ایالات متحده مرکز تحقیقاتی 5 میلیارد دلاری را در مسابقه چیپس چین راه اندازی می کند | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) – دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن، قصد دارد یک کنسرسیوم تحقیقاتی 5 میلیارد دلاری در زمینه نیمه هادی راه اندازی کند تا طراحی تراشه و نوآوری سخت افزاری در ایالات متحده را تقویت کند و با تلاش های چین برای تصاحب پیشروی صنعت مقابله کند.

مقامات در روز جمعه قرار است به طور رسمی مرکز ملی فناوری نیمه هادی یا NSTC را تأسیس کنند که دومین سرمایه گذاری بزرگ تحقیق و توسعه از قانون تراشه های 2022 پس از ابتکار بسته بندی پیشرفته 3 میلیارد دلاری است.

دکتر لوری ای. لوکاسیو، معاون وزیر بازرگانی استاندارد و فناوری، در مصاحبه ای گفت که کنسرسیوم قصد دارد صدها میلیون دلار برای توسعه نیروی کار سرمایه گذاری کند و کمک های مالی برای تحقیقات نیمه هادی ارائه خواهد کرد. یکی از سخنگویان بازرگانی گفت که مقامات همچنین قصد دارند در اوایل ماه مارس درخواست های مالی برای پروژه های تحقیقاتی بسته بندی را باز کنند.

او گفت که مقامات در تلاش هستند تا از بهره مندی چین از تحقیقات با بودجه NSTC جلوگیری کنند و در عین حال شکاف های موجود در اکوسیستم تحقیقاتی ایالات متحده را در زمینه های کلیدی مانند بسته بندی و سخت افزار پر کنند، زیرا قطعات الکترونیکی به میدان اصلی نبرد ایالات متحده و چین تبدیل شده اند.

لوکاسیو گفت: “آنها در حال حاضر به عنوان رقیب اصلی ما در حال سرمایه گذاری چند دلاری روی طراحی تراشه و تولید تراشه در چین هستند.” ما به وضوح به این فکر می‌کنیم که چگونه نرده‌های محافظ مناسب را در فرصت‌های مالی خود قرار دهیم – چگونه از IP محافظت کنیم، چگونه برنامه‌های امنیتی تحقیقاتی را توسعه دهیم.

لوکاسیو گفت هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا این قوانین بودجه می‌تواند شامل ممنوعیت هرگونه همکاری با محققان یا دانشگاه‌های چینی باشد، اما افزود که مقامات ایالات متحده بر روی امنیت تحقیقات “تمرکز لیزری” دارند.

قانون تراشه‌ها 39 میلیارد دلار برای مشوق‌های تولید و 11 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه برای احیای صنعت تراشه آمریکا پس از دهه‌ها انتقال تولید به آسیا کنار می‌گذارد. در حالی که بیشتر تمرکز عمومی بر یارانه‌ها برای شرکت‌های سازنده کارخانه‌ها در ایالات متحده متمرکز شده است، دولت همچنین یک بازوی تحقیقاتی را برپا کرده است که برخی از کارشناسان صنعت می‌گویند ممکن است در درازمدت تلاش حیاتی‌تر را ثابت کند.

در حالی که وزارت بازرگانی این تلاش را سریع اعلام کرده است، ناامیدی فزاینده ای در میان شرکت های بزرگ تولید تراشه وجود دارد که هنوز 18 ماه پس از امضای قانون چیپس بایدن یک دلار حمایت فدرال را مشاهده نکرده اند.

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی، روز دوشنبه در یک رویداد راه اندازی NSTC گفت که طی 6 تا 12 هفته آینده “بیش از اندازه اعلامیه های بزرگتر” وجود خواهد داشت. بلومبرگ پیشتر گزارش داد که مقامات اعلامیه های بزرگ را تا پایان ماه مارس، یعنی هفت هفته دیگر هدف قرار داده اند.

مقامات هنوز مکانی را برای مقر NSTC انتخاب نکرده اند. لوکاسیو بدون نام بردن از مکان‌های خاص، گفت که سرمایه‌گذاری‌های کنسرسیوم می‌خواهند هزینه‌های خصوصی را تکمیل کنند و قابلیت‌های تراشه‌ها را در سراسر کشور «در دسترس» قرار دهند. آریزونا، تگزاس، اوهایو و نیویورک هر کدام برنده سرمایه‌گذاری‌های بزرگ کارخانه‌ای شده‌اند و ایندیانا نیز قرار است سرمایه‌گذاری‌های بزرگی را به دست آورد.

دیرره هانفورد، یکی از مدیران قدیمی Synopsys Inc که اخیراً به عنوان مدیر اجرایی Natcast، نهاد غیرانتفاعی که NSTC را اداره می کند، در مصاحبه با بلومبرگ، گفت: «ایالت هایی وجود دارند که قطعاً در این ابتکار عمل می کنند. اخبار. و سپس دولت های دیگری وجود دارند که می توانند به طور مشابه صنعت خود را متحول کنند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور