رشد پایدار وب سایت و نقش سئو • Yoast

پایداری وب موضوع بزرگی است و جنبه های زیادی از اصول طراحی گرفته تا بسیاری از جزئیات فنی را در بر می گیرد. آیا می دانستید که سئو واقعاً می تواند تأثیر وب سایت شما را بر ردپای کربن وب کاهش دهد؟ اگر می خواهید در مورد رشد پایدار وب سایت و اینکه چگونه سئو می تواند به شما کمک کند بیشتر بدانید، ادامه مطلب را بخوانید!

سئو چه تاثیری بر پایداری دارد؟

شما احتمالا هر روز از اینترنت استفاده می کنید. این بدان معناست که شما از موتورهای جستجو نیز استفاده می کنید، برای مثال زمانی که به دنبال یک مکان خوب برای غذا خوردن هستید. غیر معمول نیست که پنج دقیقه را صرف جستجوی نتیجه مناسب کنید. اما وقتی نتیجه مورد نیاز شما فقط به یک دقیقه برای خواندن و هضم نیاز دارد، حیف است که پنج دقیقه را برای جستجوی آن تلف کنید.

پنج دقیقه ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما به یاد داشته باشید که این یک اتفاق رایج است. میلیون‌ها نفر را، چندین بار در روز، در مقیاس جهانی تحت تأثیر قرار می‌دهد. این پنج دقیقه با هم جمع می‌شوند و نشان‌دهنده اتلاف عظیم الکتریسیته هستند: تمام صفحاتی که بازدید می‌کنید تا زمانی که نتیجه دلخواه را پیدا کنید، انرژی صرف شده توسط تمام مراکز داده درگیر در درخواست‌های شما، انرژی که ISP (ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی) ما برای ارائه خدمات هدر می‌دهد. داده ها و انرژی که دستگاه های ما برای نشان دادن آنها مصرف می کنند. انجام برخی ریاضیات ساده: اگر یک میلیون نفر در یک روز پنج دقیقه به دنبال وب سایت شما بگردند، معادل انرژی است که یک سرور در ده سال می سوزاند. و این فقط کسری از ترافیک و انرژی است که در مورد آن صحبت می کنیم!

با آسان‌تر کردن یافتن وب‌سایت برای افراد، در وقت با ارزش بازدیدکنندگان خود صرفه‌جویی می‌کنید و با کاهش ردپای کربن وب به محیط زیست کمک می‌کنید. نتیجه: وب سایت شما پایدارتر خواهد بود. اما چگونه می توانید وب سایت خود را راحت تر پیدا کنید؟ با استفاده از رویکرد سئوی جامع!

چگونه می توانید پایداری وب سایت خود را با استفاده از سئو بهبود بخشید؟

سبک نوشتن

موتورهای جستجو بسیار هوشمند هستند. آنها معمولاً درک می کنند که یک قطعه محتوا در مورد چیست. با این حال، آنها (هنوز) به اندازه کافی باهوش نیستند که تفاوت های زبانی را که ما به طور روزانه استفاده می کنیم، درک کنند. به همین دلیل مهم است که مطمئن شوید محتوای شما قابل درک است. ما در زیر چند نکته را برای شما جمع آوری کرده ایم!

از به کار بردن جملات بسیار طولانی خودداری کنید

وقتی یک متن جملات طولانی زیادی داشته باشد، گم شدن آسان است. در صورت امکان، سعی کنید یک جمله طولانی را به چند جمله کوتاهتر تقسیم کنید. درک مطالب شما را آسان تر می کند. ابزارهای تحلیل خوانایی Yoast SEO ما می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. جملات طولانی را برجسته می کند، بنابراین می توانید آنها را مرور کرده و احتمالاً بازنویسی کنید. اگر مخاطبان شما محتوای شما را درک کنند، احتمالاً موتورهای جستجو نیز متوجه خواهند شد. نتیجه: وب سایت شما برای آن موضوع رتبه بالاتری خواهد داشت.

از استفاده از صدای منفعل خودداری کنید

استفاده از صدای غیرفعال یک ساختار دستوری ضروری است. با این حال، درک و هضم محتوا را نیز سخت‌تر می‌کند. در حالی که استفاده از صدای غیرفعال به جملات شما تنوع می دهد، می تواند درک مطالب شما را سخت تر کند. افراد مبتلا به اختلالات شناختی ممکن است وبلاگ شما را گیج کننده بدانند. و موتورهای جستجو برای استخراج معنای محتوای شما و هدایت بازدیدکنندگان به سایت شما دشوارتر خواهند بود.

در صورت امکان از استفاده از صدای غیرفعال هنگام نوشتن خودداری کنید. به نکات بیشتری نیاز دارید؟ ما یک پست اختصاصی برای کمک به شما داریم! در مورد صدای غیرفعال و نحوه اجتناب از آن بیشتر بخوانید.

محتوای متمرکز بنویسید

مگر اینکه در حال نوشتن یک مقاله هستید، معمولاً بهتر است محتوای کوتاه‌تر و متمرکزتر بنویسید. با متمرکز نگه داشتن محتوای خود بر روی یک موضوع، خوانندگان شما می توانند آن محتوا را سریعتر و راحت تر هضم کنند. علاوه بر این، پیدا کردن چیزی که به دنبال آن هستند برای آن‌ها آسان‌تر خواهد بود، زیرا مجبور نیستند یک پست ده صفحه‌ای را بخوانند تا دو پاراگراف را که در وهله اول آنها را به محتوای شما آورده‌اند، بیابند. این به شما کمک می کند تا یک وب سایت پایدارتر با محتوای (کمتر و) متمرکزتر ایجاد کنید.

سعی کنید هنگام نوشتن مانند یک بازدیدکننده فکر کنید نه یک نویسنده محتوا. خوانندگان تمایل بیشتری به خواندن مطالب کوتاه خواهند داشت. به جای نوشتن یک پست ده صفحه ای، چرا سعی نکنید ده پست کوتاه بنویسید؟ بازدیدکنندگان شما نه تنها می توانند به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند، بلکه ممکن است تمایل بیشتری به بازدید از سایت شما داشته باشند. و در نهایت: پست های کوتاه همچنین مزیت افزوده ایجاد نقاط مرجع بیشتر به وب سایت شما را دارند که برای موتورهای جستجو مفید است.

از یک عبارت کلیدی مناسب استفاده کنید

به یاد داشته باشید که مخاطبان شما بازدیدکنندگان شما هستند و نه یک موتور جستجو. موتور جستجو فقط راهی برای بازدیدکنندگان برای یافتن وب سایت شما است، بنابراین محتوا را تنها با هدف کسب بازدید بیشتر ننویسید. محتوایی بنویسید که ارزش اضافه کند و به سوالاتی که ممکن است مخاطبان شما داشته باشند پاسخ دهد. از استفاده از عبارات کلیدی گمراه کننده خودداری کنید و محتوای خود را با “کلمات کلیدی” پر نکنید. این نه تنها خواندن مطالب شما را سخت تر می کند، بلکه موتورهای جستجو نیز آن را دوست ندارند. آنها ممکن است چیزی جز الگوریتم نباشند، اما موتورهای جستجو هنوز بسیار هوشمند هستند. و آنها مدام در حال بهبود هستند.

استفاده از یک عبارت کلیدی مناسب می تواند کمک زیادی به یافتن محتوای شما کند. اما یک عبارت کلیدی خوب چیست؟ یک عبارت کلیدی خوب محتوای شما را منعکس می کند و به بازدیدکنندگان شما ارزش می بخشد. شما می خواهید بازدیدکنندگان بگویند: “این چیزی است که من به دنبالش بودم!”

از رسانه های اجتماعی برای به اشتراک گذاری محتوای خود استفاده کنید و کشف آن را آسان تر کنید

رسانه های اجتماعی جنبه مهمی از زندگی تقریباً همه افراد است. یک استراتژی مناسب رسانه های اجتماعی می تواند قابلیت کشف محتوای شما را بهبود بخشد و زمان جستجوی افراد برای محتوای شما را کاهش دهد. به عنوان مثال، اگر اینستاگرام شما واقعاً محبوب باشد و به رشد برند شما کمک کند، در نهایت می تواند به بهبود سئو و پایداری وب سایت شما منجر شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استراتژی های رسانه های اجتماعی، ما یک پست اختصاصی در مورد نحوه تنظیم استراتژی رسانه های اجتماعی داریم.

درباره نحوه نوشتن محتوای بهینه شده برای سئو بیشتر بدانید

در نتیجه: یک استراتژی خوب سئو باعث بهبود پایداری و رشد وب سایت شما می شود. اگر می خواهید در مورد این موضوع بیشتر بدانید، ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم. آکادمی ما یک سری کامل در مورد کپی رایتینگ دارد! این شامل همه چیز از تحقیق، آماده سازی، استراتژی محتوا، و سبک های نوشتن تا توصیه های تحریریه، نگهداری محتوا و بهینه سازی است. حتما آن را بررسی کنید و در بهینه سازی وب سایت پایدار خود موفق باشید!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور