سئو داخل صفحه چیست؟ • SEO برای مبتدیان • Yoast

در سئو، عوامل درون صفحه و فاکتورهای خارج از صفحه وجود دارد. فاکتورهای سئوی درون صفحه جنبه هایی از وب سایت شما هستند که می توانید برای رتبه بندی جستجوی بهتر بهینه سازی کنید. این در مورد بهبود مواردی مانند تنظیمات فنی، محتوای شما و کاربر پسند بودن سایت شما است. در این پست، همه چیز را در مورد سئو داخلی و تفاوت آن با سئوی خارج از صفحه توضیح می دهیم و در مورد برخی از بهینه سازی های داخل صفحه صحبت خواهیم کرد که می توانند به شما در رتبه بندی بهتر کمک کنند.

سئو داخلی و خارج از صفحه: تفاوت در چیست؟

هر استراتژی سئو بر روی رتبه بندی تا حد ممکن در موتورهای جستجو متمرکز است. برای انجام این کار، همه ما سعی می کنیم یک وب سایت را طراحی و توسعه دهیم که الگوریتم گوگل – و مردم است! – دوست خواهد داشت. این اساساً همان چیزی است که SEO در مورد آن است. فاکتورهای موجود در الگوریتم گوگل را می توان به دو دسته تقسیم کرد که رتبه وب سایت شما را تعیین می کند: عوامل درون صفحه و فاکتورهای خارج از صفحه.

عوامل سئو داخل صفحه همه به عناصر مربوط می شود بر وبسایت شما. به عنوان مثال، چیزهایی که برای بهبود EEAT خود روی آنها کار می کنید نیز در این دسته قرار می گیرند. برخی از مهمترین فاکتورهای سئو داخلی صفحه عبارتند از:

  • راه اندازی سایت شما و ویژگی های فنی، به ویژه سرعت سایت
  • کیفیت محتوای شما و استفاده از کلمات کلیدی
  • چگونه از رسانه های اضافی مانند تصاویر و فیلم ها استفاده می کنید
  • ساختار سایت و پیوند داخلی شما
  • داده های ساختاریافته و ظاهر جستجو
  • ساختار URL شما
  • تجربه ی کاربر

در همین حال، سئوی خارج از صفحه به آنچه دور از وب سایت شما اتفاق می افتد نگاه می کند. برخی از عوامل سئو خارج از صفحه عبارتند از:

  • لینک های مرتبط از سایر وب سایت ها که به سایت شما منتهی می شوند
  • فعالیت رسانه های اجتماعی
  • لیست های تجاری و نقشه
  • فعالیت های بازاریابی خارجی

نکته حرفه ای: با بازرس سئوی جلویی ما درباره سئو داخلی صفحه بیشتر بیاموزید! می‌توانید از ابزار بازرس front-end در Yoast SEO Premium برای بررسی داده‌های SEO، ابرداده‌ها و خروجی طرحواره صفحات در سایت خود استفاده کنید. این یک راه عالی برای کنترل سئوی درون صفحه شما است.

اهمیت سئو در صفحه

سئوی درون صفحه شامل تمام عناصر سئو است که شما روی آنها کنترل دارید. اگر صاحب یک وب سایت هستید، می توانید مسائل فنی و کیفیت محتوای خود را کنترل کنید. ما معتقدیم که شما باید بتوانید با تمام این عوامل مقابله کنید زیرا در دستان شماست. به یاد داشته باشید: اگر یک وب سایت عالی ایجاد کنید، شروع به رتبه بندی می کند.

تمرکز بر روی سئو داخلی نیز شانس موفقیت استراتژی سئو خارج از صفحه شما را افزایش می دهد. ایجاد لینک با یک سایت نامرتب بسیار دشوار است. هیچ کس نمی خواهد به مقالات ضعیف یا سایت هایی که درست کار نمی کنند پیوند دهد.

چگونه فاکتورهای سئوی درون صفحه را بهینه کنیم

1. مطمئن شوید که موتورهای جستجو می توانند سایت شما را بخزند و فهرست کنند

اگر با قابلیت خزیدن و نمایه سازی آشنا نیستید، در اینجا توضیح سریعی درباره چیستی و ارتباط آن با گوگل آورده شده است. برای نمایش صفحه شما در نتایج جستجو، ابتدا گوگل باید از آن صفحه مطلع باشد. باید توسط گوگل ایندکس شود، به این معنی که این صفحه در فهرست آنها ذخیره شده است. و برای امکان پذیر شدن آن، باید مطمئن شوید که گوگل را از فهرست کردن پست یا کل سایت خود مسدود نمی کنید. بنابراین بررسی کنید که آیا این کار را ناخواسته انجام نمی‌دهید (ما همچنان شاهد این اتفاق هستیم!)، و مطمئن شوید که سایت شما ایندکس شده است.

اگرچه این از نظر فنی یک عامل رتبه بندی نیست، اما قرار دادن سایت شما در نتایج جستجو به آن نیاز دارد، بنابراین ما فکر کردیم که باید در اینجا گنجانده شود.

2. برای ایجاد محتوای باکیفیت بر اساس تحقیقات کلمات کلیدی مستحکم زمان بگذارید

فکر می کنید چرا مردم از سایت شما بازدید می کنند؟ به احتمال زیاد زیرا حاوی اطلاعاتی است که آنها به دنبال آن هستند. بنابراین نوشتن محتوای عالی که با نیازهای آنها مطابقت دارد ضروری است. موتورهای جستجو مانند گوگل نیز متن شما را می خوانند. اینکه کدام سایت برای یک عبارت جستجوی خاص بالاترین رتبه را دارد، در درجه اول بر اساس محتوای یک وب سایت است. به همین دلیل است که محتوای شما باید آموزنده، آسان برای خواندن و متمرکز بر کلمات کلیدی مناسبی باشد که مخاطبان شما استفاده می کنند.

جدا از ایجاد محتوای با کیفیت، باید صفحات با کیفیت پایین را حذف یا اصلاح کنید. محتوای به اصطلاح نازک می تواند به سئو شما آسیب برساند. برای پیدا کردن این صفحات وقت بگذارید و گهگاه کاری با آنها انجام دهید تا محتوای خود را در شکل خوبی نگه دارید.

درباره نوشتن محتوای با کیفیت بالا در راهنمای Ultimate ما برای کپی‌رایتینگ سئو اطلاعات کسب کنید یا دوره آموزشی کپی‌رایتینگ سئو ما را شرکت کنید.

3. سرعت سایت خود را افزایش دهید

یک عامل مهم رتبه بندی در صفحه سرعت سایت است. کاربران نمی‌خواهند منتظر بارگذاری صفحات بمانند، بنابراین گوگل تمایل دارد سایت‌هایی که سریع بارگذاری می‌شوند را بالاتر رتبه‌بندی کند. اگر مطمئن نیستید که سایت شما چقدر سریع (یا کند) است، امتیازات Core Web Vital خود را با استفاده از گزارش موجود در Google Search Console بررسی کنید. این ابزار مفید به مناطقی اشاره می کند که می توان سرعت سایت شما را بهبود بخشید تا بدانید روی چه چیزی باید کار کنید.

اگر اهل فن آوری هستید، احتمالاً می توانید به تنهایی از عهده این کار برآیید. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، آموزش فنی سئوی ما می تواند به شما کمک کند.

4. ساختار سایت و پیوندهای داخلی خود را به درستی دریافت کنید

ساختار سایت خوب به گوگل (و کاربران) کمک می کند تا سایت شما را درک کنند و محتوای شما را هدایت کنند. و وقتی نوبت به ساخت آن ساختار سایت می رسد، پیوند داخلی راهی برای انجام آن است. در مرحله اول، شما باید بسیاری از لینک های داخلی را به مهمترین محتوای خود کانال کنید. ما آن صفحات را محتوای سنگ بنا می نامیم. ثانیا، باید صفحاتی را که لینک های داخلی زیادی (در صورت وجود) دریافت نمی کنند، مرتب کنید. آن صفحات همان چیزی است که ما از آن به عنوان محتوای یتیم یاد می کنیم. بهتر است تصمیم بگیرید که آیا آن صفحات را بهبود ببخشید و پیوندهای داخلی بیشتری را به آنها اضافه کنید یا آنها را به طور کلی حذف کنید.

Yoast SEO Premium دارای دو تمرین سئو برای کمک به شما در بهبود ساختار سایت و پیوند داخلی است. استفاده از تمرین‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا به سرعت پیشرفت‌های بزرگی داشته باشید، بنابراین آنها را امتحان کنید!

5. استفاده از تصاویر و ویدیوها را بهینه کنید

شما می خواهید تصاویری را در سایت خود قرار دهید تا آن را جذاب کنید، و شاید هم چند ویدیو. انجام این کار اشتباه می تواند به سئو سایت شما آسیب برساند، اما انجام صحیح آن مزایای سئو را به همراه دارد.

تصاویر با کیفیت معمولا فایل های بزرگی هستند که می توانند سرعت سایت شما را کاهش دهند و این یک مشکل است. استفاده از فایل‌های تصویری کوچک‌تر و دادن نام‌های توصیفی، زیرنویس‌ها و تگ‌های alt به سئوی شما کمک می‌کند. به علاوه، مزایای دیگری نیز وجود دارد. برای اولین بار، سایت خود را در دسترس تر می کنید، بنابراین برای مخاطبان وسیع تری مفید است. و برای چیز دیگر، شانس رتبه بندی تصاویر خود در نتایج جستجوی تصویر گوگل را خواهید داشت. درباره این موضوعات در پست های ما در مورد سئوی تصویر و تگ های alt بیشتر بخوانید.

افزودن ویدیو به سایت شما کمی پیچیده تر از تصاویر است. و رتبه بندی ویدیوهای شما در گوگل (یا یوتیوب) با مجموعه ای از چالش ها همراه است. اگر می‌خواهید درباره بهینه‌سازی در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید، مجموعه‌ای از پست‌های عالی در مورد سئوی ویدیو داریم. اگر به دنبال رتبه بندی ویدیوهای خود هستید، افزونه Yoast Video SEO نیز وجود دارد.

6. یک ظاهر جستجوی متقاعد کننده ایجاد کنید

نحوه ظاهر سایت شما در نتایج جستجو برای سئو بسیار مهم است. در حالی که نتایج جستجو بخشی از سایت شما نیستند، کارهایی که برای بهینه سازی ظاهر جستجوی خود انجام می دهید هستند. بنابراین، ما عناوین سئو، توضیحات متا و داده های ساختاریافته را بخشی از سئوی درون صفحه در نظر می گیریم.

عنوان SEO و توضیحات متا خود را بهینه کنید و سپس داده های ساختاریافته را برای نتایج برجسته اضافه کنید

بهینه سازی متن برای تکه های جستجوی شما نسبتاً ساده است. افزودن داده های ساخت یافته می تواند پیچیده تر باشد. خوب است بدانید: Yoast SEO می تواند به همه این وظایف کمک کند. با بررسی‌ها و پیش‌نمایش‌ها برای کمک به شما، دریافت درست عناوین سئو و توضیحات متا آسان‌تر نیست. و در مورد داده های ساختاریافته، Yoast تمام کارهای سخت را برای شما انجام می دهد – تنها کاری که باید انجام دهید این است که نوع محتوا را انتخاب کرده و جاهای خالی را پر کنید.

7. URL های خود را سئو دوستانه کنید

یک ساختار URL به خوبی ساخته شده به سئوی درون صفحه شما کمک می کند – این مانند ارائه یک نقشه راه خوب به صفحات وب شما است. به آن به عنوان یک آدرس دوستانه فکر کنید که موتورهای جستجو را راهنمایی می کند و کاربران را به کاوش در محتوای شما دعوت می کند. ایجاد URL های دوستدار سئو باعث می شود انسان ها و موتورهای جستجو درک کنند که صفحه شما چیست. URL های مختصر و توصیفی را انتخاب کنید که حاوی کلمات کلیدی مرتبط هستند، زیرا نشانگر واضحی را ارائه می دهند. ساختار URL تمیز و سازماندهی شده ناوبری را بهبود می بخشد و درک وب سایت شما را برای همه آسان تر می کند. کوتاه و خواندنی آن را فراموش نکنید.

8. یک تجربه کاربری عالی طراحی کنید

آخرین چیزی که می خواهیم به آن اشاره کنیم تجربه کاربری است. به زبان ساده، کاربران باید وب سایت شما را به راحتی درک کنند. آنها باید بتوانند آنچه را که می خواهند در یک ضربان قلب پیدا کنند. آنها باید بدانند کجا کلیک کنند و چگونه در سایت شما حرکت کنند. و سایت شما باید سریع باشد! یک وب سایت با طراحی زیبا خوب است، اما ابتدا باید ایجاد یک وب سایت کاربرپسند را در اولویت خود قرار دهید.

اگر می خواهید درباره ترکیب SEO و UX برای جذب افراد بیشتری به سایت خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، به شما توصیه می کنیم به مقالات دیگر ما در مورد تجربه کاربری نگاه کنید. یا دوره آموزشی جامع سئو ما را بررسی کنید.

نتیجه گیری

ما در مورد مهمترین فاکتورهای سئو داخلی صحبت کرده ایم. ابتدا مطمئن شوید که وب سایت شما به درستی کار می کند و سئوی فنی شما در حد و اندازه است. در مرحله دوم، محتوایی ایجاد کنید که کاربر محور باشد و بر کلمات کلیدی مناسب متمرکز باشد. سوم، روی قابلیت استفاده و سرعت سایت خود کار کنید تا به کاربران و موتورهای جستجو در اطراف وب سایت خود کمک کنید.

از آنجایی که این عوامل همه بخشی از سایت شما هستند، می توانید روی آنها کار کنید تا مطمئن شوید سئوی صفحه شما درجه یک است! همانطور که گفته شد، به یاد داشته باشید که روی سئوی خارج از صفحه خود نیز کار کنید. اگرچه ممکن است کنترل کاملی بر این عوامل نداشته باشید، اما همچنان می‌توانید برای ایجاد آن در سایر سایت‌ها تلاش کنید!

بیشتر بخوانید: سئوی خارج از صفحه چیست؟ »

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور