زمان تحویل تراشه بیش از 20 هفته است بدون هیچ کمبودی کاهش می یابد

یان کینگ (بلومبرگ) -مدت زمان لازم برای تکمیل سفارشات برای شرکت های گرسنه در تراشه ها به بیش از 20 هفته رسیده است ، که نشان می دهد کمبودهایی که خودروسازان و تولیدکنندگان رایانه را متوقف کرده است بدتر می شود.

بر اساس تحقیقات گروه مالی Susquehanna ، زمان سفارش تراشه ، فاصله بین سفارش نیمه هادی و تحویل ، در ماه ژوئیه بیش از هشت روز افزایش یافته و به 20.2 هفته در ماه گذشته رسیده است. این فاصله طولانی ترین زمان انتظار از زمان شروع ردیابی داده ها توسط شرکت در سال 2017 بود.

بر اساس این گزارش ، کمبود میکروکنترلرها ، تراشه های منطقی که عملکرد خودروها را کنترل می کنند ، تجهیزات صنعتی و لوازم الکترونیکی خانگی در ماه جولای افزایش یافت. زمان سرب برای آن نوع تراشه در حال حاضر 26.5 هفته است ، در مقایسه با محدوده معمولی شش تا نه هفته. در خبرهای بهتر برای صنایعی که به نیمه هادی ها متکی هستند ، زمان های مورد نیاز برای تراشه های مدیریت توان ، نیمه هادی هایی که جریان برق را در همه چیز از گوشی های هوشمند گرفته تا تولید انرژی خورشیدی تنظیم می کنند ، کاهش یافت.

کمبود نیمه هادی ها بیشترین احساس را در صنعت خودرو داشته است ، زیرا پیش بینی می شود بیش از 100 میلیارد دلار فروش خودروهایی که نمی تواند تولید کند از دست بدهد. سایر حوزه ها نیز تحت فشار قرار گرفته اند ، زیرا بسیاری از سازندگان لوازم الکترونیکی ، از جمله بزرگترین شرکت ها مانند Apple Inc ، قادر به پاسخگویی به تمام تقاضا برای محصولات خود نیستند.

سرمایه گذاران زمان هایی را دنبال می کنند که به دنبال سرنخ هایی در مورد زمانی هستند که کاربران نیمه هادی سفارشات بیش از حد می دهند و موجودی خود را ایجاد می کنند ، که معمولاً منادی رکود تقاضا است. مدیران صنعت تراشه این بار این فرض را نادیده گرفته اند و معتقدند مشتریانشان نسبت به گذشته تمایل بیشتری به انجام تعهدات طولانی مدت در زمینه تامین دارند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور