اقتصاد بستر ابری: استخراج مزیت رقابتی | دانش مرکز داده

چشم انداز کسب و کار مدرن نیاز به کارایی، سازگاری و مشتری مداری دارد. امروزه سازمان‌ها تلاش می‌کنند تا عملیات فناوری اطلاعات را ساده‌سازی کنند، رشد پایدار را پیش ببرند و نوآوری را تقویت کنند، همگی در عین حال که در یک چشم‌انداز فناوری به سرعت در حال تغییر هستند. در این زمینه، کسب درآمد از پلتفرم ابری و اقتصاد در مرکز توجه قرار می گیرد.

یک نظرسنجی اخیر نشان داد که رایانش ابری می تواند چابکی کسب و کار را تا 30 درصد افزایش دهد که بر نقش محوری آن در تغییر شکل شیوه های تجاری مدرن تأکید می کند. افزایش 22.5 درصدی در هزینه های زیرساخت ابری مشترک وجود دارد که در سال 2023 به 15.7 میلیارد دلار رسید.

سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های ابری، پلتفرم‌ها و راه‌حل‌های نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (SaaS) مزایای قابل‌توجهی را ارائه می‌دهد، با این حال سازمان‌ها باید مصرف را بهینه کنند، با افزایش هزینه‌ها مقابله کنند و به‌طور استراتژیک از فناوری برای چابکی تجاری استفاده کنند.

بیایید بیشتر بحث کنیم که سازمان ها باید چه اولویت هایی را برای استفاده از پتانسیل کامل فناوری ابر و کسب مزیت رقابتی در اولویت قرار دهند.

حرکت از بهینه سازی هزینه به تولید ارزش تجاری

با توجه به افزایش هزینه ها، سازمان ها بر بهینه سازی و کسب درآمد از سرمایه گذاری های انجام شده در پلتفرم های ابری تمرکز می کنند. از سوی دیگر، ارائه‌دهندگان پلتفرم از جمله مقیاس‌کننده‌های بزرگ، پلت‌فرم‌های داده یا سایر محصولات SaaS علاقه‌مند به افزایش مصرف منجر به بازگشت سرمایه بهتر هستند. زمان آن فرا رسیده است که گفتگو از هزینه به سمت هدایت جریان های درآمدی جدید و ارزش کسب و کار ناشی از سرمایه گذاری تغییر کند.

کسب درآمد از پلتفرم در اقتصاد ابری باید در مورد یک رویکرد استراتژیک در تبدیل پتانسیل دیجیتال به جریان های درآمد ملموس باشد. در سراسر صنایع، پلتفرم‌های ابری برای ایجاد تحول در کسب‌وکار مورد استفاده قرار می‌گیرند و این امر می‌تواند با راه‌حل‌ها و مدل‌های جدید تسریع شود.

سرمایه‌گذاری در پلتفرم‌های ابری در سراسر صنایع می‌تواند به چندین روش به کسب‌وکارها کمک کند. برای مثال، در بخش مراقبت‌های بهداشتی، پلتفرم‌ها اغلب از طریق خدمات بهداشتی از راه دور، دریافت هزینه برای مشاوره مجازی یا ارائه راه‌حل‌های هوشمند برای برنامه‌ریزی نیروی کار، مانند بازدید از پرستاران از مراکز زندگی یا مراقبت در منزل، درآمد ایجاد می‌کنند.

در تولید، به‌ویژه آنهایی که خدمات اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT) را ارائه می‌دهند، داده‌های دستگاه‌های متصل یا در لبه می‌توانند مانع یا پیش‌بینی خرابی‌ها شوند. در خرده‌فروشی، پلت‌فرم‌های تجارت الکترونیک می‌توانند وفاداری مشتری را افزایش دهند، در حالی که پلتفرم‌های خدمات مالی جریان‌های درآمدی را با خدمات ممتاز مبتنی بر اشتراک هدایت می‌کنند. در بخش عمومی، پلتفرم‌ها می‌توانند بر بینش‌های عملی از داده‌های بیومتریک برای توقف تروریسم سایبری تمرکز کنند.

توسعه مدل های قیمت گذاری نوآورانه

آینده کسب‌وکار در پذیرش یک مدل فراگیر «به‌عنوان سرویس» است که فراتر از فناوری است، که در آن همه جنبه‌های عملیات تجاری، از زیرساخت‌های نرم‌افزاری و فناوری اطلاعات گرفته تا فرآیندها و منابع اصلی، به‌عنوان سرویس‌های مبتنی بر ابر ارائه و مصرف می‌شوند. سکو.

برای به دست آوردن مزیت رقابتی، مدل های قیمت گذاری نوآورانه کلیدی هستند. به عنوان مثال، چت ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند از صدور مجوز متعارف و پرهزینه به قیمت‌گذاری جذاب مبتنی بر تراکنش یا نتیجه‌محور تغییر کنند. مدل قیمت گذاری انعطاف پذیر است.

تعادل بین آنچه مشتریان و مصرف کنندگان انتظار دارند و اینکه چگونه عملیات یک شرکت می تواند این انتظارات را برآورده کند، برای راه حل “به عنوان یک سرویس” مبتنی بر ابر برای ماندن در رقابت بسیار مهم است. علاوه بر این، قیمت‌گذاری مبتنی بر ارزش باعث همگرایی بین ارائه‌دهندگان پلتفرم ابری و سازمان‌هایی می‌شود که از پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، مدل قیمت گذاری Snowflake مبتنی بر مصرف است، به این معنی که مشتریان فقط برای چیزی که استفاده می کنند هزینه می پردازند. قیمت گذاری بر اساس مقدار داده های ذخیره شده و مقدار منابع محاسباتی استفاده شده است.

کسب‌وکارها باید فراتر از جمع‌آوری داده‌ها بروند تا پتانسیل واقعی مدل «به‌عنوان یک سرویس» را باز کنند. سازمان‌ها باید آن مایل بیشتر را طی کنند تا به مشتریان خود توضیح دهند که چگونه مشکلات خاص آنها را حل می‌کند و پیشرفت‌های ملموس در روال روزانه و بهره‌وری آنها را نشان می‌دهد.

بازار ابر عمومی در حال انفجار است و پیش‌بینی می‌شود هزینه‌ها در سال 2023 با جهش 20.7 درصدی به 591.8 میلیارد دلار برسد. این رقم از پیش‌بینی رشد 18.8 درصدی سال قبل فراتر رفته که نشان‌دهنده نرخ پذیرش قوی‌تر از حد انتظار است.

تسریع بینش عملی و مزیت رقابتی

نفوذ ابر فراتر از چابکی است. کسب و کارها را با یک دارایی حیاتی مجهز می کند – تجزیه و تحلیل داده های پیشرفته. این به شرکت ها قدرت می دهد تا تغییرات بازار و رفتار مصرف کننده را پیش بینی کنند و استراتژی ها را به طور فعال تنظیم کنند. گزارشی حاکی از آن است که 74 درصد از شرکت ها هنگام انتقال به فضای ابری تصمیمات بهتری می گیرند. خدمات ابری به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که بتوانند به سرعت منابع خود را بر اساس تقاضا تنظیم کنند. به عنوان مثال، نتفلیکس، که از خدمات وب آمازون (AWS) استفاده می‌کند تا به طور یکپارچه با افزایش درخواست‌های پخش جریانی، زیرساخت‌های خود را در صورت لزوم افزایش دهد.

طبق بررسی فناوری MIT، 30 درصد از داده های ذخیره شده جهان از مراقبت های بهداشتی و علوم زیستی سرچشمه می گیرد. در ایالات متحده، هر تخت بیمارستانی به 10-15 دستگاه لبه متصل است که دائماً وضعیت بلادرنگ بیماران را کنترل می کند. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که 75 درصد از داده‌های پزشکی از لبه منشاء می‌شوند. اکنون، با افزایش حجم داده‌ها در حال انتقال به فضای ابری، یک پلت‌فرم داده یکپارچه می‌تواند تنظیم مدل‌های زبان بزرگ را تسریع بخشد که به نوبه خود می‌تواند ارزش بیشتری را از موارد استفاده از AI/GenAI برای حل مشکلات تجاری مانند ایمنی یا تشخیص سقوط بیمار در بیمارستان‌ها ایجاد کند. .

یک شرکت خدمات مالی که با سرعت آهسته درخواست‌ها، هزینه‌های نگهداری بالا، و معماری سیلد دست و پنجه نرم می‌کند، نیاز به یک به‌روزرسانی مبتنی بر ابر دارد. آنها فاقد تخصص داخلی برای مهاجرت دریاچه داده خود از راه حل های موجود در محل به Snowflake بودند، و راه اندازی فعلی آنها با استراتژی کلود ابری آنها همخوانی نداشت.

با کمک یک شریک فناوری با تغییرات مهاجرتی اثبات شده و فریمورک های از پیش ساخته شده، آنها به 10 برابر سرعت پرس و جو و کاهش 19 درصدی هزینه های فناوری اطلاعات رسیدند.

تسخیر مزیت رقابتی

کسب درآمد موفقیت آمیز از پلتفرم ابری نیازمند ذهنیتی از راه حل های تجاری و ارزش، قیمت گذاری نوآورانه و درک دقیق پویایی بازار است. در برخی، همیشه در مورد دستاوردهای افزایشی نیست، بلکه در مورد به دست آوردن یک مزیت رقابتی است. این در مورد تبدیل داده های خود به دلار، فناوری شما به یک نیروگاه و مشتریان شما به حامیان وفادار است. با کاوش عمیق تر در این عناصر، نقشه راه برای شرکت هایی ظاهر می شود که نه تنها به دنبال مسیریابی بلکه به دنبال ایجاد مزیت رقابتی هستند. بالای فرم


Hiral Chandrana مدیر عامل Mastek، یک شرکت مهندسی دیجیتال و تحول ابری در سطح سازمانی است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور