مقدمه ای مبتدی بر هک اخلاقی

عکس پروفایل نویسنده

هکر اخلاقی کسی است که آسیب پذیری ها یا ضعف هایی را در رایانه ها یا شبکه های آنها پیدا می کند و تلاش می کند تا رفع کند آن آسیب پذیری ها یا ضعف ها. هر زمان رایانه ای هک می شود ، جزئیات مهم مانند جزئیات کارت اعتباری ، جزئیات حساب های بانکی و غیره به سرقت می رود.

به طور معمول اداره یک شرکت با یک رایانه امکان پذیر نیست ، این امر به یک شبکه رایانه احتیاج دارد. در این صورت احتمال هک شدن افزایش می یابد. حتماً در اخبار دیده اید که هر زمان شرکتی هک می شود ، اعتبار شرکتی که هک می شود از بین می رود. از این رو شرکت ها با مشاهده همه این موارد ، اخیراً شروع به تعیین هکرهای اخلاقی برای شرکت خود کرده اند.

تفاوت زیادی بین هکر و هکر اخلاقی وجود ندارد. تنها تفاوت بین آنها این است که یک هکر اخلاقی با اجازه مشتری انجام می دهد در حالی که هکرها این کار را نمی کنند. به همین ترتیب ، وقتی یک هکر اخلاقی آسیب پذیری ها یا نقاط ضعفی را در رایانه ها یا شبکه ها پیدا می کند ، این امر را به مشتری اطلاع می دهد و همچنین به او می گوید که چگونه این مشکل را برطرف کند و بنابراین ، این امر باعث قانونی و هک شدن غیر قانونی آن می شود.

سه نوع هکر وجود دارد

هکرهای کلاه سفیداین به سادگی نام دیگر هکرهای اخلاقی است.

هکرهای کلاه سیاهاینها همان هکرهایی هستند که به خاطر منافع شخصی خود به دیگران آسیب می رسانند. غیرقانونیه…

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور