اهمیت دسترسی در وردپرس • Yoast

وردپرس و جامعه اطراف آن بسیار متعهد هستند که وب سایت ها را تا حد امکان در دسترس قرار دهند. وب سایت ها باید برای هر بازدید کننده ای قابل دسترسی باشد و هر کسی باید بتواند از وردپرس برای ایجاد وب سایت یا برنامه خود استفاده کند. برای حفظ قابلیت دسترسی، یک تیم اختصاصی دسترسی وجود دارد که تخصص را ارائه می دهد و وردپرس را در این زمینه بهبود می بخشد. بیایید به معنای دسترسی در دنیای وردپرس و کارهایی که می‌توانید برای کمک به ایجاد یک وب در دسترس‌تر انجام دهید، بپردازیم.

یکی از نکات جالب در مورد وردپرس این است که یک پروژه متن باز است. برنامه ای که مردم را از سراسر جهان دعوت می کند تا روی آن کار کنند. در پشت آن، جامعه بسیار متنوعی از مردم وجود دارد که برای ایجاد پلتفرمی که هر کسی بتواند از آن استفاده کند، کار می کند. بنابراین به طور طبیعی، دسترسی یک موضوع بزرگ در وردپرس است.

استانداردهای کدگذاری دسترسی

بنابراین چگونه می توانید با افراد مختلف که در این پلتفرم مشارکت دارند، دسترسی به وردپرس را زیر نظر داشته باشید؟ اینجاست که استانداردهای کدنویسی دسترسی وارد می‌شوند. از سال 2016، این استانداردها به عنوان بخشی از استانداردهای کد برای توسعه‌دهندگان وردپرس به دفترچه راهنمای Core اضافه شده‌اند. این منبع به مشارکت‌کنندگان کمک می‌کند مطمئن شوند کدشان با دستورالعمل‌های دسترسی به محتوای وب (WCAG) 2.1 در سطح AA مطابقت دارد. این بدان معناست که وردپرس با هر به‌روزرسانی جدید، محصول را در دسترس‌تر می‌کند.

توضیح کوتاهی در مورد WCAG 2.1 سطح AA

دستورالعمل‌های دسترسی به محتوای وب (WCAG) 2.1 طیف وسیعی از توصیه‌ها را برای دسترسی بیشتر به محتوای آنلاین پوشش می‌دهد. قابل دسترسی برای طیف وسیع تری از افراد دارای معلولیت، از جمله امکانات برای نابینایی و کم بینایی، ناشنوایی و کم شنوایی، محدودیت حرکت، ناتوانی در گفتار، حساسیت به نور و ترکیبی از این موارد. و برخی امکانات برای ناتوانی های یادگیری و محدودیت های شناختی.

سطح AA به عنوان مرجعی برای یک استاندارد قانونی در بسیاری از کشورهای جهان استفاده می شود. معیارهای موفقیت سطح AA نگرانی‌هایی را برطرف می‌کنند که برای رسیدگی به گروه‌های کوچک‌تر از مردم و تأثیر آن‌ها پیچیده‌تر هستند، اما همچنان نیازهای رایج با دامنه وسیع هستند.

مرحله بعدی: انطباق با ATAG

در حال حاضر، هر کد جدید وردپرس باید WCAG 2.1 سطح AA را برآورده کند. یک هدف اضافی که جامعه برای رسیدن به آن تلاش می کند، انطباق با ATAG است. ATAG مخفف عبارت Authoring Tool Accessibility Guidelines است، دستورالعمل هایی در مورد چگونگی ایجاد ابزاری برای ایجاد صفحات وب که هم قابل دسترسی هستند و هم ایجاد محتوای قابل دسترس را تشویق می کنند. در حال حاضر، وردپرس هنوز با ATAG سازگار نیست. با این حال، جامعه متعهد شده است که ویژگی هایی را دنبال کند که در راستای دستیابی به این هدف باشد.

دسترسی به سایت خود را بررسی کنید

اگر فکر می کنید مخاطبان شما از دسترسی سود نمی برند، دوباره فکر کنید. نه تنها یک وب سایت در دسترس مخاطبان شما را افزایش می دهد، بلکه پیروی از این دستورالعمل ها اغلب وب سایت شما را برای همه کاربران قابل استفاده تر می کند. با توسعه دهندگان خود صحبت کنید. دسترسی به سایت خود را بررسی کنید. اگر از نسخه قدیمی به روز رسانی وردپرس به نسخه جدیدتر استفاده می کنید تا از آخرین پیشرفت ها در دسترسی بهره مند شوید.

ابزارهای دسترسی رایگان برای سایت شما

اجرای کد خود از طریق W3C Validator هر چند وقت یکبار به شما کمک می کند تشخیص دهید که آیا از کد تمیز استفاده می کنید یا خیر. معمولاً، توصیه‌هایی که این اعتباردهنده به شما می‌دهد، به راحتی قابل اصلاح هستند. و ممکن است در حال حاضر تفاوت زیادی از نظر دسترسی داشته باشند.

یکی دیگر از ابزارهای عالی و بسیار آسان WAVE است. فقط افزونه مرورگر را نصب کنید و خودتان ببینید:

اسکرین شات از افزونه chrome Accessibility Wave

پسوند WAVE انواع مسائل دسترسی احتمالی را تجزیه و تحلیل می کند. در تصویر بالا، می‌توانید مواردی مانند از دست دادن برچسب‌های فرم و مشکلات کنتراست را ببینید. این تجزیه و تحلیل WAVE در عرض چند ثانیه انجام می شود، به شما نشان می دهد که مشکلات در کجای صفحه شما هستند و به شما می گوید که کجا می توان وب سایت شما را برای دسترسی بهبود بخشید.

تست کنتراست نیز بسیار آسان است و بهتر کردن. به سادگی از ابزار کنتراست در WAVE استفاده کنید یا به جستجوگر کنتراست WebAIM بروید. اگر به ابزارهای بیشتری علاقه مند هستید که می توانند به شما کمک کنند، پست ما را در مورد چگونگی بهبود دسترسی به وب سایت خود بخوانید.

پیشرفت نه کمال

پس از اجرای وب سایت خود از طریق بررسی کننده دسترسی یا خواندن تمام دستورالعمل ها، ممکن است تعجب کنید که آیا ارزش تلاش کردن را دارد یا خیر. اما به یاد داشته باشید، هر تغییری در وب سایت شما باعث می شود تا آن را کمی بیشتر در دسترس قرار دهید. مخاطبان بالقوه شما را بزرگتر می کند و تجربه کاربری شما را بهتر می کند. این در مورد جدی گرفتن دسترسی و رسیدگی به مسائل اصلی است. هیچ کس کامل نیست، اما مهم است که ذهنی باز داشته باشید و مایل به بهبود وب سایت خود باشید.

بیشتر بخوانید: چگونه دسترسی به وب سایت خود را بهبود بخشیم »

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور