWS، Azure و GCP – آن را ضبط می کنند، و سپس شما کلیمن گفت که درآمدشان کاهش پیدا کرده است.

کلیمن که بحث را تعدیل خواهد کرد، گفت: در بحث میزگرد در DCW، سه مدیر اجرایی در مورد چگونگی ایجاد زیرساخت فیزیکی، مدیریت داده و اتصال برای پشتیبانی از برنامه‌های AI/ML توصیه‌های عملی ارائه خواهند کرد.

بحثی درباره روندهای نوظهور مرکز داده

کلیمن، یک ویرایشگر مشارکت کننده با Data Center Knowledge، سخنرانی افتتاحیه را نیز با عنوان «بالا، بالا و دور! مراکز داده در سال 2023، که در آن او یافته‌های آخرین گزارش مرکز داده وضعیت AFCOM را که متخصصان مرکز داده را بررسی می‌کند، به اشتراک می‌گذارد.

کلیمن گفت که نکات برجسته عبارتند از:

  • 94 درصد از پاسخ دهندگان با چالش های زنجیره تامین سر و کار دارند. از این تعداد، 44 درصد به دلیل محدودیت های زنجیره تامین دچار نوعی قطعی شدند.
  • 83 درصد از پاسخ دهندگان برخی از بارهای کاری را از فضای ابری به مراکز داده داخلی خود بازمی گرداندند. کلیمن توضیح خواهد داد که کدام برنامه ها در حال بازگرداندن هستند.
  • باج افزار همچنان بزرگترین تهدید امنیتی است، اما امنیت فیزیکی – به طور خاص، تهدیدهای خارجی و درونی انسانی – پنج تهدید اصلی هستند.
  • 10 درصد از افراد مورد بررسی در حال بررسی استفاده از مراکز داده با انرژی هسته ای هستند. آنها در حال بررسی رآکتورهای مدولار کوچک در یک محیط دانشگاهی به عنوان منبع انرژی جایگزین هستند.

در نهایت کیان گوهر آینده پژوهی سخنرانی کلیدی با محوریت «نوآوری و همگرایی در بیست و یکم» خواهد داشت.خیابان Century، در حالی که کریس کراسبی، مدیر عامل Compass Datacenters، بهترین شیوه ها را در مورد اینکه چگونه متخصصان فناوری اطلاعات می توانند پایداری مرکز داده را بهبود بخشند، به اشتراک خواهد گذاشت.

این کنفرانس سه روزه شامل 80 سخنران دیگر خواهد بود که در 55 جلسه سخنرانی خواهند کرد. برای برنامه کامل Data Center World 2023، اینجا را کلیک کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور