اوراکل پایگاه داده را به تراشه های آمپر گسترش می دهد و ضربه ای به اینتل وارد می کند | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — شرکت اوراکل گفت که نرم افزار پایگاه داده پیشرو در صنعت آن می تواند برای اولین بار در چند دهه گذشته با نوع جدیدی از پردازنده ها استفاده شود که چالش دیگری برای تسلط فناوری شرکت اینتل در بازار پرسود مراکز داده است.

اوراکل روز چهارشنبه در یک پست وبلاگی اعلام کرد که آخرین نسخه نرم افزار پایگاه داده اکنون می تواند بر روی سرورهایی با تراشه های Ampere Computing استفاده شود. مشتریان می توانند پایگاه داده را روی سرویس ابری Oracle یا سرورهای داخلی با پردازنده های Ampere که از فناوری Arm Ltd مستقر در بریتانیا استفاده می کنند، اجرا کنند.

لری الیسون، رئیس Oracle، در مورد پردازنده‌های Ampere که از طریق ویدئو در رویدادی در منلو پارک، کالیفرنیا، به میزبانی این سازنده تراشه، صحبت می‌کرد، گفت: «ما عملکرد بیشتری را با هزینه‌های بسیار کمتر دریافت می‌کنیم. ما اقتصاد بسیار بهتری داریم.»

پیش از این، پایگاه داده Oracle می‌توانست با پردازنده‌های اینتل و Advanced Micro Devices Inc کار کند. اینتل کنترل سابق خود را در بازار پردازنده‌های مرکز داده از دست داده است، جایی که سهم آن به بالای 99 درصد رسیده بود. AMD با ارائه‌های جدید دستاوردهایی داشته است و شرکت‌هایی مانند ارائه‌دهنده برتر ابری Amazon.com Inc. تراشه‌های خود را با استفاده از فناوری Arm ساخته‌اند.

الیسون گفت: “این یک تعهد بزرگ برای انتقال به یک تامین کننده جدید است.” ما به معماری جدیدی رفته ایم. ما فکر می کنیم این آینده است.»

Ampere یک استارت آپ پنج ساله است که در زادگاه اینتل در سانتا کلارا، کالیفرنیا مستقر است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور